Ben nu al 2dagen aan het rommelen om volgens mij iets heel simpels voor elkaar te krijgen.
Ik heb een site met een header, daaronder een content, die uit twee delen bestaat, de content en een balk met links. Daaronder zou nog een footer moeten komen.
Nu heb ik het allemaal werkend op de footer na, deze valt of over de content heen of halverwege.
Hier staat een voorbld. http://www.progob.nl/redimpact/index.asp
Dit is de HTML code:
Hier de CSS:
Nu ben ik al gaan zoeken en al van alles tegen gekomen, maar nog niet de oplossing, ik dacht zelf slim te zijn door in het midden een soort van container te maken en dat de footer daar dan wel onder zou hangen, maar dit kreeg ik ook niet werkend.
Verder kwam ik ook e.a. tegen over het box hack model, maar dit schijnt alleen voor IE5.5 te zijn?
Iemand een idee?
Ik heb een site met een header, daaronder een content, die uit twee delen bestaat, de content en een balk met links. Daaronder zou nog een footer moeten komen.
Nu heb ik het allemaal werkend op de footer na, deze valt of over de content heen of halverwege.
Hier staat een voorbld. http://www.progob.nl/redimpact/index.asp
Dit is de HTML code:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%> <!-- #include file="functions.inc.asp" --> <!-- IE in quirks mode --> <html> <head> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN"> <link href="standaard.css" rel="stylesheet" type="text/css"/> <title>Tractorpullingteam Red Impact</title> <body> <div id="container"> <div id="header">Top</div> <div id="content">tekst<br/>meer tekst<br/></div> <div id="right">rechts?</div> <div id="footer">bottom</div> </div> </body> </html> |
Hier de CSS:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| body { margin: 0px; font-family:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; } #container{ position: absolute; margin-left: -395px; height: 100%; left: 50%; width: 791px; padding: 0px; } #header{ height: 259px; background-color: #F4F3D4; } #content{ position: absolute; width: 671px; background-color:#00FF99; } #right{ float: right; width: 120px; left: 671; background-color:#FF0000; } #footer{ width: 791px; height: 40px; background-color: #660066; } |
Nu ben ik al gaan zoeken en al van alles tegen gekomen, maar nog niet de oplossing, ik dacht zelf slim te zijn door in het midden een soort van container te maken en dat de footer daar dan wel onder zou hangen, maar dit kreeg ik ook niet werkend.
Verder kwam ik ook e.a. tegen over het box hack model, maar dit schijnt alleen voor IE5.5 te zijn?
Iemand een idee?
If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!