[c#] MDI-form controls niet doorschijnen naar childs

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
hoi,

Ik wil een mdi-formulier waarop een aantal controls standaar staan. Druk ik op die controls dan openen er formulieren. Deze formulieren zijn mdi-childs. Dus komen netjes binnen de mdi-parent. Echter de controls van de mdi-parent zie ik ook bij mdi-childs eroverheen. Dit wil ik niet.

Hoe kan ik dit tegengaan?

Klaas

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:09
De controls om de formulieren te openen zelf ook op een MDI-child plaatsen welke je in de Parent laadt?

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:26
Ik snap niet goed wat je bedoelt ? Je bedoelt dat je de controls die zich op die mdi-parent bevinden ziet, als je een MDI child er overheen plaatst ?

https://fgheysels.github.io/

• klaasopurk
  • Nu online
whoami schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 10:08:
Ik snap niet goed wat je bedoelt ? Je bedoelt dat je de controls die zich op die mdi-parent bevinden ziet, als je een MDI child er overheen plaatst ?
ja dit bedoel ik.

Een aparte child openen wil ik niet. het is een soort menu. Anders dan opend het nieuwe scherm niet goed!

Klaas

• whoami
Toon eens een Screen-shot.

Kan je die controls die die childs openen niet op een panel zetten dat je links ofzo docked in je MDI-parent ?

• riezebosch
Ik weet zelf niet goed hoe het werkt, maar bestaat er niet zoiets als een MDI-container? Zodat je MDI-childs daarin kan laden? Lijkt er in ieder geval wel op dat bijvoorbeeld Visual Studio op die manier in elkaar zit.

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• klaasopurk
  • Nu online
riezebosch schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 13:34:
Ik weet zelf niet goed hoe het werkt, maar bestaat er niet zoiets als een MDI-container? Zodat je MDI-childs daarin kan laden? Lijkt er in ieder geval wel op dat bijvoorbeeld Visual Studio op die manier in elkaar zit.
Exact dat is er. Ik heb dus een form als mdi-container gemaakt. daarin laad ik childs. Maar ik wil dat als er geen childs zijn dat er op de achtergrond een menu staat. Anders moet ik dat menu een child maken en van daar uit weer proberen te laden in het mdi-container. En dat gaat niet! En moet ook niet. het menu kan dan gesloten worden.

Klaas

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

klaasopurk schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 17:40:
[...]

Exact dat is er. Ik heb dus een form als mdi-container gemaakt. daarin laad ik childs. Maar ik wil dat als er geen childs zijn dat er op de achtergrond een menu staat. Anders moet ik dat menu een child maken en van daar uit weer proberen te laden in het mdi-container. En dat gaat niet! En moet ook niet. het menu kan dan gesloten worden.
hoeft niet, override de OnClosing member en cancel de opdracht met e.cancel (of zoiets)

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• klaasopurk
  • Nu online
HIGHGuY schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 10:47:
[...]

hoeft niet, override de OnClosing member en cancel de opdracht met e.cancel (of zoiets)
Ik heb nu een form=menu en geladen in mdi-container. Maar op Closing-event cancelen van de menu betekent dat bij het sluiten van de mdi-container de child niet wil, dus sluit de app niet af. Hiervoor heb ik geen oplossing gevonden. Als die er is, dan werkt het wel.

Klaas

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

zet ergens een booltje: "appExiting" of zo waarop je controleert ?

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• klaasopurk
  • Nu online
whoami schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 12:32:
Toon eens een Screen-shot.

Kan je die controls die die childs openen niet op een panel zetten dat je links ofzo docked in je MDI-parent ?
Hierbij een screenshot
Afbeeldingslocatie: http://www.fotosvanurk.nl/tweakers/MDI-child.jpg

Ik hoop dat ie duidelijk is.

Klaas

• whoami
Waarom maak je eigenlijk geen gebruik van de menu-componenten die er aanwezig zijn ?

• klaasopurk
  • Nu online
whoami schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:14:
Waarom maak je eigenlijk geen gebruik van de menu-componenten die er aanwezig zijn ?
Wel dee opdracht was dat het groot aanwezig moest zijn. Mensen die slecht zien moet het ook kunnen zien. Ik moet het op de achtergrond houden van anders forms.
Ik had het ook liever in het menu gezet en dan lettergrootte op 14 desnoods. Maar opdracht is opdracht. En ik kan er niet opheen. Heb al gepraat/overlegd.

Klaas

• riezebosch
Weet niet of je er wat aan hebt, maar het idee van whoami werkt wel:
Afbeeldingslocatie: http://manuel.filternet.nl/GoT/MdiChild.png

Dit is de code:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
public class Form1 : Form
{
   Form2 f;

public Form1()
   {
      InitializeComponent();

f = new Form2();
      f.MdiParent = this;
   }

private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
   {
      f.Show();
   }
}

Waarbij ik een Panel aangemaakt heb waarvan de Dock op Left ingesteld, en op dit Panel een Button heb toegevoegd.

• klaasopurk
  • Nu online
riezebosch schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:38:
Weet niet of je er wat aan hebt, maar het idee van whoami werkt wel:
[afbeelding]

Dit is de code:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
public class Form1 : Form
{
   Form2 f;

public Form1()
   {
      InitializeComponent();

f = new Form2();
      f.MdiParent = this;
   }

private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
   {
      f.Show();
   }
}

Waarbij ik een Panel aangemaakt heb waarvan de Dock op Left ingesteld, en op dit Panel een Button heb toegevoegd.
Het ziet er wel goed uit. Dat moet ik toegeven. Maar tja grooooot. Ik kan de knoppen nu niet kwijt. Ik kan de panel wel groter maken maar dan wordt het rechterstuk te klein. zucht.

Ik ga toch maar es praten me de opdrachtgever.

Klaas

Pagina: 1