NC6000: Draadloos internet inbouwen.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.434 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyTi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:57
Ik ben in het bezit van een HP Compaq NC6000 notebook zonder ingebouwd wlan.
Nu ben ik van plan om een Mini PCI WLAN kaartje aan te gaan schaffen, maar ik vraag me af of ik ook iets van antennes moet kopen/inbouwen.

Als ik nu in het Mini PCI slot van mijn laptop kijk zie ik al 2 kabeltjes zitten, zijn dit soms al die antennes die ik nodig heb, of wat zijn dit anders? Ik heb een foto bijgevoegd.

Afbeeldingslocatie: http://myti.sohosted.com/minipci.jpg

Werkt ieder Mini PCI kaartje in mijn laptop? Moet ik soms nog met meer dingen rekening houden?

Alvast erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

zijn er NC6000's die standaard zijn voorzien van W-LAN?
if so, dan is de kans groot dat 1 van die 2 een antenne kabel is (en ik gok dat het dan de witte is).

en mini-PCI zou gewoon net zo moeten werken als PCI in een gewone PC, dus je notebook zou gewoon alle miniPCI kaartjes moeten herkennen die je in dat slot propt.

[ Voor 36% gewijzigd door McKaamos op 06-08-2005 12:59 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyTi
De meeste NC6000 laptops zijn zover ik weet voorzien van WLAN.
Ook lees ik overal dat ze 2 antennes hebben, beide zeiden van het scherm, zouden dat niet deze 2 kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat zijn idd de antenne kabels. Waarschijnlijk lopen die tot bovein je scherm ofzo, zodat het ontvangst optimaal is.
In principe zou ieder miniPCI kaartjee moeten werken, maar het is altijd nog even afwachten of het ook werkt zoals zou moeten, want het kan natuurlijk incompatible zijn, maar je kunt ervanuit gaan de de meeste dingen zonder problemen zullen werken.

daarnaast zou je kunnen kijken als je een goedkooop mini-pci kaartje wil hebben naar dit topic.
Wlan mini pci kaart, uit gewone pci kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

MyTi schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 12:59:
De meeste NC6000 laptops zijn zover ik weet voorzien van WLAN.
Ook lees ik overal dat ze 2 antennes hebben, beide zeiden van het scherm, zouden dat niet deze 2 kunnen zijn?
dat kan heel goed ja.
als het W-LAN kaartje dat je wil aanschaffen ook 2 antenne aansluitingen heeft, kan je beide antennes gebruiken (differential mode heet dat geloof ik. de antenne die het beste signaal krijgt word gebruikt)
anders moet je gewoon 1 antenne aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyTi
FireWurX schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 13:01:
als het W-LAN kaartje dat je wil aanschaffen ook 2 antenne aansluitingen heeft, kan je beide antennes gebruiken (differential mode heet dat geloof ik. de antenne die het beste signaal krijgt word gebruikt) anders moet je gewoon 1 antenne aansluiten.
Ik ben er nog niet over uit welk W-Lan Mini PCI kaartje ik wil aanschaffen, maar ik kan het beste er 1 met 2 antenne aansluitingen kopen begrijp ik.

Hoe werkt dat aansluiten van die kabeltjes eigenlijk, gaat dat makkelijk?

Nu bezit ik een WLAN pcmcia kaartje, ik hoop met ingebouwd WLAN beter bereik te verkrijgen. Of zit er niet veel verschil tussen beiden in bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

in theorie kan je meer vermogen door de miniPCI bus pompen zodat het kaartje meer vermogen kan gebruiken om signaal te zenden/ontvangen.
(een PCMCIA heeft over het algemeen zwaar ondermaats signaal... soms maar 30mW ipv de 100mW waarmee geadverteerd word)
daarnaast heb je dan 2 antennes, en dus meer ontvangend/verzendend oppervlak zodat je dus in theorie beter signaal hebt.

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-10 10:39

PnD

like in Pinda ^_^

Wilde laatste een Intel 2200b/g mini pci in een NC6000 plaatsen.

Dit gaat dus niet!
Ze worden standaard geleverd met HP b/g kaartjes geleverd en dit is ook het enige wat ie pakt.

Als je een ander merk erin stopt zegt ie:
401 - Unsupported Wlan product detected (oid)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

PnD schreef op woensdag 14 september 2005 @ 12:19:
Wilde laatste een Intel 2200b/g mini pci in een NC6000 plaatsen.

Dit gaat dus niet!
Ze worden standaard geleverd met HP b/g kaartjes geleverd en dit is ook het enige wat ie pakt.

Als je een ander merk erin stopt zegt ie:
401 - Unsupported Wlan product detected (oid)
heb je ook al andere merken kaartjes geprobeerd, buiten die intel?
misschien dat die gewoon niet compatible was...
als ook dat niet werkt, dan lijkt het wel alsof ze op de toer van Compaq 10 jaar geleden gaan...
systemen die niet AT of ATX zijn zodat je wel upgrades van Compaq moet gebruiken, IDE controllers die niet alle hardware lusten en soundkaartjes met speciale backpanel brackets... maar dan nu in de vorm van software/bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyTi
Ik had ook een Intel 2200bg MiniPCI gekocht.

Ik was al op de hoogte van de 401 Unsupported device error.
Deze heb ik verholpen door in KNOPPIX een ander subsytem ID naar mijn kaartje te schrijven.
Nu werkt de kaart wel en kan ik draadloos internetten.
Alleen de knop voor draadloos internet in en uit te schakelen werkt niet meer en ook Bluetooth werkt niet meer. Dit heb ik tot heden niet kunnen oplossen.
Ik heb nu een Atheros AR5212 MiniPCI kaart besteld, ik ga eens kijken of die beter werkt want ik ben ook niet erg tevreden over de prestaties van de Intel 2200bg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satanic_Surfer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 10:57
Ik heb een Intel Pro Wireless ABG 2915 wlan mini-pci card gekocht voor m'n HP Compaq nc6000 laptop. Deze veroorzaakt dezelfde melding:"104 unsuported wirless network device detected, system alted, remove device and restart"

Lees dit topic op het HP forum en je weet genoeg:
http://forums1.itrc.hp.co...answer.do?threadId=567021

HP verplicht je tot het kopen van een HP branded wlan card, die minimaal E 100,- kosten ipv de Intel kaarten die rond de E 25,- kosten. Dit doen ze door de bios van de laptop te laten checken op het sub-vendor id van de wlan card. Het meest belachelijke is dat bijvoorbeeld de Intel Pro Wireless 2200 card voor de NC6000 laptop gewoon supported is by HP:
http://h18000.www1.hp.com...cs/11794_na/11794_na.HTML
Met uitzondering van de OEM-versies uiteraard :s

Een (hardwarematige) tweakers oplossing is te lezen in het volgende topic:
Herprogrameren van een Intel minipci ivm HP/DELL/IBM laptop

Een softwarematige oplossing is hier te vinden:
http://stachon.webpark.cz/ipw-eeprom.html

De onderste oplossing ga ik dit weekend 's even uitproberen, maar ik vrees dat die niet werkt voor de 2915 kaart. Iemand andere suggesties?
Pagina: 1