Het volgende is het geval,
Ik maar gebruik van 2 tabellen, tblclubs en tblwedstrijden. Hieruit moet ik een eindstand maken waarin alle gewonnen, gelijk en verloren wedstrijden geteld worden. Om dit te doen moet ik een zestal querry's maken, thuisgewonnnen, uitgewonnen, thuisgelijk enz.
Nu heb ik dit bijna voor elkaar met de volgende sql code (thuisgewonnen)
Ik maar gebruik van 2 tabellen, tblclubs en tblwedstrijden. Hieruit moet ik een eindstand maken waarin alle gewonnen, gelijk en verloren wedstrijden geteld worden. Om dit te doen moet ik een zestal querry's maken, thuisgewonnnen, uitgewonnen, thuisgelijk enz.
Nu heb ik dit bijna voor elkaar met de volgende sql code (thuisgewonnen)
Probleem hiermee is alleen dat tblwedstrijden.thuisploeg een clubID nummer is. Dit is ook de link met de tabel tblclubs. De naam van de club moet alleen gegeven worden en niet die code. De naam staat onder tblclubs, dan club. Daarom dacht ik het volgende:SELECT tblwedstrijden.Thuisploeg AS Ploeg, Count(*) AS gespeeld, Count(tblwedstrijden.Thuisploeg) AS gewonnen, 0 AS verloren, 0 AS gelijk, Count(*)*3 AS punten, Sum(tblwedstrijden.dv) AS voor, Sum(tblwedstrijden.dt) AS tegen
FROM tblwedstrijden
WHERE (((tblwedstrijden.dv)>[dt]))
and datum>#08-08-2004#
GROUP BY tblwedstrijden.Thuisploeg;
NU krijg ik alleen de melding dat ik een querry probeer uit te voeren waarbij de opgegeven expressie Ploeg geen deel uitmaakt van een statische functie. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?? Ik heb het met inner join's enzo geprobeerd, maar ik krijg dan geen effect!!!SELECT tblclubs.club AS Ploeg, Count(*) AS gespeeld, Count(tblwedstrijden.Thuisploeg) AS gewonnen, 0 AS verloren, 0 AS gelijk, Count(*)*3 AS punten, Sum(tblwedstrijden.dv) AS voor, Sum(tblwedstrijden.dt) AS tegen
FROM tblwedstrijden, tblclubs
WHERE (((tblwedstrijden.dv)>[dt]))
and datum>#08-08-2004#
GROUP BY tblwedstrijden.Thuisploeg;
Sup