Toon posts:

Harddisk(s) onleesbaar door moederplank of virus?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt. Op een gegeven moment zet ik mijn pc aan en zegt XP: "Nieuwe hardware is geinstalleerd". Dat was nogal vreemd omdat ik helemaal geen nieuwe hardware in het systeem heb gestopt. Ik ga naar 'My computer' en zie dat mijn 'D:' partitie niet meer te lezen is. Dit is een slave harddisk in mijn systeem.

Ik heb vervolgens de harddisk in een ander systeem gestopt (ik dacht dat op deze mogelijk een virus was) en alle data terug kunnen halen met een harddisk restore app. Heb het systeem waarin de HD crashde gescand op virussen (met een aantal verschillende virusscanners) maar niets gevonden.

Nu zet ik net mijn pc weer aan en blijkt dat de master harddisk van dit systeem ook ineens gecrashed is. Kan dit komen door een hardware probleem in mijn moederbord ofzo of heb ik gewoon een virus wat geen enkele virusscanner kan dedecteren?

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

test je geheugen eens, met brak geheugen wordt ook de disk verkloot als ie met de disk bezig is.

heb ik laatst ook gehad...

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Verwijderd

Topicstarter
hmm, daar zeg je wat. Ik heb laatst nieuw geheugen in mijn systeem gedrukt. Mijn systeem slikt in principe alleen 266mhz geheugen maar in de winkel hadden ze op dat moment alleen maar 400mhz spul. Heeft wel weken lang goed gewerkt.
Daarbij zag ik onder 'apparaten beheer'' bij de naam van de harddisk (normaal staat er MAXTOR 6VTSD of zoiets) iets staan van 'MAHOU F7A !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!'

Dat is inclusief alle uitroeptekens. Dat deed me een beetje denken aan een virus.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe test je trouwens je geheugen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 12:05 ]

Verwijderd

Geef eens memtest in bij google ;)