The end may justify the means as long as there is something that justifies the end.
edit: Kijk 's op de achterkant van het doek, of aan de binnenkant van de lijst, mocht het schilderij door de schilder ingelijst zijn.
[ Voor 70% gewijzigd door Scyth op 06-08-2005 01:30 ]
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
Verwijderd
en maak een fatsoenlijke foto als het er wel te lezen is, dus niet in een rare hoek. en van zo dichtbij mogelijk
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
En als je dat doet, de camera wel op macrostand zetten anders blijft 't 1 grote wazige rotzooiThunderNet schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 01:55:
en maak een fatsoenlijke foto als het er wel te lezen is, dus niet in een rare hoek. en van zo dichtbij mogelijk
(wordt errug vaak vergeten)
teveel zooi, te weinig tijd
Verwijderd
En dat is dus niet altijd zo.Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 01:53:
Het lijkt me dat als een schilder z'n schilderij signeert, dit wel gewoon met het blote oog te lezen is
Neem eens contact op met dit bedrijf. Of ga eens naar Tussen Kunst en Kitsch.
achterkant staat niets, en het schilderij was gekocht zonder lijstScyth schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 01:29:
Daar staan ook geen letters imho![]()
edit: Kijk 's op de achterkant van het doek, of aan de binnenkant van de lijst, mocht het schilderij door de schilder ingelijst zijn.
dit is dus het enige wat lijkt op een sig.
ok, zal vragen voor nieuwe pic. gaat het mss beter als je een foto buiten in de zon neemt?idd
[ Voor 24% gewijzigd door systemfan op 06-08-2005 12:18 ]
The end may justify the means as long as there is something that justifies the end.

anyone?
anders zal ik 'm zeggen dat hij naar prof bedrijf moet gaan. :-)
[ Voor 47% gewijzigd door alienfruit op 09-08-2005 11:53 ]
Je hebt het schilderij in de hand, dat is beweging 1, waarschijnlijk de camera ook in de hand, dat is beweging 2. Op de eerste foto is een schaduwlijn te zien, dat is niet bevorderlijk voor de zichtbaarheid.
Zet het schilderij gewoon neer en zet het fototoestel op een statief of leg het op een stabiel oppervlak.
Maak foto's in de schaduw, met en zonder flits, met en zonder extra belichting. Dan pas kun je zeggen dat het de beste foto's zijn die je kunt maken.
En waar moet daar een sig staan? Het enige wat ik met enige fantasie als een sig wil herkennen is die kriebel midden onder dat hoopje. Maar iets leesbaars is het niet.
Signatures zijn voor boomers.
Mocht je een naam of signatuur vinden, dan kun je de proberen de kunstenaar te traceren via universiteitsbibliotheken van Utrecht, Amsterdan (2x), Leiden, Nijmegen en Groningen. Deze steden hebben allemaal een studie kunstgeschiedenis en daarvoor boeken met kunstenaarssignaturen. Maar als een redelijk onbeduidende kunstenaar is, dan vraag ik me af of die in die boeken staat.
Veel succes!
(ik studeer kunstgeschiedenis in Nijmegen)
Ik heb een verwant van dit schilderij in een museum in Wenen gezien, maar ik weet niet meer hoe de schilder heette. Het was niet het Mumok, maar dat museum wat er tegenover ligt... verdorie hoe heet dat. Mmm, het Leopold museum, maar ik kan echt even niet uitvissen hoe die schilder heette. De website bericht alleen over de actuele schilders zoals Klimt en Schiele die daar nu hangen, maar in de kelder hangt ook een dergelijk landschapje als deze.
Ik herinner het me weer, dit is of gewoon een naamloos onbekend schildertje of je zoekt gewoon niet goed, maar het is hoogstwaarschijnlijk een schilderij uit de romantiek, gezien wat er geschilderd is: de natuur; en hoe het geschilderd is: veel aandacht voor het stromen van het water, de wolken erachter enzo. Misschien kun je ook nog ergens een kein mensfiguurtje of een hond ofzo ontdekken, die zetten ze er vaak in om te laten zien hoe klein en nietig de mens tegenover natuurgeweld was.
Jammer dat ik me echt de naam van het schilderij niet meer kan herinneren.
Ik ben trouwens van mening dat je de signatuur van de schilder toch écht in de rechterhoek moet zoeken of ergens tegen een boompje aan. In de linkerhoek is gewoon ongewoon... en naar wat er hier te zien is zit er in de linkerhoek gewoon echt geen signatuur.
[ Voor 27% gewijzigd door Dark Blue op 10-08-2005 01:28 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Dit topic is gesloten.
![]()