[PHPBB] Forum onbereikbaar na veranderen skin

Pagina: 1
Acties:

• Iliares
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 16:50
Ik ben gisteren als admin weer eens bezig geweest met mijn forum. Ik zag toen een nieuwe skin ertussen staan dus die wilde ik eens uitproberen. Ik dacht toen dat een vriend van mij, ook een admin, die neiuwe skin had geupload maar vergeten was om die in te stellen. Ik heb dus de skin verandert en ik wilde weer terug naar het forum.....dat ging dus niet.

Ik kreeg DEZE ERROR.

Ik wil nu dus graag weer mijn oude skin herstellen. Ik heb config.php weer gedownload maar daar staat niks tussen.

Ik heb ook functions.php gedownload maar als een php-leek kom ik er niet uit.

Wie kan mij helpen? Ik wil dus gewoon weer mijn oude/standaard skin terug zonder alle posts te verliezen.

Alvast bedankt.

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Je kan via sql ook je skin veranderen. Elke skin heeft een nummer en je moet dus dat nummer selecteren in een van de tabellen...alleen moet ik ff zoeken welke.

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-08 20:23
Ik heb ooit ook een gelijkaardige error gehad, en heb ik ook het kunnen oplossen in de database zelf ..

• Iliares
ik heb al wat rondgekeken in de database maar ik zie nergens iets staan van skins...ik zie alleen maar template skins maar ik weet niet van welke skin die zijn.

Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/3898/forum7vu.th.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Iliares op 06-08-2005 13:31 ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Iliares schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 13:29:
ik heb al wat rondgekeken in de database maar ik zie nergens iets staan van skins...ik zie alleen maar template skins maar ik weet niet van welke skin die zijn.
phpbb_themes en phpbb_themes_name niet dan? Je hebt volgens mij net de juiste tabel te pakken, staat daar niks in verder?

• Iliares
maar wat moet ik nu precies veranderen?

Ik weet dus echt niks af van php en mysql :'(

Verwijderd

Ok, doe het volgende.

Je gaat eerst naar de tabel 'phpbb_themes'. Daar zoek je even de juiste theme op. In de eerste kolom van die tabel staat een Theme_id. Onthoud deze.

Vervolgens ga je naar de tabel 'phpbb_config'. Nu zoek je in de kolom 'config_name' naar de waarde 'default_style'. In de kolom hierachter zie je een cijfer staan. Vervang deze door het cijfer uit de tabel phpbb_themes. Nu zou alles weer goed moeten werken.

Tip: als je zelf een forum beheert lijkt het me toch wel handig als je iets weet van MySQL en PHP. Dan kun je iets meer ermee doen.

• Iliares
Ik zie config_name staan maar ik kan default_style niet vinden. Ook niet met de search functie.

EDIT

Ik kan hem nu wel zien en ik heb alles kunnen veranderen...en het werkt! BEDANKT!

Bedankt nog voor de tip maar ik ben maar een normale forum gebruiker en ik zit nog op school dus dat wordt te lastig.

[ Voor 58% gewijzigd door Iliares op 06-08-2005 14:07 ]

Pagina: 1