[chello classic] Verhuisd: Zéér traag...

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Voxie2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2022

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
Beste tweaker die ook nog laat op is:

We zijn pas verhuisd en na veel poes-pas (dont even start) heb ik het internet aan de praat gekregen...MAAR
Mijn gemiddelde download ligt rond de 5 Kb per sec... Terwijl het toch ongeveer 100 x zo snel zou moeten zijn. Ik heb ook uitschieters gezien naar 50 k...
Even wat stats:

Ik heb een wireless netwerk. Asus routertje, simpel dingetje, does the task. Goede verbinding, min 11 Mbps, zou niet vertragend moeten werken.
speedtest komt uit op 33,3 Kbyte
Testsite van UPC geeft:

Maximum snelheid voor chello classic: 4096 Kbit/sec
Behaalde download snelheid: 46 Kbit/sec
5.8 KByte/sec
0.7 x ISDN
De behaalde snelheid is: zeer laag (duh)
Indien dit vaker voor komt (herhaal de test op verschillende tijdstippen op de dag en vergelijk de meet waarden) wordt U geadviseerd contact op te nemen met de helpdeskHet telefoonnummer van de helpdesk is 0900-1580 (10 €cent/minuut)

Postcode ######
IP adres ##.###.###.##
Tijdstip van de meting 2005-08-05 23:51:22
Tijdsduur van download
(minus tijd opvullen TCP buffer) 507.13 seconden
Bestandsgrootte
(minus TCP buffer) 2925 Kbytes
Client software Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET CLR 1.1.4322)

Iemand enig idee wat ik hieraan zou kunnen doen? Desperate... :|

edit:
Even wat pics:

tracert
download
router
speedtest

[ Voor 11% gewijzigd door Voxie2 op 06-08-2005 00:14 ]

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:17
Het lijkt er sterk op dat je modem nog niet door Chello opgenomen is in hun lijst van abonnees (als ik ik zo mag omschrijven). Ik heb hetzelfde gehad nadat ik telefoon abbo erbij had genomen. Ik hoop iig dat je niet dezelfde lijdensweg als mij hoeft te doorlopen. (brakke helpdesk, deskundig personeel etc etc etc etc). Chello helpdesk dus.... :'(

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
jeronimo2003 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 00:13:
Het lijkt er sterk op dat je modem nog niet door Chello opgenomen is in hun lijst van abonnees (als ik ik zo mag omschrijven). Ik heb hetzelfde gehad nadat ik telefoon abbo erbij had genomen. Ik hoop iig dat je niet dezelfde lijdensweg als mij hoeft te doorlopen. (brakke helpdesk, deskundig personeel etc etc etc etc). Chello helpdesk dus.... :'(
Ik heb wel vernomen dat mijn "administratieve verhuizing" nog niet is doorgevoerd ivm een foutmelding... Zou het daarmee te maken kunnen hebben?

Verwijderd

Je moet gewoon een monteur langs laten komen. Dit kost je alleen de standaard verhuiskosten en die liggen rond de 35 euro. De monteur vervangt ook de wandcontactdoos en sluit alles weer netjes aan. Waarschijnlijk heb je nu een oude wandcontactdoos en die zal niet optimaal signaal doorlaten. Ook zal ik even proberen om het gewoon op 1 pc aan te sluiten zodat je zeker weet dat het niet een router is of iets.

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:17
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 00:17:
Je moet gewoon een monteur langs laten komen. Dit kost je alleen de standaard verhuiskosten en die liggen rond de 35 euro. De monteur vervangt ook de wandcontactdoos en sluit alles weer netjes aan. Waarschijnlijk heb je nu een oude wandcontactdoos en die zal niet optimaal signaal doorlaten. Ook zal ik even proberen om het gewoon op 1 pc aan te sluiten zodat je zeker weet dat het niet een router is of iets.
Ja, dat is een goed idee. Maar het lijkt me handig te wachten tot de administratieve verhuizing wel geregeld is. Al was het maar om te voorkomen dat de monteur zometeen zegt:"sorry, signaal is goed, bye"
Deze chello gebruiker kreeg het niet eens voor elkaar de monteur af te bellen, nadat hij zelf de contactdoos had vevangen en daarmee een stabiele, snelle verbinding had gekregen. Ai, dit topic brengt weer een hoop oud zeer boven...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 00:17:
Je moet gewoon een monteur langs laten komen. Dit kost je alleen de standaard verhuiskosten en die liggen rond de 35 euro. De monteur vervangt ook de wandcontactdoos en sluit alles weer netjes aan. Waarschijnlijk heb je nu een oude wandcontactdoos en die zal niet optimaal signaal doorlaten.
Lijkt me erg sterk. Als dat zo zou zijn, zou er helemaal geen verbinding zijn, of zou er enorm veel packetloss zijn. Dit lijkt meer iets met configuratie te zijn.
Ook zal ik even proberen om het gewoon op 1 pc aan te sluiten zodat je zeker weet dat het niet een router is of iets.
Dat sowieso, eerst gewoon doen wat je zelf kunt voor je aan de helpdesklijn gaat hangen ;)

Echter een ding wat niet helemaal duidelijk is:
Voxie2 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 00:03:

Mijn gemiddelde download ligt rond de 5 Kb per sec... Terwijl het toch ongeveer 100 x zo snel zou moeten zijn. Ik heb ook uitschieters gezien naar 50 k...
[...]
Behaalde download snelheid: 46 Kbit/sec
Is die 46kb een van de uitschieters waar je het over hebt? Of bedoel je 50kB :?

En tweede vraag: heb je ook UPC digitale telefonie erbij :?

In dat laatste geval is dit 100% administratief van aard, net zoals bij jeronimo2003

Oslik blyat! Oslik!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

heb je de chello CD gebruikt om je aansluiting opnieuw te provisionen op het nieuwe adres? Zoja, zet de proxyserver uit en alle proxy-settings. Die staan namelijk std aan als je de CD gebruikt. Daarnaast; heb je uberhaupt je chello opnieuw geinstalleerd op je nieuwe adres? Als je misschien Chello Telefonie hebben en Chello, en je hebt die stappen niet doorlopen, dan heb je max. 40 kB/s.

Heb je het modem zelf verhuisd?
Heb je meerdere diensten dan chello?
Heb je de modem aangesloten op het eerste punt?
Heb je de provisioning al eens opnieuw doorlopen?
Heb je nog steeds hetzelfde abonnement? En is dit administratief al verhuisd?

Owja, die helpdesk deskundigheid heb je zelf grotendeels in de hand. Als jij duidelijk aangeeft dat het na een verhuizing is en je volgt de aanwijzingen op van de medewerker op, komt het absoluut in orde.
Het troubleshooting process gaat alleen lang duren als je van aannames uitgaat en niet van constateringen. Even een voorbeeld: "Ja, aan de router kan het niet liggen, die deed het op het vorige adres ook goed". Terwijl jij aangeeft zonder router getest te hebben en wat niet waar blijkt te zijn. (Het is maar een voorbeeld; maar boorbeelden UTP, COAX, Splitters etc kan je zelf wel indenken :P )

Dus als je mijn tips even bij langs gaat, en het werkt nog steeds langzaam; 0900-1580. Binnen 10 tellen kunnen ze het voor je checken.

[ Voor 65% gewijzigd door I_stealth_I op 06-08-2005 17:53 ]

/dev/null

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
Het probleem is opgelost! This is the story:

Ik zat in de auto en werd gebeld door een marketing onderzoeker, die onderzoek deed naar de helpdesk van chello. "Nou dan bent u bij het goede adres", zei ik. Dus ik m'n gal zitten spuwen over die helpdesk en hij mij aanbieden dat ik gratis doorverbonden wordt met diezelfde helpdesk...
Sure... ik heb nog wel wat...

Enfin, krijg ik iemand aan de lijn (het tij schijnt te keren) die nu eindelijk wél weet wat een ip-adres is.. en ik heb 10 min met die gast aan de lijn gezeten en overladen met adviesen tips etc van wat het zou kunnen zijn. Uiteindelijk kwamen we er achter dat toch het draadloos netwerk niet echt supersnel was. Hij zei dat misschien de router op een verkeerde plek in het huis stond, omdat ie wellicht met een router van de buren in de weg zat ofzo.
Dus ik geprobeerd aan de andere kant van de kamer en jawel: back to 4 a 500 K...
Dus die knakker heeft me goed geholpen!
Overigens kon ik nog geen monteur laten langskomen, want de administratieve verhuizing was nog niet doorgevoerd..........:)

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:41
En dan gaan mensen altijd zeuren dat het altijd aan chello / upc ligt bla bla bla 9/10 is het toch altijd wel de thuisgebruiker zelf die problemen veroorzaakt.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:09
Possible schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 16:49:
En dan gaan mensen altijd zeuren dat het altijd aan chello / upc ligt bla bla bla 9/10 is het toch altijd wel de thuisgebruiker zelf die problemen veroorzaakt.
Inderdaad ja... TS heeft dus niet geprobeerd de modem op 1 pc aan te sluiten... Oftewel Chello de schuld geven, hier om raad vragen en dan die raad niet uitvoeren.... |:( |:( :? :? Achja... ;)

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Martijn schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 18:10:
[...]

Inderdaad ja... TS heeft dus niet geprobeerd de modem op 1 pc aan te sluiten... Oftewel Chello de schuld geven, hier om raad vragen en dan die raad niet uitvoeren.... |:( |:( :? :? Achja... ;)
Scroll even 4 reacties naar boven, lees dan even mijn laaste stukje :D Ik zei het!

/dev/null

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
Martijn schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 18:10:
[...]

Je kan zeggen wat je wilt, en inderdaad, het ligt meestal aan de gebruiker, ik dus in dit geval, maar dat neemt niet weg dat ze nog steeds (na twee weken) mijn administratieve verhuizing niet hebben doorgevoerd en dat ik na 4 maanden nog steeds geen welkomskado heb gehad voor mijn telefonie!... Dusseuh... tis niet allemaal UPC verheerlijking hier zeg... :r
Pagina: 1