Toon posts:

Ervaringen met Acer Aspire 3022 WMLi

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de Acer Aspire 3022 WMLi aanschaffen, this een hele complete laptop. De hardware die erin zit is oke, maar ik heb nog twijfels over de processor die erin zit; een Sempron 2800+. Is dit wat? Ik heb op internet gelezen dat je deze processor kunt vergelijken met een Pentium 4 2,6/2,7 GHz, klopt dit?
En hoe zit het met de geluid en warmte productie? Iemand hier ervaringen mee?

Alvast bedankt voor jullie reacties ;)

Specificaties (bron: Acer.nl) :

AMD Sempron XP 2800+, Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15.4TFT WXGA (Acer CrystalBrite), 512MB RAM (2x 256), 60GB HDD, Dual DVD-RW, 8-cell LiIon, 56K modem, Wired Gigabit & wireless Lan 802.11b/g, no FDD, IEEE, S-video, FIR, ATI X600 64MB, 6 in 1 card reader

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me helpen, alsjeblieft?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik zat zelf ook aan deze laptop te denken,
nieuwste sempron met powernow! mogelijkheden, goed ati pci-x chipset, x600 videokaart is ook wel snel, en het 15,4 crystal brite scherm is natuurlijk ook wel mooi :p
het is eigenlijk het kleine broertje van de 5024wlmi, omdat deze ook hetzelfde chipset bezit, volgens de reviews is laatste generatie sempron (256kb cache) ook best wel goed te noemen.
batterijduur is volgens de specs 3uur, vraag mij alleen af of er dan al een beetje met powersavings geprutst wordt. maarja 3 uur is voor mij al meer dan goed.

Het klopt toch dat het hier om het socket 754 sempron exemplaar betreft? aangezien het chipset xpress 200 is van ati?
heeft iemand ervaringen met deze laptop?

[ Voor 10% gewijzigd door duncanvdlinden op 24-08-2005 18:43 ]

Verwijderd

Ik ga er eigenlijk wel van uit dat het om een socket 754 processor gaat (afgaande op de chipset in de 3022WMLi), maar zeker weten doe ik het niet. Dus heb ik Acer gisteren een mailtje gestuurd. Ik zal wel even posten zodra ik bericht heb. Het lijkt mij nog altijd een strakke laptop.

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 09:05:
Ik ga er eigenlijk wel van uit dat het om een socket 754 processor gaat (afgaande op de chipset in de 3022WMLi), maar zeker weten doe ik het niet. Dus heb ik Acer gisteren een mailtje gestuurd. Ik zal wel even posten zodra ik bericht heb. Het lijkt mij nog altijd een strakke laptop.
geef mij het e-mail ades is van acer? :) ik ben ook benieuwd of het om de mobile 25watt en 256kb l2 cache betreft. ik denk het haast wel omdat de batterij 3 uur mee moet gaan. heb al wat reviews van bekeken en je kunt kwa 32bits prestaties een sempron 3100+ naast een athlon 64 2800+ zetten,
denk dat het voor het geld dus een goede keuze is voor mij. 25 watt is ook nog is gelijk aan een Turion meest energieverbruikende type, vind ik dus ook wel netjes te noemen.

http://www.amd.com/us-en/...n/0,,30_118_11600,00.html

hier is wel een overzicht te vinden van de verschillende semprons, moet bijna wel een s754 zijn, want ik ben nog geen 2800+ S-A tegengekomen ;)

maar ik ben benieuwd wat ze zeggen bij acer!

[ Voor 6% gewijzigd door duncanvdlinden op 25-08-2005 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Niemand die zijn ervaringen kan uitwisselen met deze laptop?
Kan deze laptop het opnemen tegen een celeron-m laptop?

zijn er betere alternatieven in deze prijsklasse (+- 825 euro)?
vereisten voor mij zijn dat ik GEEN shared videogeheugen in moet zitten,
minimaal 512mb ddr, en gewoon lekker kan presteren met applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 09:05:
't Is idd een socket 754 processor.
Heeft iemand een reviewke klaar over deze pc?
Ik las een revieuw over de 3002 wlmi en daarin werd gezegd dat de accu in het rubberen pootje van de laptop moest. Is dit bij deze ook het geval? (Want als desktop-replacement vind ik dat toch maar balen...)

greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 17:04:
[...]

't Is idd een socket 754 processor.
Heeft iemand een reviewke klaar over deze pc?
Ik las een revieuw over de 3002 wlmi en daarin werd gezegd dat de accu in het rubberen pootje van de laptop moest. Is dit bij deze ook het geval? (Want als desktop-replacement vind ik dat toch maar balen...)

greets
zowiezo moet je een laptop nooit zonder accu gebruiken, het kan zeer slecht zijn voor de laptop,
de 3020 serie en de 3000 hebben ook een verschillende behuizing.

ftp://ftp.acer.de/IMAGES/...s/Acer_Aspire_3020_Serie/
ftp://ftp.acer.de/IMAGES/...s/Acer_Aspire_3000_Serie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgend stukje haade ik uit een mooie review van bbstreams over de aspire 3002:

"Wel jammer voor wie vaak op netstroom werkt (en dus de accu ontkoppelt) dat nu juist 1 van de rubber steunpootjes op de accu zit. Maar een beetje doe-het-zelfer kan met een blokje hout eenvoudig een dummy accu maken, het toch blijft een minpunt. Want met 3pootjes is laptop wankel. Overigens is de accu beschermt tegen overladen."

Ik heb m'n laptop nog niet (volgende week vrijdag wel) en zal bijna uitsluited op netstroom werken. Is het dan niet goed als je de accu ontkoppeld? UIt bovenstaand stukje tekst leer ik dat dit wel moet...

PS: bedankt voor de foto's...

'k Probeer ook al een tijdje de virtual toer te openen op de site van global.acer en blijf daar maar niet in slagen. Opent bij mij enorm traag. Lukt dit bij jullie wel goed?

Greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje:

Wat betalen jullie zo ongeveer voor deze pc? Ik lig aan 969 euro wat mss wel wat teveel is... Graag jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij diverse (internet)winkels naar deze laptop gevraagd en van hun (xoldes, central point salland, encyshop en nog een paar andere) kreeg ik te horen dat deze laptop NIET meer leverbaar was.

Zo heb ik het begrepen, maar als jullie weten waar deze laptop wel verkrijgbaar is, laat het me hier weten :D Heb al de acer aspire 5024wmli besteld, want ik heb dringend een laptop nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enkele locaties waar ie te bestellen is (maar er zijn er vast nog meer):

the computerstore
www.luckyspc.com
www.framocom.be

en hier heb ik hem besteld: shop.it-ss.be (op telefonische aanvraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja te bestellen, maar ook op voorraad en leverbaar?

edit: Ik woon in Nederland en niet in Belgie, vind het een beetje te ver.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een erg goede shop is www.bestelacer.nl .Heb ik mijn laptop (5024 Wmli) ook gekocht. Ik zag dat de 3022 er niet bij staat in hun assortiment (en ze verkopen alles wat acer maakt) maar is vervangen door de iets duurdere 3023 Wmli met de sempron 3000+. Maar voor dat kleine prijsverschil met de 5024 zou ik eerder daarvoor gaan.
Pagina: 1