Toon posts:

Playstation slecht beeld en lag op TV kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn Playstation 2 via een svideokabel aangesloten op mijn Leadtek Winfast TV2000 Expert tvkaart. Het beeld vergeleken met een normale TV slecht uit. De kleuren zijn beroerd, maar het vervelendste is dat de beweging niet vloeiend verloopt. De lag in het beeld merk ik ook in de besturing, terwijl als ik het op een normale TV aansluit er geen problemen zijn.

Ik gebruik DScaler, met het standaard programma van Leadtek ziet het er nog slechter uit (bewegingen van bijvoorbeeld sportwedstrijden zijn ook niet vloeiend). Is dit een probleem van de tvkaart dat te verhelpen is, of heb ik een slechte kabel?

Verwijderd

zie ook laatste alinea van deze post door mij:
klik

Gelijkaardig probleem met xbox. Er is geen 'lag' (als in dat de beelden merkelijk later op het scherm verschijnen vergeleken met wanneer je de controller gebruikt)

Maar er is wel een soort 'gta-vice-city-op-ps2-achtige' smearing van de beelden (geen lag, geen ghosting want crt, maar wazig worden van het spel, zoals bvb bij scherpe bochten, lijkt een soort trage 'refreshrate' van de capture kaart?)

Kleuren zijn wel gewoon in orde eigenlijk, en gezien de kaart die jij hebt (tegenover wat gebruikt is in de situatie die ik beschrijf) zouden de kleuren gewoon in orde moeten zijn. xbox aangesloten via 'die gele stekker' (composite?) Dat is blijkbaar ook nog eens de slechtste beeldkabel, maar het beeld is over het algemeen beter dan op een tv. Met uitzondering van de (lichte) 'smearing' dan. (het blijft speelbaar, dat wel, maar het valt ook wel weer op)

Verwijderd

Heeft volgens mij iets met de overlay van de TV kaart te maken..... tv uitzendingen gaan op 50Hz, terwijl je monitor misschien wel op 100+ Hz loopt. wat de kaart dan moet doen is alle beelden die normaliter 50 keer per seconde ververst worden " uitrekken / verdubbelen " naar de refreshrate van je monitor. Volgens mij is dit verre van ideaal.
De video-in van iedere tv-kaart is volgens mij ook nog trager, dit komt door de conversie van analoog naar digitaal van je DAC.
Kortom, volgens mij is er niet veel aan te doen. :/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 01:42 ]

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

volgens mij zit 't 'm vooral in de conversie van interlaced naar progressive

probeer anders 's Dscaler

www.nintendocasemods.com

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat gebruikt ie al :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

okay,

wat ik daarmee probeer te zeggen is, probeer 's een ander deinterlace filter, probeer eens de pal60 optie (als je dat nog niet gedaan had)

probeer anders eens de composite aansluiting

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

Topicstarter
De 'lag' is inderdaad misschien beter te omschrijven als wazigheid bij beweging, motion blur. Het spel voelt daardoor wel langzaam aan.

Het is een Japans spel, dus ik kan in DScaler alleen NTSC(-Japan) gebruiken. Verder heeft mijn TV-kaart helaas geen composite.

Waarschijnlijk is dit probleem merkbaarder bij sportspellen, waarbij meer beweging op het beeld is. Ik speel alleen voetbalspellen (Winning Eleven) op mijn Playstation 2. Ik merk de wazige bewegingen echter ook bij normale TV-uitzendingen van voetbalwedstrijden. In dit geval geeft DScaler wel aanzienlijk beter beeld dan het programma van Leadtek waar de wazigheid veel erger is.

Mijn voorlopige conclusie is dat de TV-kaart te 'langzaam' is voor snelle beelden zoals bijvoorbeeld sport en race spellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 10:26 ]

Pagina: 1