Toon posts:

Verkeerde verbinding wordt gebruikt

Pagina: 1
Acties:
  • 2.013 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

(Mijn PC zit aangesloten op een netwerkje van 2 PC's die beide in een router geplugd zitten, en via de router in een modem.)

Ik heb de laatste tijd last van langzame downloadsnelheden, dus ging in neuzen in 'Netwerkverbindingen'. Daar zag ik vooraan een LAN-verbinding (nVidia nForce Networking Controller). Ik dubbelklikte erop en zag dat deze actief was en dat de downloadsnelheid 100,0 Mbps is(?). Daarna dubbelklikte ik op de tweede verbinding, de 1394-verbinding (1394 netwerkkaart). Die was niet verbonden maar daarvan was de downloadsnelheid 400,0 Mbps!

Is het nu de bedoeling dat ik deze twee omgeruild zie te krijgen en dat het dan opgelost is? Zo ja, hoe doe ik dat dan?

Bij voorbaat dank.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 11:27 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat heb je zelf zoal onderzocht?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Die 1394-verbinding is je firewire poort, ik neem aan dat je daarmee niet op het netwerk aangesloten zit, dus kan je het vraagstuk 'verkeerde verbinding' uit het hoofd zetten en op zoek gaan naar andere opties.

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik weet niet precies welke zoekwoorden ik moet hebben.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

firewire is geen ethernet hoor ;)
daarnaast is 100Mbps heeeel erg ruim voldoende om te kunnen internetten. je internet verbinding is toch nooit hoger dan 20Mbps (en dan heb je die nieuwe ADSL van Versatel... andere abbo's gaan maar tot 8Mbps)

lage downloadsnelheden liggen meestal aan een brakke internet verbinding, slecht modem, of de servers waar je van download zijn gewoon niet snel genoeg (en dat is het meest aannemelijk)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Waarom is die 1394 verbinding dan een verbinding bij 'Netwerkverbindingen'?

Verwijderd

Topicstarter
Op de andere PC is de downloadsnelheid wel goed, met dezelfde bestanden zelfs. Kan het een oplossing zijn om de netwerkkabel van deze PC op slot 1 van de router te zetten of maakt dat niets uit?

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:20
Blaat... :+

[ Voor 97% gewijzigd door Richub op 06-08-2005 11:31 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 11:28:
Waarom is die 1394 verbinding dan een verbinding bij 'Netwerkverbindingen'?
omdat het mogelijk is om via firewire (de naam voor een "1394" verbinding) een netwerk op te bouwen.
helaas is het niet mogelijk om via firewire je modem aan te sluiten, want die heeft ethernet.

Verwijderd

Topicstarter
Richub: Dus gewoon die 1394 verbinding uit Netwerkverbindingen verwijderen?

En een scan heb ik net gedaan, geen resultaat.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 11:32:
Richub: Dus gewoon die 1394 verbinding uit Netwerkverbindingen verwijderen?

En een scan heb ik net gedaan, geen resultaat.
nee joh.
als het een netwerkkaart was geweest, had je die netwerkkaart uit je PC moeten halen volgens hem.
maar firewire is geeneens een netwerkkaart :+
firewire is een USB achtig iets, uitgevonden door Apple, en kent het TCP/IP protocol als native functie.
daardoor is het mogelijk om via Firewire een netwerk op te zetten, maar kan je het ook gebruiken voor externe apparatuur (filmcamera's, harddisks, etc). omdat het dus native mogelijk is om via firewire een andere computer te benaderen, is hij ook zichtbaar in je netwerkverbindingen.

hetzelfde gebeurt trouwens als je op USB een link kabel hebt om met een andere PC te verbinden.

Verwijderd

Topicstarter
OK bedankt voor de uitleg. Maar kan ik er iets aan doen?

• rally
  • Laatst online: 23:14

rally

Deyterra Consultancy

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 14:16:
OK bedankt voor de uitleg. Maar kan ik er iets aan doen?
Rechts klikken op de verbinding en dan "Uitschakelen" (of "Disable") kiezen... klaar is klara :)

http://www.deyterra.com

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

rally schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 14:24:
[...]

Rechts klikken op de verbinding en dan "Uitschakelen" (of "Disable") kiezen... klaar is klara :)
al denk ik niet dat dat zoden aan de dijk zet...

probeer je PC eens schoon te maken van virussen en spyware.
ga ook eens op zoek naar registry hacks voor winXP... er zijn er een aantal om je netwerkverbinding te optimaliseren.

• DMirage
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-02 15:18
quote: TommyDJ
Ik heb de laatste tijd last van langzame downloadsnelheden
Hoe langzaam?
quote: TommyDJ
en dat de downloadsnelheid 100,0 Mbps is
Had ik maar 100 mbit download... dit is niet je downloadsnelheid, dit is je netwerkbandbreedte tussen pc en router...

Downloadsnelheid kun je op onmogelijk veel sites testen, doe dit eens op verschillende tijdstippen, vermeld je isp abbo en dan kunnen we gaan troubleshooten.
Dit zal trouwens nooit de maximale snelheid halen, die is theoretisch.

Firewire, zucht, maakt niet uit of ie aan of uit staat, zonder kabel erin is het verschil enkel het icoontje naast je klok (en die kun je uitzetten).

spyware en virussen is altijd goed om eraf te halen, maar heeft er niet altijd heel veel mee te maken.
Registry hacks zijn voor gevorderden, en je netwerkverbinding is waarschijnlijk toch 50x ofzo sneller dan je inet verbinding.

Hth
Pagina: 1