Ik ben al een tijdje opzoek naar een dvd drive waar ook een floppy ingebouwd zit. Ik heb dit op mijn oude laptop, met een cd-drive. Maar aangezien ik nu een nieuwe laptop heb, wil ik een dvd speler met een floppy erin. Want dan blijft het diskette slot vrij voor een card reader. Maar ik kan helaas nergens een dvd drive vinden waar ook een floppy drive in zit. Weet iemand toevallig of die bestaan en te koop zijn?
Mag ik even zo bijdehand zijn om te vragen waar je überhaupt nog een floppy-drive voor nodig hebt..?!
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Ik dacht die ook niet nodig te zijn. Maar afgelopen dagen zat ik toch echt ontzettend te kloten met een USB floppy drive.Rossi46 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 00:26:
Mag ik even zo bijdehand zijn om te vragen waar je überhaupt nog een floppy-drive voor nodig hebt..?!
een floppydrive is ontzettend handig, als je oudere systemen weer aan de praat wil krijgen bijv.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Ik weet zo ook niet waar ik hem voor nodig heb, maar stel dat ik ooit een paar kleine bestanden ergens mee naartoe moet nemen, is het wel zo handig. Dus voor de zekerheid wil ik die wel 1 hebben. Maar ik wil er geen hele drive voor benutten, dus gewoon samen met de dvd-drive.
Waarom zou je een floppy gebruiken? Misschien omdat er nog steeds geen een goede vervanger voor is? Floppy's kosten geen ruk, licht, klein en vaak herschrijfbaar. Daardoor kan je ze ook gebruiken om dingen naar iemand op te sturen of aan iemand mee te geven. Dat ga ik niet met mijn USB-stick doen, deze houdt ik liever zelf. Geef ik in plaats daarvan een cd mee, kan die weer niet herschreven worden. Of een CD-RW, maar die zijn dan weer duur.
Kortom, floppy's zijn nog steeds onmisbaar en ik gebruik ze bijna dagelijks. De TS schiet met mijn relaas natuurlijk geen ruk op maar ik wil even ten strijde trekken voor de rechten van de floppy
Kortom, floppy's zijn nog steeds onmisbaar en ik gebruik ze bijna dagelijks. De TS schiet met mijn relaas natuurlijk geen ruk op maar ik wil even ten strijde trekken voor de rechten van de floppy
Tja
Waarom neem je dan geen usb floppy drive? Je hebt hem toch alleen maar in windows nodig...ReX_NL schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 00:36:
Ik weet zo ook niet waar ik hem voor nodig heb, maar stel dat ik ooit een paar kleine bestanden ergens mee naartoe moet nemen, is het wel zo handig. Dus voor de zekerheid wil ik die wel 1 hebben. Maar ik wil er geen hele drive voor benutten, dus gewoon samen met de dvd-drive.
Bestanden van max. 1,44MB kunnen toch makkelijk per email verzonden worden.MadEgg schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 00:41:
Waarom zou je een floppy gebruiken? Misschien omdat er nog steeds geen een goede vervanger voor is? Floppy's kosten geen ruk, licht, klein en vaak herschrijfbaar. Daardoor kan je ze ook gebruiken om dingen naar iemand op te sturen of aan iemand mee te geven. Dat ga ik niet met mijn USB-stick doen, deze houdt ik liever zelf. Geef ik in plaats daarvan een cd mee, kan die weer niet herschreven worden. Of een CD-RW, maar die zijn dan weer duur.
CD-RW duur? Ik denk dat je met een floppy drive+ flopjes duurder uit bent dan met een CD-RWtje.
Maar hoezo wil je een DVD speler met daarin een floppy? Dat lijkt me vrijwel onvindbaar eerlijk gezegd.
ok, bios flashen van oude mobo's?
windows sata drivers gebruiken? (ok gewoon linux nemen, dan hoeft het sowieso niet
)
er zijn vast wel meer voorbeelden te bedenken
leve de floppy
windows sata drivers gebruiken? (ok gewoon linux nemen, dan hoeft het sowieso niet
er zijn vast wel meer voorbeelden te bedenken
leve de floppy
Ik denk dat hij een Laptop zoekt. Waar de DVD speler makkelijk uit te halen valt, en te vervangen door een Diskette station. En ja die bestaan, je ziet alleen niet veel meer.Terw_Dan schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 00:50:
Maar hoezo wil je een DVD speler met daarin een floppy? Dat lijkt me vrijwel onvindbaar eerlijk gezegd.
Maar de TS kan ook eens gaan denken aan een usb-diskette station (bij mij werdt die iig meegeleverd bij de laptop)
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Verwijderd
Ietwat domme vraag, kan er vanaf een USB floppydrive geboot worden bij oudere en nieuwe systemen...?Metal schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 00:45:
Waarom neem je dan geen usb floppy drive? Je hebt hem toch alleen maar in windows nodig...
Zoja, dan gaat de floppydrive uit mijn systeem en heb ik eindelijk plaats voor de wattagemeter van mijn voeding...
Ik heb net een nieuwe laptop gekocht, en daar zat een cd-drive in en een floppy-drive. maar nu wil ik de floppy-drive vervangen voor een card-reader, en omdat ik ook een dvd drive wil ipv. cd. d8 ik dat het mischien net zo handig was om een 2 in 1 drive te kopen (dvd+floppy) Maar ik was er ook al bang voor dat die niet meer in de modernere dvd spelers zaten. Dus dan zal ik toch maar aan usb moeten gaan denken.ThunderNet schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 00:51:
[...]
Ik denk dat hij een Laptop zoekt. Waar de DVD speler makkelijk uit te halen valt, en te vervangen door een Diskette station. En ja die bestaan, je ziet alleen niet veel meer.
Maar de TS kan ook eens gaan denken aan een usb-diskette station (bij mij werdt die iig meegeleverd bij de laptop)
Bij oudere systemen iig wel.Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 00:55:
[...]
Ietwat domme vraag, kan er vanaf een USB floppydrive geboot worden bij oudere en nieuwe systemen...?
Zoja, dan gaat de floppydrive uit mijn systeem en heb ik eindelijk plaats voor de wattagemeter van mijn voeding...
ik kan op mijn laptop vanaf USB floppy booten. En op mijn workstation ook
de TS is idd beetje vaag. dvd speler met floppy?
offtopic:
Sata raid is nog steeds floppy drivers.....
offtopic:
Inderdaad SATA-raid drivers installeren tijdens windows setup met F6 en een keer een bios flashen zijn de laatste 6 maanden de enige twee keren geweest dat ik een floppy heb gebruikt. Beide keren had indien noodzakelijk ook zonder floppy gekund. Voor de rest gebruik ik alleen maar andere storage media en online storage.
Ik heb een oude laptop waar een cd-drive in zit met daaronder een floppy (2 in 1 drive) alleen die kon ik geen vinden met dvd. En aangezien ik een dvd speler wil, en als het kan ook nog floppy, zou dat mss goed van pas komenMrDrako schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 01:00:
de TS is idd beetje vaag. dvd speler met floppy?
offtopic:
Maar heb je het nu over een notebook of niet? je zegt wel dat je een nieuwe notebook hebt, maar ik vraag me echt af of je een cardreader in een fdd slot kunt vrotten.ReX_NL schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 01:08:
[...]
Ik heb een oude laptop waar een cd-drive in zit met daaronder een floppy (2 in 1 drive) alleen die kon ik geen vinden met dvd. En aangezien ik een dvd speler wil, en als het kan ook nog floppy, zou dat mss goed van pas komen
Als je het hebt over een desktop bak, dan kun je toch gewoon beide erin zetten?
Die oude spelers waren een stuk groter. De slimline drives van tegenwoordig kunnen simpelweg niet beide dingen meer bevatten. Dus gewoon een DVD drive nemen met een losse USB fdd is de makkelijkste en goedkoopste oplossing. (mits het dus om een notebook gaat).
Verwijderd
Denk dat je DVD en floppy in een drive niet zo makkelijk zult vinden.
Maar je kunt toch ook gewoon je floppy drive verwisselen met je cardreader. Het lijkt mij niet dat je alle 2 de dingen tegelijk nodig hebt.
Ik vraag mij ook af hoe dat dan zit om in een slot een CD en diskette onder elkaar intedoen. Was dat slot van die andere laptop dan niet een stuk hoger/groter?
Maar je kunt toch ook gewoon je floppy drive verwisselen met je cardreader. Het lijkt mij niet dat je alle 2 de dingen tegelijk nodig hebt.
Ik vraag mij ook af hoe dat dan zit om in een slot een CD en diskette onder elkaar intedoen. Was dat slot van die andere laptop dan niet een stuk hoger/groter?
ik weet niet hoe groot zo'n floppydrive is van die laptop, maar ik weet wel dat er floppydrives bestaan voor desktop's met ingebouwde cardreaders, is dat geen oplossing voor jou?
als je een dell laptop (want het is toch een laptop d8 ik?) hebt, kun je "hot-swap modules" kopen, vriend van me heeft dat voor floppy & cdrom dus dvd zal ook wel bestaan neem ik aan. Dit werkt via de parallele poort maar is dus dell-only d8 ik
en dat ziet er zo & zo uit
en dat ziet er zo & zo uit
If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP
Dat zou idd ook heel handig zijn, maar ik ben bang dat ook deze niet bestaancoller schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 01:38:
ik weet niet hoe groot zo'n floppydrive is van die laptop, maar ik weet wel dat er floppydrives bestaan voor desktop's met ingebouwde cardreaders, is dat geen oplossing voor jou?
die bestaan dus wel, afaik heeft mitsumi die dingen.ReX_NL schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 10:02:
[...]
Dat zou idd ook heel handig zijn, maar ik ben bang dat ook deze niet bestaan
Er bestaan ook optical drives met een cardreader overigens, weet alleen niet of dat ook als DVD is gedaan.
MAAR heb je het nu over een desktop of notebook systeem, want anders zitten we dus oplossingen aan te dragen waar je wellicht niets aan hebt.
Ik heb het over een notebook. zijn daar ook drives voor met floppy en cardreader? (of desnoods een externe floppy met cardreader)Terw_Dan schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 10:08:
[...]
die bestaan dus wel, afaik heeft mitsumi die dingen.
Er bestaan ook optical drives met een cardreader overigens, weet alleen niet of dat ook als DVD is gedaan.
MAAR heb je het nu over een desktop of notebook systeem, want anders zitten we dus oplossingen aan te dragen waar je wellicht niets aan hebt.
[ Voor 5% gewijzigd door ReX_NL op 06-08-2005 10:17 ]
Voor notebooks dus niet. Maar je hebt er nu dus al een fdd inzitten, wat is er dan mis met een losse cardreader op USB. Is daarbij ook de goedkoopste oplossing (cardreader heb je al vanaf een euro of 5).ReX_NL schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 10:17:
[...]
Ik heb het over een notebook. zijn daar ook drives voor met floppy en cardreader? (of desnoods een externe floppy met cardreader)
Wil TS nou een floppy- of een diskettedrive
Die laatste is met USB aansluiting gewoon te koop.
[ Voor 38% gewijzigd door PcDealer op 06-08-2005 10:42 ]
Voor laptop's (notebook's) ben altijd afhankelijk van wat de fabrikant voor accesoires maakt. Dit kan per merk en per type anders zijn...ReX_NL schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 10:17:
[...]
Ik heb het over een notebook. zijn daar ook drives voor met floppy en cardreader? (of desnoods een externe floppy met cardreader)
Het is dus handig dat je het merk en type even meldt
En neem eens een kijkje bij de fabrikant op de site. Als het daar niet staat moet het in externe apparaten (B.v. USB) gaan zoeken.
The difference being?PcDealer schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 10:41:
Wil TS nou een floppy- of een diskettedriveDie laatste is met USB aansluiting gewoon te koop.
Floppy's en diskette's zijn gewoon hetzelfde dus als de laatste bestaat, dan de eerste ook
Tja
Een (extern) diskettedrive met cardreader (het liefst niet op usb, maar op de externe diskettedrive aansluiting)PcDealer schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 10:41:
Wil TS nou een floppy- of een diskettedriveDie laatste is met USB aansluiting gewoon te koop.
Cardreader NIET op USB kun je vergeten, tenzij de fabrikant speciaal zo'n ding heeft ontworpen voor jouw notebook. Maar ik acht die kans zeer klein (zeker als je niet vermeld over welke notebook je het hebt).ReX_NL schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 10:51:
[...]
Een (extern) diskettedrive met cardreader (het liefst niet op usb, maar op de externe diskettedrive aansluiting)
Vrijwel alle cardreaders die te koop zijn sluit je op USB aan, afgezien van een paar embedded dingen (hoewel ik me afvraag of dat ook gewoon niet stiekem USB is).
Wees aub eens duidelijk wat je nu hebt en wat je daar precies in wil hebben, want anders blijft het gokwerk.
Het gaat hier over een Fujitsu siemens e6570 en daar moet een cardreader in/op, maar ik heb maar 1 usb slotRegman_XP schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 10:44:
[...]
Voor laptop's (notebook's) ben altijd afhankelijk van wat de fabrikant voor accesoires maakt. Dit kan per merk en per type anders zijn...
Het is dus handig dat je het merk en type even meldt![]()
En neem eens een kijkje bij de fabrikant op de site. Als het daar niet staat moet het in externe apparaten (B.v. USB) gaan zoeken.
[ Voor 11% gewijzigd door ReX_NL op 06-08-2005 10:59 ]
Heb je zelf al wel op de Fujitsu Siemens site gezocht?ReX_NL schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 10:58:
[...]
Het gaat hier over een Fujitsu siemens e6570 en daar moet een cardreader in/op, maar ik heb maar 1 usb slotdus ik heb het liever niet via usb)
http://www.fujitsu-siemen...book/ESeries/ESeries.html
Staat daar een cardreader bij? Nee, dus heeft F-S deze ook niet gemaakt.# Internal Device Bay Options
* 1.44MB FDD (Standard) Also can be used Externally with cable supplied
* 24x CD (Standard) - CP044461-01
* 6x DVD (Option)
* CD-RW (Option)
* 2nd 10GB HDD (Option)
* SuperDisk (LS-120) (Option)
Wat je dus doet is een losse cardreader kopen en die op je USB poort hangen als je die nodig hebt omdat er gewoon geen andere oplossing is. Desnoods hang je er een USB hub tussen zodat je alsnog meerdere USB apparaten aan kan sluiten.
Floppy: 5 1/4"MadEgg schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 10:49:
[...]
The difference being?
Floppy's en diskette's zijn gewoon hetzelfde dus als de laatste bestaat, dan de eerste ook

Diskette: 3 1/2"

waarom mag de floppy drive wel op usb en de cardreader nietReX_NL schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 10:58:
[...]
Het gaat hier over een Fujitsu siemens e6570 en daar moet een cardreader in/op, maar ik heb maar 1 usb slotdus ik heb het liever niet via usb)
Ik heb hier een Floppydrive met kaartlezer erin. Dat is gewoon ideaal. Daarom heb ik nog wel floppydrive.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Ik had het liefste een drive waar floppy en een cardreader in 1 zat (intern) maar omdat dat niet ging, wou ik het extern, en dan het liefst niet op usb. want die heb ik maar 1. Het zou idd ook nog kunnen met een usb hub, maar dan word het meer een desktopEvilWhiteDragon schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 11:10:
[...]
waarom mag de floppy drive wel op usb en de cardreader nietik denk ok niet dat je een cardreader erg vaak nodig bent ofwel ?
heb je dat in je notebook ?itsalex schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 11:11:
Ik heb hier een Floppydrive met kaartlezer erin. Dat is gewoon ideaal. Daarom heb ik nog wel floppydrive.
lol, bestaan die dinge ook alRicardo87 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 11:14:
Waarom geen PCMCIA cardreader dan?
[afbeelding]
Ligt er een beetje aan, adapters die alleen CF of bijv. MD ondersteunen zijn rond de 10 euro. De multi-card readers zijn rond de 25.ReX_NL schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 11:16:
[...]
lol, bestaan die dinge ook aldat lijkt me idd ook wel handig, als ze niet te duur zijn
Bijv, deze:
http://www.interngeheugen.com/prodmem.odb?artcod=3262
Pagina: 1