*kick, ik weet het*
Beter om te kicken dan een nieuwe te maken want ik heb een soortgelijk probleem. Tijdens het spelen van Far Cry (single player momenteel) krijg ik na een tijdje spelen een krijsend geluid uit mijn speakers en doet alleen mijn center speaker het nog zachtjes. De tijd tot het gekrijs verschilt tussen nog geen 5 minuten en ongeveer een half uur.
Ik heb een Sound Blaster Live! 24 bit onboard met de laatste drivers van Creative (iig geval waren het een maand geleden de laatste) en de Logitech x-530 speaker set. Voor het geval het nodig is, de kaart zit op de MSI K8N Diamond.
Van het spel heb ik de laatste patch geinstalleerd en heb in de settings 5.1 surround, hardware acceleration en EAX aanstaan. Ik dacht eerst dat het aan het doppler effect lag totdat ik 2 dagen geleden weer es speelde en alsnog de krijs kreeg. Dit is zwaar irritant want ik schrik me rot als die krijs komt, ben bang dat mijn speakers nog es kapot gaan daardoor en ik hoor de ventjes niet meer.
Heeft iemand hier ervaring mee en kent hij/zij een oplossing? Ik wil graag verder kunnen spelen zonder rare dingen en met geluid. Nu moet ik na het voorval mijn computer locken om weer normaal geluid te hebben uit alle 5 de speakers.
Commandline FTW | Tweakt met mate