[xp] Call of Duty hapert

Pagina: 1
Acties:

• pootdegekste
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-06-2021
Mijn pa heeft pas geleden een nieuwe laptop gekocht, maar ik dacht dat het ding wel een beetje leuke spellen kon draaien.
Dus ik heb pas geleden Call of Duty geinstalleerd en direct x 9c, maar het spel speelt heel erg haperig, zelfs met alle settings op low en een resolutie van 1024x768...

Zelf weet ik niet bijzonder veel van computers, dus ik vraag me af of de laptop te traag is of het gewoon aan de software ligt.

de laptop is een hp zv6000 met xp prof:
AMD Athlon 64 3200+
512 MB ram
ATI radeon xpress 200M 128mb

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-11 16:59

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Het wordt voornamelijk veroorzaakt door de videokaart je hebt een onboard kaart, die is gewon te traag voor nieuwe spellen. Je kunt eens proberen de resolutie nog lager te zetten, misschien wordt het dan nog net speelbaar.

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:39

Clush

Do as I say...

hoe bedoel je haperig? weinig fps (beeldjes per seconde) of dat het beeld stilstaat af en toe? hapert het geluid ook?

controleer je fps een door "/cg_drawfps" in de console te typen (de console haal je naar beneden door op de "~" toets, tilde, te drukken. dat je videokaart te traag zou zijn geloof ik niks van. de XPRESS 200M is dan misschien niet helemaal wat je zou willen, Call of Duty zou zeker moeten lukken

... not as I do.

Verwijderd

Het kan ook liggen dat de max fps te laag staat en daarbij nog v-sync die niet goed is ingesteld

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 08:24

Barrycade

Through the...

Je zou eens de voorkeurinstellingen van CoD kunnen gebruiken. Dan stelt CoD de settings zelf in.

Bij mijn laptop (Celeron 2 Ghz met Intel onboard shared mem video) draaide CoD redelijk op 800x600, maar het probleem is meestal dat de TFT's in laptops traag zijn. Dus speelplezier heb je er niet echt op.

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:41
Sorry dat ik dit topic omhoog haal maar dit probleem heb ik ook.
Ik heb ook een laptop met een Ati Xpress 200M, maar als ik call of duty opstart dan geeft hij al aan dat alle graphic options op extra staan.

Maar hij speelt niet echt erg lekker op mijn intel extreme 2 deed hij het nog beter :/ .
Of ik nou de options op 800x600 of 1024x768 zet het blijft hetzelfde ook als ik alles op low zet ?
De game is al naar versie 1.5 upgedate en ik werk met de drivers omega catalyst 5.12.

Iemand mischien een oplossing zelf dacht ik als ik alles nou naar directx 7 kan zetten zodat de game net denkt of ik een directx 7.0 kaart heb?
Maar het probleem is ik heb zo'n tool nog niet gevonden op het internet....

Het rare is Far Cry kan ik wel goed spelen vloeiend op 1024x768 en alles op medium :| ...

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:41
Sorry dat ik het topic weer omhoog kick, maar ik heb al zo lang gezocht en kan geen verklaring vinden?

Dit spel moet gewoon goed spelen opzicht, dus asjeblieft als iemand een oplossing heeft zeg het dan?

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Pagina: 1