Groetjes onder aan een post ; worden we soft? ;-)

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
Het valt me de laatste tijd steeds vaker op dat, vooral bij nieuwe users, er weer heel wat groetjes in de rondte worden gestrooid. Voorbeelden ga ik niet geven, die zijn er ten overvloede.

Mijn vraag: zijn de modjes tegenwoordig wat softer met het vermelden dat groetjes niet nodig zijn? Vroeger zag ik regelmatig de melding dat groetjes niet nodig zijn, maar die melding zie ik steeds minder.

Ik houd nog wel van jullie, hoor! :>

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Het is mij inderdaad ook opgevallen.. Als "simpele" user begin ik er meestal maar niet over.

groeten,
VK

:+

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In Windows Operating Systems modden we er inderdaad niet meer op bij nieuwe gebruikers. Het is mijn inziens slecht om iemand die net nieuw is op GoT meteen te vertellen dat bepaalde 'beschaafde' omgangsnormen hier niet gelden :P

De regel is er eigenlijk ook meer om te voorkomen dat je topics krijgt met letterlijk 1000 keer "groetjes", niet om de eerste beste groet meteen af te kappen.

Je zal ons er overigens er wel op zien reageren als dit structureel gebeurt in een topic of als het gedaan wordt door users die al wat meer posts hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
Ik denk ook dat een nieuweling het op een gegeven moment zelf leert, dat zoiets overbodig is.
Alles téveel proberen te sturen is zo irritant.

Als hij/zij wat langer hier blijft plakken, dan neem ik aan dat als hij/zij het niet veel andere ziet doen; het uiteindelijk zelf ook maar achterwege laat.

Nieuwe users willen soms ook als eerste indruk goed overkomen. Dus om dan meteen heel miereneukerig te gaan zeiken lijkt mij idd ook overbodig zoals hierboven al word gezegd.

[ Voor 17% gewijzigd door Silent Thunder op 06-08-2005 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 19:44
Ik stoor me er dan ook totaal niet aan als iemand groet onder z'n post. Het is inderdaad overbodig, maar om mezelf daar nou aan te ergeren? Nee hoor, men wil gewoon beleefd zijn :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Als iemand net nieuw is in fora's kan ik best begrijpen dat iemand dit doet omdat het netjes staat en zo snel antwoord krijgt en vooral neit onbeleeft wil zijn

Het is alleen zo raar als telkens de topic starter 'groetjes' zegt, en mensen die antwoorden niet :)

Maar goed...

Groetjes thuis, alvast wel te rusten en een prettig weekend,

Wc_eend

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:21

Nik

De groeten uit Middelharnis, getekend, Proller ;) :?

Och, het kan geen kwaad, en ik doe het ook wel eens, als ik een topic open, en mensen nemen de moeite om hem door te lezen. Ik bedank ze ff en geen mijn naam door. That's it. Herhaaldelijk groeten is gewoon een no-go :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Dus wat wil je wilt zeggen is dat mijn signature een beetje overkill is? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ach, ik ben allang blij dat je geen plaatjes in je sig kan hebben zoals bij sommige andere fora kan :).

Of iemand mij dan groet maakt me weinig meer uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik stoor me er niet zo aan en ik denk inderdaad dat, wat al eerder gezegd is, nieuwelingen het vanzelf door krijgen dat het niet gebruikelijk is :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-09 13:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als een heel topic vol met "groejes, die en die" staat, zeg ik er wel wat van, maar ik duik er bij nieuwe users niet direct bovenop. Niet sfeerverhogend zegmaar ;).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb vaak wel snel de neiging om er iets van te zeggen, maar zoals inderdaad gezegd hou ik me vooral bij nieuwe users wat in. Bij herhalen of wat meer ervarener users wil ik nog wel eens opmerken dat die groeten overbodig zijn en we ze liever niet zien vanwege de leesbaarheid, maar om er nou super actief op te gaan modden...nou, nee. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:51

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik zie het ook steeds vaker. Sommige users wijzen de mensen er ook op, vaak blijven de nieuwe users het daarna ook doen volgens mij. Van mij mag er wel wat strakker op gemod worden.

Ik wijs ze er altijd netjes op btw.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 07-08-2005 03:34 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Ik verwijder groeten en PM de user die groeten onder zijn post zet. Ik vind het namelijk rete-irritant.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

UTM

Confusion schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 11:03:
Ik verwijder groeten en PM de user die groeten onder zijn post zet. Ik vind het namelijk rete-irritant.
Yeah! >:)

Ik vind zelf de aanpak van 'even de kat uit de boom kijken' om vervolgens in te grijpen toch het beste. Hierdoor zal de user even kunnen wennen aan GoT zonder gelijk agressief bejegend te worden.

[ Voor 32% gewijzigd door UTM op 07-08-2005 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:47
Als het de openingspost betreft doe ik _nooit_ moeilijk. Pas wanneer iemand al meerdere malen groetjes in z'n posts zet onderneem ik wat; overal gelijk opduiken is idd niet echt een sfeerbuilder :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Abbadon schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 11:51:
Als het de openingspost betreft doe ik _nooit_ moeilijk. Pas wanneer iemand al meerdere malen groetjes in z'n posts zet onderneem ik wat; overal gelijk opduiken is idd niet echt een sfeerbuilder :)
Dat hangt er vanaf hoe je er bovenop duikt. Vriendelijk welkom heten en wijzen op het feit dat het groeten gewoon niet nodig is vind ik prima hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

w03f schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 11:15:
Hierdoor zal de user even kunnen wennen aan GoT zonder gelijk agressief bejegend te worden.
Mijn PM's zijn heel lief.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 09:35

dawuss

gadgeteer

In Apple Talk ben ik hiertegenover vrij tolerant. Pas als ik het bij een user met meer dan 10 posts nog steeds zie, zal ik er echt achteraan gaan om daar wat van te zeggen (en anders doe ik het alleen als ik toch al reageer, en dan zelfs tussen [ot] tags).
Groeten onder posts is dan wel irritant, maar het is geen doodzonde, dus heeft het geen enorme haast om daar wat van te zeggen. Stel je voor dat je hier je eerste topic opent, en dan meteen een slotje krijgt omdat je topic onvoldoende informatie bevatte, en dat er dan ook nog eens gezeurd wordt omdat je vriendelijk wat groetjes onder je bericht plaatst. Hartelijk welkom, niet? :+

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:44
dawuss schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 12:09:
Stel je voor dat je hier je eerste topic opent, en dan meteen een slotje krijgt omdat je topic onvoldoende informatie bevatte, en dat er dan ook nog eens gezeurd wordt omdat je vriendelijk wat groetjes onder je bericht plaatst. Hartelijk welkom, niet? :+
Ik persoonlijk zou het best op prijs stellen om direct te weten waar ik aan toe ben eigenlijk. 8)7

Ja, mijn vrienden verklaren me soms ook voor gek.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 09:35

dawuss

gadgeteer

XanderH schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 12:11:
[...]

Ik persoonlijk zou het best op prijs stellen om direct te weten waar ik aan toe ben eigenlijk. 8)7

Ja, mijn vrienden verklaren me soms ook voor gek.
Misschien ben ik wel te lief :+

Maar serieus: mijn punt was dat er aan nieuwe users vaak al genoeg op te merken valt. Topics worden in verkeerde fora gesteld, men vraagt naar de bekende weg, de topictitel slaat nergens op, te weinig info in de topicstart, enzovoorts.
Al die dingen zijn veel vervelender dan een suf groetje onder een post, en daar hoef niet meteen "streng" tegen opgetreden te worden IMO. Een simpele opmerking zou genoeg moeten zijn, en anders valt het na een tijdje de user vanzelf op dat niemand anders hier groet onder zijn posts.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:24

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Naast het groeten vind ik het ook vaak irritant dat mensen een post beginnen met een "hallo" oid. En dan niet alleen mensen die hier net nieuwe zijn, maar ook users met 2000+ posts. Mijns inziens mag het duidelijk zijn/worden gemaakt dat het hier om berichten gaat en niet om brieven die je schrijft.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_shadow schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 13:52:
Naast het groeten vind ik het ook vaak irritant dat mensen een post beginnen met een "hallo" oid. En dan niet alleen mensen die hier net nieuwe zijn, maar ook users met 2000+ posts. Mijns inziens mag het duidelijk zijn/worden gemaakt dat het hier om berichten gaat en niet om brieven die je schrijft.
Maar als ik dan iemand van rond de 50/60 jaar (te merken aan profiel en/of taalgebruik etc.) nog een bericht zie posten hier, vind ik het wel kunnen. Bij dat soort mensen vind ik het al knap dat ze de weg naar een topic kunnen vinden eigenlijk :)
After all; mensen met computerproblemen posten hier vaak, en de echte computerleken, daar kun je niet van verwachten dat ze de FAQ zowiezo al kunnen vinden :D
Maargoed :)

Groetjes, Features :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:44
* Xander meldt. Ik begin topics ook weleens met een aanhef als 'hallo' ? Losse posts dan niet. Maar ik zie bij een topicstart het probleem ook niet echt direct. Zelfde als wat Zoefff hieronder zegt dus :P

Overigens, ik zit net de Netiquette door te lezen.
Het "Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken." staat onder "Reageren", niet onder "De openingspost". Mag ik daaruit opmaken dat groetjes in de openingspost zelfs gewoon mogen? :P

[ Voor 7% gewijzigd door Xander op 07-08-2005 14:07 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 27-09 19:36

Zoefff

❤ 

Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb zelf 6000+ posts, maar wil af en toe ook nog wel eens netjes "hallo" of "hoi" zeggen in een startpost. Eigenlijk vind ik het wel netjes en sociaal om te doen, anders heb ik soms het idee dat ik klakkeloos een probleem neerkwak. Zo veel topics open ik niet volgens mij, maar de topics die ik open heb ik vaak wel een grote vraag in. Zeker omdat ik steeds meer gotters irl ken (voornamelijk uit gesloten subfora, dat wel) vind ik het niet verkeerd om af en toe gewoon eens netjes te doen :)

edit:

Het in dit topic voor de "grap" toevoegen van groetjes vind ik overigens wel weer irritant. Onnodige aandachtvragerij, het voegt toch niets toe aan de discussie?

[ Voor 11% gewijzigd door Zoefff op 07-08-2005 14:41 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

XanderH schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 14:04:
[...]

Overigens, ik zit net de Netiquette door te lezen.
Het "Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken." staat onder "Reageren", niet onder "De openingspost". Mag ik daaruit opmaken dat groetjes in de openingspost zelfs gewoon mogen? :P
Er staat ook "onder je posts", een openingspost is ook een post >:)

Beginnen met dingen als "/me wil graag weten" of "/me is van mening" vind ik ook irritant trouwens, evenals "/me meldt". Die hele "/me" tag vind ik uberhaubt niet echt nuttig.

[ Voor 26% gewijzigd door Bor op 07-08-2005 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

* AtleX vindt /me best handig :)

Verder vind ik het huidige beleid (even aankijken en er dan vriendelijk op wijzen) beter dan het te pas en te onpas strooien met modbreaks en PM's. Dat laatste komt nogal agressief over op net nieuwe users en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

@Bor de Wollef: als je nou [norml]/me[/norml] had gebruikt had had je niet hoeven editten om je /me's goed te krijgen :).

Groetjes, * AtleX .

[ Voor 44% gewijzigd door AtleX op 07-08-2005 14:41 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als start post vind ik het helemaal niet irritant.
Ook niet als de ts ze antwoord heeft en iedereen nog even wil bedanken voor de hulp.

Wat is daar mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een bedankje is iets anders dan een groet. Een topic is een lopende conversatie. Een hele langzame, maar dat doet er niet toe. Als je met iemand aan tafel zit te discussiëren doe je toch ook niet iedereen de greoten als je aan het woord bent geweest?

Zelfs e-mail conversaties staan vaak vol met groeten, terwijl dat nergens over gaat. Maar mensen zijn geneigd om te denken dat een e-mail het equivalent van een brief is, en dat is het niet. Een post is ook geen brief. Je bent even aan het woord, en daarna is iemand anders aan de beurt.

Als iemand telkens de groeten doet, dan blijkt daaruit dat de persoon het concept van dit forum niet snapt. En daar stoor ik me meer aan dan aan die ene regel zelf.

[edit]
Overigens vind ik niet dat er iets moet veranderen. Het gaat wel prima nu. Het is ook weer een beetje onzinnig om er mailtjes of PM's voor te gaan sturen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 15:41:
Zelfs e-mail conversaties staan vaak vol met groeten, terwijl dat nergens over gaat. Maar mensen zijn geneigd om te denken dat een e-mail het equivalent van een brief is, en dat is het niet.
offtopic:
Sorry? E-mail staat toch echt voor electronic mail, oftewel "de electronische variant van post". E-mails zijn gewoon brieven, punt. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het niet vervelend, maar mocht ik het te veel zien in een topic, klik ik gewoon op topic report, daar is dat knopje toch voor? ;)
Dat natuurlijk als een Moderator nog niet heeft ingegrepen :)

:w (< zo kan het ook natuurlijk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Nou ik ben dan zo een "nieuwe user".....en onder het eerste berichtje dat ik net gepost heb scheef ik zonder bijbedoelingen, aandachtvragerij of overmatige beleefdheid "groetjes"....
Het leek mij zomaar gedachteloos helemaal normaal om als je ergens weggaat even gedag te zeggen....Waarom niet?..
En weet je dat juist de dingen waar je jezelf het meest aan ergert je het meest te vertellen hebben. Ergernis zegt iets over jezelf en niet over de persoon waar je je aan ergert. Erger je dus gerust verder...verspilde energie net als dat het volgens mij een verspilde energie is om heel lang te kletsen over wel of geen groetjes. Leef en laat leven..
Nogmaals zonder erbij na te denken..gewoon zoals ik ben, schreef ik daarnet "groetjes"..
Nu zelfs met nadenken groet ik iedereen die dit leest en wens iedereen een fijne dag!

groetjes Anemoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pearl
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09 09:45
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 13:55:
[...]

Maar als ik dan iemand van rond de 50/60 jaar (te merken aan profiel en/of taalgebruik etc.) nog een bericht zie posten hier, vind ik het wel kunnen. Bij dat soort mensen vind ik het al knap dat ze de weg naar een topic kunnen vinden eigenlijk :)
After all; mensen met computerproblemen posten hier vaak, en de echte computerleken, daar kun je niet van verwachten dat ze de FAQ zowiezo al kunnen vinden :D
Maargoed :)

Groetjes, Features :7
Bij dat soort mensen. :?

Is dat dan een soort. 8)7

Kun je mij vertellen hoe oud ik ben? ( heb 't wel ergens staan, hoor :D )

Het is idd een uiting van beleefdheid die hier niet op prijs gesteld wordt, moet je idd lief mee omgaan. O+
Je mag best een beetje aardig omgaan met simpele, oudere, onwetende, domme, intelligente en weet ik wat nog meer soorten mensen er zijn. :?

De zin dat de tweakers elkaar al groeten zonder de groeten is m.i. al voldoende.

De groeten. :D

Een specialist weet alles van niks en een generalist weet niks van alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:10:
Hi,

Nou ik ben dan zo een "nieuwe user".....en onder het eerste berichtje dat ik net gepost heb scheef ik zonder bijbedoelingen, aandachtvragerij of overmatige beleefdheid "groetjes"....
Het leek mij zomaar gedachteloos helemaal normaal om als je ergens weggaat even gedag te zeggen....Waarom niet?..
Foei! :P
En weet je dat juist de dingen waar je jezelf het meest aan ergert je het meest te vertellen hebben.
Die zin kan ik even niet helemaal volgen. Ik irriteer me inderdaad aan groetjes, maar wat zegt dat dan over mij? :?
Ergernis zegt iets over jezelf en niet over de persoon waar je je aan ergert. Erger je dus gerust verder...verspilde energie net als dat het volgens mij een verspilde energie is om heel lang te kletsen over wel of geen groetjes. Leef en laat leven..
Ben ik het niet helemaal mee eens en afgaande op de reacties in dit topic, ben ik niet de enige die zich aan al die groetjes irriteert. Uiteraard is het vriendelijk om mensen te groeten, maar het voegt op dit forum niets toe. Een bedankje op zijn tijd is netjes, maar al die groetjes wekken wat irritaties op. Kijk bv. eens naar de berichten van user C.v.H in Axxion navigatie systeem (actie Kruidvat). Waarom zou je bij ieder bericht groetjes eronder plaatsen? Dan begint het bijna op radio Noordzee te lijken. :)
Nogmaals zonder erbij na te denken..gewoon zoals ik ben, schreef ik daarnet "groetjes"..
Nu zelfs met nadenken groet ik iedereen die dit leest en wens iedereen een fijne dag!
Mijn dag is voorbij, maar uiteraard wens ik je ook een prettige dag toe! :)
groetjes Anemoon
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:10:
Welkom :w

Zou je als je in de kroeg / op je werk / whatever je in een gesprek mengt ook de eerste keer dat je aan het woord bent (en je later nog wel een keer aan het woord zou kunnen komen) afsluiten met groetjes? Dan zouden ze je erg raar aankijken ;)

Bij het openen van een topic heb ook ik het (bij de niet-oude-rotten) nooit een punt gevonden als iemand begint met een aanhef en afsluit met groeten. Dat is "in het echte leven" ook niet meer dan normaal en zelfs netjes. Ik kan het dus ook niet erg vinden als het daar gebeurt. Idem een bedankje als bij een probleem de oplossing is gegeven. Wel vind ik het erg irritant als iemand steeds tijdens een disucssie zou groeten. Net zo irritant als dat om de zin zou gebeuren tijdens een mondeling gesprek.
edit:
Als het binnen een topic vaker gebeurt zou ik er dus ook wel wat van zeggen.
Pearl schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:13:
De zin dat de tweakers elkaar al groeten zonder de groeten is m.i. al voldoende.
offtopic:
Nee ik behoef geen uitleg maar die zinsnede heb nu nu nooit gesnapt :X

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 09-08-2005 23:27 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha Pven...

Ik kan mij "de ergernis" gerust enigszins voorstellen....overal waar een "te" voor komt te staan weet je.
Belangrijkste zin volgens mij: leef en laat leven...
Als iemand de behoefte voelt of het van nature doet..laat hem of haar...

Oke ik zal het niet doen nu ( hihihi).....
Mag ik wel weltrusten zeggen voordat ik nu ga slapen?
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-09 07:50
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:31:
Ha Pven...

Ik kan mij "de ergernis" gerust enigszins voorstellen....overal waar een "te" voor komt te staan weet je.
Belangrijkste zin volgens mij: leef en laat leven...
Als iemand de behoefte voelt of het van nature doet..laat hem of haar...

Oke ik zal het niet doen nu ( hihihi).....
Mag ik wel weltrusten zeggen voordat ik nu ga slapen?
:9
Lijkt net of je een brief schrijft met je aanheft etc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the-edge schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:34:
[...]

Lijkt net of je een brief schrijft met je aanheft etc. ;)
En wat dan nog :X
Al leek het erop dat hij een brief naar de koningin stuurt.
So be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-09 07:50
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:37:
[...]

En wat dan nog :X
Al leek het erop dat hij een brief naar de koningin stuurt.
So be it.
Ow maar het was geen kritiek ofzo, vond het alleen leuk om even te fucken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the-edge schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:37:
[...]

Ow maar het was geen kritiek ofzo, vond het alleen leuk om even te fucken :+
Wou jou ook effe opfocken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

8)7

Groetjes Hooglander1

///

Het zal me aan de reet roesten of iemand het eronder zet, als mensne daar behoefte aan hebben doen ze het maar toch?...

[ Voor 3% gewijzigd door Hooglander1 op 10-08-2005 18:08 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
Denk hier eens over na: is het nou niet verdomde zielig dat er hier een discussie over gevoerd moet/gaat worden? Kom op zeg, groeten onder een post; oh nee, de wereld vergaat 8)7

Relativeren mensen, relativeren :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
TRON schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 21:05:

juist, zag net een programma over slachtoffers (kinderen) van een of andere afrikaanse oorlog, die vrolijk voetbalden zonder been, terwijl we nog steeds over groetjes vallen hier...

ok ok, totaal verkeerde vergelijking, maar ik bedoel.. als je newbies nu eerst de groetjes laat doen, hebben ze op een gegeven moment echt wel door dat het niet hoeft. Hoef je ze niet voor boos op de vingers te wijzen vind ik. Reguleert zichzelf wel ;)

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
meelmark schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 21:10:
[...]

juist, zag net een programma over slachtoffers (kinderen) van een of andere afrikaanse oorlog, die vrolijk voetbalden zonder been, terwijl we nog steeds over groetjes vallen hier...
Krijgen we dat weer ... op fok beginnen ze daar ook altijd over als de discussie hen niet aanstaat. |:(
ok ok, totaal verkeerde vergelijking, maar ik bedoel..
Je hebt het gelukkig zelf ook door! _/-\o_
als je newbies nu eerst de groetjes laat doen, hebben ze op een gegeven moment echt wel door dat het niet hoeft. Hoef je ze niet voor boos op de vingers te wijzen vind ik. Reguleert zichzelf wel ;)
Ik heb het niet over boos worden. Daarnaast reguleert het zichzelf niet echt, kijk maar eens goed rond op het forum. :)
TRON schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 21:05:
Denk hier eens over na: is het nou niet verdomde zielig dat er hier een discussie over gevoerd moet/gaat worden? Kom op zeg, groeten onder een post; oh nee, de wereld vergaat 8)7
LA is voor klachten, dus ook voor dit soort klachten. :z
Daar winnen we de oorlog niet mee. (8> :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
pven, LA is inderdaad ook voor dit soort klachten. Dat zou ik nog geen eens willen ontkennen. 'k Vind het zelf alleen een beetje overdreven om ook hierover een discussie te starten; om zoiets kleins als dit :). 'k Snap ook niet dat je je er aan kan storen, vooral niet als het hier vrijwel altijd om nieuwelingen gaat. Men snapt over het algemeen toch wel snel dat groeten niet nodig is, indien men dat niet snapt na een n aantal posts, kan er altijd nog iets over gezegd worden.

* TRON wacht op een topic over de fel oranje kleur van de XML-afbeelding onderaan elke pagina.

-edit-
Daar winnen de de oorlog niet mee :? Ja, want 'groeten' of 'niet groeten' is gelijk aan oorlog B) :>

[ Voor 11% gewijzigd door TRON op 10-08-2005 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Laatst online: 27-09 13:57
Hee, leuk, weer eens een nutteloze beleidsdiscussie in LA :7

Maar ik ben zelf dus ook groot tegenstander van groeten, het breekt gewoon een topic. Op de een of andere manier voelt zoiets toch als een afsluiting, terwijl het wel een doorgaand gesprek is, zoals al eerder genoemd.

Ik vind eigenlijk dat iedereen die het ná z'n 2e post nog doet erop aangesproken moet worden. Ik doe het zelf ook nog wel eens, maar het is zoveel moeite :P

* cryforhelp komt ook niet genoeg meer in techfora om nog veel nieuwe users tegen te komen, da's een bijkomend voordeel :P
-NMe- schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 15:45:
[...]

offtopic:
Sorry? E-mail staat toch echt voor electronic mail, oftewel "de electronische variant van post". E-mails zijn gewoon brieven, punt. :P
offtopic:
Kijk, daar is iemand die het begrijpt. Maar dat is geloof ik ook een generatiekloof. Ik zie dat veel oudere mensen inderdaad het idee hebben dat mail geen brief is ofzo?
Ik vind dat als je wil chatten je daar een iets geëigender middel voor pakt. Mail is bij uitstek een elektronische vervanger van de brief.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Verwijderd

Ik wil heel graag aan iedereen de groeten even doen binnen dit topic dat jullie toch blijkbaar bezigheid houdt.
op de een of andere manier roept het of ergernis op of raakt het je.
Beide reakties zijn goed binnen de structuur die jijzelf hebt.
Is wellicht iets om over na te denken en heeft imho weinig te maken met ..........kwalificatie......... dan wel diskwalificatie "soft "
Maar goed......... soft is beautifull ........ dus prima als we wat softer worden.
Tenslotte ligt het gros van ons allen de ganze nacht heerlijk met een puntje dekbed tussen de moe getypte vingertjes de dag out te freaken.

gaan we er voor ??????????allemaal een beetje softer worden , wat meer begrip hebben voor een ander, wat minder vooroordelen hebben ten aanzien van wat JIJ denkt dat soft is.

Groetjes ........ slaap heel lekker, geniet van je dekbed, je knuffeltje and may your god be with you

Noomena

• cryforhelp
  • Laatst online: 27-09 13:57
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 00:19:
Ik wil heel graag aan iedereen de groeten even doen binnen dit topic dat jullie toch blijkbaar bezigheid houdt.
op de een of andere manier roept het of ergernis op of raakt het je.
Beide reakties zijn goed binnen de structuur die jijzelf hebt.
Is wellicht iets om over na te denken en heeft imho weinig te maken met ..........kwalificatie......... dan wel diskwalificatie "soft "
Maar goed......... soft is beautifull ........ dus prima als we wat softer worden.
Tenslotte ligt het gros van ons allen de ganze nacht heerlijk met een puntje dekbed tussen de moe getypte vingertjes de dag out te freaken.

gaan we er voor ??????????allemaal een beetje softer worden , wat meer begrip hebben voor een ander, wat minder vooroordelen hebben ten aanzien van wat JIJ denkt dat soft is.

Groetjes ........ slaap heel lekker, geniet van je dekbed, je knuffeltje and may your god be with you

Noomena
_Don't_ do drugs, mmmkay?

Serieus, als je zo zou praten als ik je IRL tegenkom dan zou ik denken dat je in een ontzettende XTC high zit?
Je post is in ieder geval niet te volgen, behalve dat er een soort van hippie-peace boodschap in lijkt te zitten.

Kleine zonnepaneleninstallateur

• TRON
'k Snap z'n post wel hoor ;) En nee, 'k ben geen hippie.

Hij zegt in feite: "Doe gewoon relaxt, chill, maak je niet overal druk om, laat elkaar in hun waarde."

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 00:19:
Je weet toch dat je geen clones mag aanmaken anemoon?

Groeten
GA

ARME AOW’er

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Ok, het gaat alweer genoeg offtopic hier, 't is wel mooi geweest :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.