Toon posts:

Wireless lan + IE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee mensen,

heb nu op mijn laptop een wireless lan verbinding en de verbinding werkt want hij ontvangt signaal. Internet explorer wil hem niet pakken. Ik heb gehoord dat ik een proxy ofzo moet instellen maar heb geen idee hoe. Kan iemand mij uitleggen hoe ik IE instel op die wireless lan?

alvast bedankt ;)

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Het hebben van een verbinding met een AP is natuurlijk niet voldoende, heb je ook verbinding met het netwerk (pingen naar tweakers.net bijvoorbeeld ? )

Verder heb ik vragen als:
Wat is de opzet van je netwerk ? heb je statische ip's of DHCP aanstaan ?? heb je een gateway ingevoerd? of ? DNS servers goed staan ?? enz enz

[ Voor 17% gewijzigd door Pim. op 06-08-2005 13:19 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Topicstarter
ja ik dacht al toen ik het poste dat het niet voldoende zou zijn :), ik heb een draadloze router gekregen van versatel.

dit zijn de verbinding eigenschappen van de router :

ADSL Link Status: PASS
WAN IP Address: 82.173.185.239
LAN IP Address: 192.168.1.1
Primary DNS Server: 62.58.50.5
Secondary DNS Server: 62.58.50.6

ik heb de verbinding toegevoegt via ssid en dan pakt hij de verbinding wel op. Ik kan idd niet pingen naar tweakers.net of google.com. Mijn eigen pc en mijn pc benden zitten niet draadloos maar direct aan gesloten op de router

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

En wat zijn de netwerk eigenschappen van die PC's ??

Ik zou denken dat het DHCP is als je router daar standaard opstaat en anders iets van:

IP Address: 192.168.1.2 en 192.168.1.3
Primary DNS Server: 62.58.50.5
Secondary DNS Server: 62.58.50.6
Gateway: 192.168.1.1

Zoiets ??

kan je vanaf de PC de router wel pingen ??

[ Voor 9% gewijzigd door Pim. op 06-08-2005 13:32 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt alleen het locale ip adres is .6 op het eind van mijn eigen pc boven :)

Verwijderd

Topicstarter
ja ik krijg reply als ik van allebei de pc's ping. Maar via me laptop niet

Verwijderd

Topicstarter
laat maar, heb het al opgelost :) topic kan dicht

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:55

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Het is de goede gewoonte om die oplossing dan ook even te posten ;), als iemand anders dan dezelfde problemen tegenkomt dan kan hij via de search de oplossing vinden. Het is erg frustrerend om een topic te vinden met exact jou probleem, maar dat eindigt met de opmerking dat het is opgelost, zonder de daadwerkelijke oplossing.

Bovendien zou je eens kunnen overwegen de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop te gebruiken ipv steeds een nieuwe reply te posten

[ Voor 16% gewijzigd door Orion84 op 06-08-2005 16:51 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1