[Paint Shop] Bij veel plaatjes zelfde ingreep, automatisch?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:19
Ik heb hier een enorme berg foto-tjes. Zijn foto's van een soort muurtegels die je als versiering kan ophangen. Deze moeten op de site van een bedrijf komen. Het leuke is alleen dat de foto's op 4 verschillende ondergronden (varierend van grijs tot groen) zijn gemaakt. Ik had het plan om die ondergronden eruit te knippen en de plaatjes dan zo op te slaan dat je de achtergrond van de site ziet als je ze op internet zet.

Leuke is alleen dat ik per plaatje al een paar minuten kwijt ben om alles netjes weg te knippen. Vraag me echt af of er geen makkelijkere (automatisch?) manier is om overal die achtergrond weg te halen.

Doe het nu dmv. het selecteren van de achtergrond en deze dan deleten. Sommige kleine stukjes nog bijwerken en vervolgens het plaatje opslaan en de volgende openen... Dit kost echt enorm veel tijd... :/

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:32

ThunderNet

Flits!

In photoshop, kun je een kleurrange selecteren, is dit niet veel makkelijker?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Niek_
Heb daar niet zoveel ervaring mee (geen...) maar denk dat dat niet gaat werken. Op de tegels staan allerlei afbeeldingen. Het kan dus ook zijn dat de achtergrondkleur op de tegel zit. Denk dat ik die dan ook weggooi..?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:32

ThunderNet

Flits!

Niek_ schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 11:55:
Heb daar niet zoveel ervaring mee (geen...) maar denk dat dat niet gaat werken. Op de tegels staan allerlei afbeeldingen. Het kan dus ook zijn dat de achtergrondkleur op de tegel zit. Denk dat ik die dan ook weggooi..?
In Photoshop iig niet :)
Maar als je geen ervaring hebt met photoshop, is het zonde van het geld om het aan te schaffen...

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Niek_
ThunderNet schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 11:56:
[...]

In Photoshop iig niet :)
Maar als je geen ervaring hebt met photoshop, is het zonde van het geld om het aan te schaffen...
Heb Jasc Paint Shop Pro 8, daarmee ben ik al bezig geweest, maar dat duurt dus erg lang. Misschien zit de door jou genoemde optie daar ook in, ik zal eens zoeken. Mocht iemand nog een ander idee hebben.... ;)

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Met het programma'tje Image Robot eveneens van Jasc zijn veel mogelijkheden bij het
bewerken van veel foto's. Je kan bijvoorbeeld croppen op een bepaald formaat, color
replacement etc etc.

Trial is te downloaden van deze site

[ Voor 20% gewijzigd door avon op 06-08-2005 12:03 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Je kunt toch gewoon een macro maken en die via de batch optie laten uitvoeren?

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• Morphine
  • Laatst online: 29-04 00:14
Ik weet niet of de scripting mogelijkheden in psp8 goed zijn, maar deze versie vond ik altijd belachelijk instabiel.

Sinds 9 zijn de scripting mogelijkheden iig een stuk beter en is de versie stabieler dan ooit te voren.

Echter, het uitknippen van bepaalde onderdelen zal dan wat intillegenter behandeld moeten worden dan een standaard batch opdracht waarbij bij elke foto de actie "exact" gelijk is.

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

zit er geen magic wand tool in? als de achtergrond duidelijk te onderscheiden is van de tegelrand dan kan je het met magic wand weghalen (dat is een selectietool die alles binnen een bepaald kleurbereik aansluitend selecteerd)

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Met PSP 9 kan je scripten met Python, daar moet je als het goed is onwijs veel mogelijkheden mee hebben! Heb het zelf nog niet echt geprobeerd omdat ik het nog niet echt nodig heb gehad, maar het lijkt me echt super gaaf.

Rustacean

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 14:25

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

timovdz schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 22:11:
zit er geen magic wand tool in? als de achtergrond duidelijk te onderscheiden is van de tegelrand dan kan je het met magic wand weghalen (dat is een selectietool die alles binnen een bepaald kleurbereik aansluitend selecteerd)
Mja, het zijn foto's met denk ik een schaduw erachter he. En dan krijg je die kleur van de muur wel weg, maar niet de schaduw rond het tegeltje, dat wordt weer apart knippen.

Kun je de afbeeldingen / teksten op de tegeltjes niet uitknippen rond de afbeelding, zo'n ding heeft nog altijd wel wat witruimte, en daar dan weer een universeel randje omheen zetten (desnoods in de site zelf met CSS) ?
En dan fotografeer je één tegeltje mooi in perspectief en laat je zien dat elke bedrukking op een dergelijk tegeltje komt, van die dikte, met dat glazuur enzo. Weet ik veel.
Ik denk niet dat de opdruk veel aan de tegel verandert toch? :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1