Toon posts:

PC gaat moeilijk aan

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een oude PC van het werk thuis staan en deze vertoont rare kuren. Het is een HP Vectra VL420 met een Pentium 4 processor.

Sinds een paar weken krijg ik 'm moeilijk aan. Als ik op de powerknop druk dan gebeurd er even niks en daarna begint ie als een gek te piepen. Eerst lijkt het alsof er 3x een telefoon afgaat en daarna een serie van 2 piepjes. De monitor springt dan ook niet aan en kan ik niet zien wat ie nu bedoeld.

Nu komt het rare. Als ik de stekker er een halve dag uit laat liggen en dan erin stop springt de PC meteen aan en start ie normaal op. Als ik dan later besluit om te herstarten of te resetten dan springt ie weer uit en gaat ie ook niet meer aan totdat ik de stekker er weer een halve dag uit laat liggen en weer terugstop. Het groene powerlampje blijft dan gewoon branden.

Ik heb er inmiddels al eens ander geheugen ingestopt. Zoveel mogelijk hardware uitgeschakeld (floppydrive, cdrom-drive, extra harddisk ontkoppeld andere videokaart geprobeerd).

De powerknop werkt ook goed want als ik erop druk als Windows 2000 opgestart is dan sluit ie netjes af en dan gaat ie uit. Aanzetten lukt dan ook niet meer. Stekker maar weer eruit getrokken en half dagje zonder stroom gezet. Stekker in - boem aan!

Waar heeft deze PC nu last van? Brakke voeding of is er iets anders aan de hand?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27

Thandor

SilverStreak

Zoals je al aangeeft is er best een kans dat de voeding defect begint te raken. Probeer dus een vergelijkbare of sterkere voeding om het te testen :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je snelle reactie. Ik dacht zelf ook aan een brakke voeding maar omdat dit zo'n fabrieks PC is en geen zelfbouw weet ik niet zo goed hoe ik aan een andere voeding kan komen. Het is in ieder geval een Delta Electronics DPS-185BB A voeding. Waar zou ik zo'n zelfde voeding kunnen bestellen? Garantie is allang verlopen dus bij HP hoef ik niet aan te komen...

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 23:42
Je kan er ook gewoon een ander merk voeding in doen... Neem aan dat het gewoon ATX is dus dan moet iedere voeding gewoon passen...
Voor voedingsvragen: Welke voeding heb ik nodig? Deel 12

Verwijderd

Hoi,

dat gebeep waar je het over heb...via http://www.computerhope.com/beep.htm kan je kijken wat dat gepiep betekent. en op die manier kan je dus kijken wat er kappot/niet goed werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas kan ik deze piepjes nergens in het lijstje terugvinden. 3x dingelingeling en 2x beep lang. Tja, hoe beschrijf ik het nou goed??? Ik heb in ieder geval een leverancier gevonden die precies zo'n zelfde voeding heeft liggen maar die kost me dan wel 75 euro!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik zou zeggen neem eerst eens contact op met HP Support. Als het goed is moeten zij ook kunnen vertellen wat deze code inhoudt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Laats had ik met mijn oude pc ook voeding probleem. gewoon een nieuwe ATX formaat in gepropt twv 30 euroies2. werkt perfect.. alleen tijd voor grotere kast... want de voeding zit niet vast en de dvd/dvd-rw zit niet vast :D en steekt eruit... maar hij werkt wel
Pagina: 1