Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
mmz voor HK - wat zou je doen met 10 miljoen
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Games zullen het wel niet doen op Beos?
BeOS is ontworpen als een puur desktop OS.Benotti schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 04:03:
Welke doelgroep richt BeOS zich op? Wat maakt BeOS beter dan Linux? Of windows van mijn part
Games zullen het wel niet doen op Beos?
En jawel, games doen het ook op BeOS
Doom,
Quake 1 & 2
Duke Nukem 3D
en nog een bult spellen zijn BeOS versies voor ontwikkeld.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Dat klopt helaas.Benotti schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 04:15:
Dat zijn games die ook op linux werken (opengl)Ik wil juist dat al mijn andere games native werken, maar dat zal er wel niet inzitten vanwege directx.
BeOS is ook absoluut geen vervanging voor windows voor mij.
Het is voor mij een 'pruts' OS zoals linux dat ook zou kunnen zijn. Echter vindt ik BeOS zoveel fijner werken
Verwijderd
Trouwens, is het verstandig om BeOS op een laptop te installeren? ivm drivers enzo? Zit er een batterijmeterding in?
Drivers weet ik niet, daar zou je bebits.com voor kunnen checken, maar multi boot doet ie zeker. Aan het einde van de installatie vraagt ie daar om. Als je dus een lege hd of partitie op je hd maakt kan je daar beos installeren naast Windows of iets andersVerwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 04:28:
Hoe zit het eigenlijk met BeOS in dualboot met bijvoorbeeld WinXP? Ik heb hier nl nog een laptop liggen waar ik atm niks mee doe, en zou er best wel es BeOS op willen installeren, gewoon om het es te checken, maar ik heb wel liever dat mijn windows install blijft, en liefst dat hij ook blijft werken
Trouwens, is het verstandig om BeOS op een laptop te installeren? ivm drivers enzo? Zit er een batterijmeterding in?
-edit-
het is trouwens handig om via bebits software te downloaden via de homepage van de auteur, want niet alle software is up to date!
[ Voor 9% gewijzigd door WhizzCat op 06-08-2005 11:17 ]
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Daarnaast kan BeOS dus ook geinstalleerd worden op een bestaande FAT partitie.
Ik heb het op mijn laptop ook aan de praat gekregen
En met een beetje zoeken, en prutsen. Moet zelfs wifi werken met BeOS
batterijmetering weet ik zo niet.
Maar ik zag gister een driver die speedstep op centrino's liet werken onder BeOS, dus batterijmetering zou er vast ook wel zijn
[ Voor 19% gewijzigd door ThunderNet op 06-08-2005 11:44 ]
Tenminste, in mijn tijd
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
lezen wel, dacht ik. Schrijven ben ik niet 100% zeker van.Benotti schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 12:29:
Kan beos ntfs lezen/schrijven? Laatste vraag waarschijnlijk, en dan zal ik later wel een keer beos dual booten. Altijd leuk om te kloten met os'en
BeOS kan iig out of the box met ongeveer 30 bestandssystemen omgaan. Later zijn nog weer nieuwe drivers te downloaden, voor nog meer
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Nou ik dus nuBor de Wollef schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 13:11:
Zijn er nog mensen die BeoS echt actief als desktop gebruiken dan? Ik dacht dat het zo langzamerhand een stille dood was gestorven.
Ik heb zojuist 2 updates gedaan, van 5.0 naar 5.01, en naar 5.03. Ik zal de links in de startpost doen
Ik ga vanmiddag proberen de nieuwste versie van FireFox te porten naar BeOS
Een paar linkjes toegevoegd aan de ts:
BeOS die uit linux te starten is
BeOS PE (vanuit windows te starten)
BeOS live cd
Athlon XP/64 patch
BeOS R5.0 - R5.01 update
BePS R5.01 - R5.03 update
[ Voor 29% gewijzigd door ThunderNet op 06-08-2005 13:26 ]
marvell ethernet card
soundmax onboard audio drivers for asus
minpuntje
Ik heb héél vroeger n's BeOs geprobeerd, dat werkte out of the box, en super snel. Wegens gebrek aan kennis mee gestopt. Maar als ik dit werkend krijg (als die drivers ergens te krijgen zijn) dan ga ik zeker een nadere inspectie doen
[ Voor 55% gewijzigd door RedHat op 06-08-2005 13:39 ]
Verwijderd
Nja, daarom is het best funky ermee te werken, plus dat het best goed aanvoelt. Granted, drivers zijn lastig te vinden- maar als je het aan de praat heb wil het wel erg lekker...Bor de Wollef schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 13:11:
Zijn er nog mensen die BeoS echt actief als desktop gebruiken dan? Ik dacht dat het zo langzamerhand een stille dood was gestorven.
Probeer eens de AC97 drivers uit mijn driverpack... x86\ich_ac97_1.7RedHat schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 13:34:
Nergens support voor m'n:"
marvell ethernet card
soundmax onboard audio drivers for asus
minpuntje
Ik heb héél vroeger n's BeOs geprobeerd, dat werkte out of the box, en super snel. Wegens gebrek aan kennis mee gestopt. Maar als ik dit werkend krijg (als die drivers ergens te krijgen zijn) dan ga ik zeker een nadere inspectie doen
Misschien kijken of manueel je netwekinterface te setten een optie is.
[ Voor 34% gewijzigd door RedHat op 06-08-2005 13:46 ]
vastRedHat schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 13:43:
is wel ac97 complitant jah... maar goed, de "perfecte" aansturing mist dan volgens mij wel.
Misschien kijken of manueel je netwekinterface te setten een optie is.
En als je beetje dev ervaring hebt.... (en de zin) kun je ook proberen eigen driver te schrijven.....
Op spatie drukken en de genoemde optie kiezen werkt helaas ook niet.The bootloader was unable to find a BeOS volume to boot from. If you are trying to boot from the CD-ROM and find that you are unable to do so, press space during the boot sequenceto enter the boot menu and select 'Boot from CD-ROM' as the boot volume.
Kan ik beter een andere versie downloaden?
heb je alleen de main image op cd gebrand?Stamgastje schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 13:51:
Is er iemand die een versie van BeOS onder Virtual PC 2004 draaiend gekregen heeft? Ik heb het geprobeerd met de image van BeOS Developer Edition 1.1 (op CD gebrand), maar dat gaat bij het booten al mis:
[...]
Op spatie drukken en de genoemde optie kiezen werkt helaas ook niet.
Kan ik beter een andere versie downloaden?
Want je moet ook een boot image op die cd hebben. En de cd dan branden met een cue file....
Dat heb ik met Nero 6 gedaan. Er lijkt echter toch iets mis gegaan te zijn, want in mijn CD drive (onder XP) zie ik de bestanden BOOT.CAT, BOOT.IMG en FLOPPY.IMG. En de rest (2e track) zie ik niet.ThunderNet schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 13:52:
heb je alleen de main image op cd gebrand?
Want je moet ook een boot image op die cd hebben. En de cd dan branden met een cue file....
Wat is trouwens de nieuwste gratis BeOS versie? Is dat de DevEd 1.1? Of is er een nieuwere?
[ Voor 10% gewijzigd door Stamgastje op 06-08-2005 13:54 ]
DevEd 1.1Stamgastje schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 13:54:
[...]
Dat heb ik met Nero 6 gedaan. Er lijkt echter toch iets mis gegaan te zijn, want in mijn CD drive (onder XP) zie ik de bestanden BOOT.CAT, BOOT.IMG en FLOPPY.IMG. En de rest (2e track) zie ik niet.
Wat is trouwens de nieuwste gratis BeOS versie? Is dat de DevEd 1.1? Of is er een nieuwere?
en dan de updates van 5.01 en 5.03 die in de startpost staan.. dat zijn voor zover ik weet de nieuwste
Daarnaast heb ik nu net een package manager gevonden 'ReOS' hier te krijgen: http://www.5sight.net/reos/
[ Voor 10% gewijzigd door ThunderNet op 06-08-2005 14:04 ]
Kijk even op deze site: http://blogs.msdn.com/vir...ve/2004/12/29/343863.aspx
[ Voor 45% gewijzigd door ThunderNet op 06-08-2005 13:59 ]
Dat is handig voor als BeOS wil gaan installeren, blijkbaar moet ik dan de VESA driver gebruiken.
Echter, ik heb deze FAQ gebruikt om de CD te branden (met de daar beschreven CUE sheet file), maar die CD wil niet booten. Iemand een idee?
Ik heb die faq ook gebruikt, en bij mij werkt het wel.... Werkt het alleen in virtualpc niet? of bij normale boot ook niet?Stamgastje schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 14:09:
[...]
Dat is handig voor als BeOS wil gaan installeren, blijkbaar moet ik dan de VESA driver gebruiken.
Echter, ik heb deze FAQ gebruikt om de CD te branden (met de daar beschreven CUE sheet file), maar die CD wil niet booten. Iemand een idee?
Edit: Ik heb het maar opgegeven, de combinatie van Nero (6.6) en mijn DVD writer levert helaas geen werkende CD.
[ Voor 143% gewijzigd door Stamgastje op 07-08-2005 20:07 ]
de 2 zipfiles uitpakken en in de zelfde directory als de .cue bestand, en gaan met de banaan.
ik zie geen msn in je profiel. anders kon ik je wel complete image sturen...
[ Voor 26% gewijzigd door ThunderNet op 06-08-2005 14:28 ]
Maar ik geloof dat Thunder em net aan de praat heeft gekregen onder Vm...?
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
klikRedHat schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 14:46:
ik heb de image.be maar ik mis nog een floppy img oid? De cue heb ik al wel aangemaakt zoals op de site vermeld staat
Daarnaast stond deze ook waar je de image.be kon downloaden. Maar ik heb dus even een mirror gemaakt daarvoor
[ Voor 6% gewijzigd door ThunderNet op 06-08-2005 14:53 ]
kan ik de .cue aanpassen om hem op DVD te krijgen? Hij pakt alleen CD's alleen mijn CD's zijn op
[ Voor 40% gewijzigd door RedHat op 06-08-2005 15:13 ]
nee je hebt dan geen flop nodig.RedHat schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 15:09:
Mar je hebt toch geen flop nodig i assume, gewoon met de cue op de cd/dvd fikken
kan ik de .cue aanpassen om hem op DVD te krijgen? Hij pakt alleen CD's alleen mijn CD's zijn op
Maar de gewone orginele PE versie had dat wel. Daarom is die flop image er ook. Alleen doormiddel van die .cue file zetten we die gewoon op de cd.
en op DVD
Misschien tijd om weer eens te proberen.
Er zijn momenteel redelijk wat drivers beschikbaar... voor iig de meest voorkomende hardwareExigence schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 20:35:
Ik heb jaren geleden (zal zeker een jaar of 3-4 geleden zijn gok ik) eens BeOS geprobeerd, maar vanwege de redelijk belabberde driverondersteuning (destijds in ieder geval) ben ik er niet verder mee gegaan. Mede ook omdat ik destijds nog met een 56k winmodem werkte was internet onder andere OS's voor mij zo'n beetje not-done![]()
Misschien tijd om weer eens te proberen.
Netwerk driver voor VirtualPC kan ik ook niet vinden...eth0 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 09:25:
Leuk, ik heb heb nu onder VMWare draaien, maar is er ook een netwerk driver voor de nic die in vmware zit? Ik kan hem niet vinden.
Welke virtuele nic gebruikt VMWare?
Ethernet controller: Advanced Micro Devices [AMD] 79c970 [PCnet32 LANCE] (rev 10)ThunderNet schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 11:22:
[...]
Netwerk driver voor VirtualPC kan ik ook niet vinden...
De amd pcnet 32 voor zover ik weetThunderNet schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 11:22:
[...]
Netwerk driver voor VirtualPC kan ik ook niet vinden...
ja om op beos terug te komen, heb het 3 à 4 jaar geleden ook voor het eerst geprobeerd. Het was toen wel een leuk OS en alles werkte op mijn pc (destijds een celly 500).
ik denk dat ik het nog een keer ga proberen, vond het altijd wel een leuk OS om mee te werken
De cd indeling is namelijk verschillend tussen Nero 6.3 en 6.6
voor zover lijkt 6.3 de goede te zijn... Ik hoop een iso te kunnen mirroren van de juiste indeling.
Echter moet ik eerst zien hoe ik een .iso kan opnemen
Ik heb Windows '98, Windows 2000 Prof, Server, Advanced Server, Datacenter en Windows XP Prof. reeds geinstalleerd. Longhorn 4051 PDC is nu aan de beurt.Niet dus
Hierna komt MCE2005 erop en vervolgens moeten BeOS 5 en Slackware 10 erop.
Bij Slackware 10 ga ik LILO Bootloader installeren. Dan kan ik selecteren of ik Linux of Windows wil installeren. Alleen als ik BeOS5 installeer, welke bootloader moet ik dan gebruiken ?. Kan BeOS5 in LILO gestopt worden of moet ik de bootloader van BeOS5 voor zowel Linux als Windows gebruiken ?
Ik denk dat ik het beste eerst Slackware 10 kan installeren met LILO en vervolgens BeOS5 en die BeOS5 in LILO zetten
Mijn P2 heeft er momenteel de brui aangegeven
[ Voor 16% gewijzigd door Thandor op 07-08-2005 16:53 ]
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Tenminste, dat is wat ik er van maken kan na een rondje Googlen
In 'Safe Modus' draait het geheel trouwens wel 'prima'.
'Prima' als in : Het werkt.
zijn er geen alternatieve drivers te vinden voor die controller?Thandor schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:24:
BeOS5 draait niet helemaal lekker op de MP3 PC uit de post hierboven. De reden is waarschijnlijk dat de PCI/IDE Controller driver van BeOS5 niet compatible is met de controller op het ECS K7S6A moederbord. (SiS745)
Tenminste, dat is wat ik er van maken kan na een rondje Googlen
In 'Safe Modus' draait het geheel trouwens wel 'prima'.
'Prima' als in : Het werkt.
linkje: http://www.osnews.com/story.php?news_id=3064
BeOS komt overal goed mee vooral op consistentheid en reactiefheid ervanFinal Rating:
Windows XP 8.55
MacOSX 8.33
BeOS 8.22
KDE 6.72
Gnome 6.61
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Ik heb het nog niet gebruikt. maar in DevEd zit iig een VNC client..Apie! schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:48:
Heeft er iemand ervaring met BeOS en VNC?
Verwijderd
Windows is k*t en Beos is goed.
(Ben er echt niet op uit om MS te bashen, maar dit is gewoon een feit)
Windows is een noodzakelijk kwaad.
Programmeren met de win32 API is een drama (in elk geval voor zo'n slechte programmeur als ik :-) vergeleken met de volledig object georienteerde Beos API. Het lijk wel of je in Java aan het programmeren bent... heel relaxed.
Ook is de client/server architectuur voor communicatie met het OS ongeevenaard en zijn drivers (add-ons) echt eenvoudig te installeren/verwijderen.
Het is zo jammer dat er weinig goede apps voor zijn......
Al zal dit denk ik wel veranderen zodra Haiku opstaat.
Helaas is Haiku ook niet echt meer goed bezig de laatste tijd... Hun website laat niet veel informatie zien. En de cvs ligt/heeft ook flinke poos platgelegen.
Ikzelf heb nog niet echt geprogrammeerd onder BeOS.. maar idd installatie van dingen is zo heerlijk simpel
Alles is heerlijk simpel, waar je het verwacht, en ontzettend soepel
Verwijderd
Jawel man. Die gasten van Haiku zijn echt wel goed bezig. Op hun site zie je die status balkjes echt wel een stuk verder staan dan 6 maanden geleden. Ben er van overtuigd dat ze een alpha versie hebben binnen een half jaar. Het is en kleine club, maar wel eentje met toegewijde programmeurs.... Ik heb er wel vertrouwen in.ThunderNet schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:18:
[...]
Helaas is Haiku ook niet echt meer goed bezig de laatste tijd... Hun website laat niet veel informatie zien. En de cvs ligt/heeft ook flinke poos platgelegen.
Ikzelf heb nog niet echt geprogrammeerd onder BeOS.. maar idd installatie van dingen is zo heerlijk simpel
Alles is heerlijk simpel, waar je het verwacht, en ontzettend soepel
Een beetje late reactie maar toch nog informatief hoop ik :ThunderNet schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 00:19:
[...]
zijn er geen alternatieve drivers te vinden voor die controller?
Destijds heb ik met Google gezocht naar oplossingen. Ook de bekende BeOS gerelateerde sites heb ik doorgespit, maar helaas zijn er geen bruikbare suggesties en/of drivers tevoorschijn gekomen
Wie weet er wat ik moet doen?
Niet elke PC draait even vlekkeloos met BeOS.
Wel typisch dus.BlackJack schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 16:24:
Raar, nu heb ik een BeOS partitie gemaakt met een ander programma ipv het BeOS installatieprogramma, en dan werkt het wel. BeOS zal op de een of andere manier mijn hardeschijf niet goed herkennen ofzo, hij zei dat hij maar 4.8mb was. Maargoed nu werkt het wel.
Heb je misch. een afwijkend systeem? of aparte indeling van je partities/ schijven?
Nou kon ik toen geen *.exe draaien dus ik was al snel uitgegeken op dit OS.
Nu ben ik een aantal jaartjes ouder en heb ik wat meer ervaring. Ik zou het best nog wel eens een keer willen proberen. Alleen ik zie de voordelen nog niet echt tegenover mijn linux/windows
- Is er een beetje mooie audio software voor?
- Hoe is de midi aansturing?
- Is er een beetje videobewerkings software voor?
- Is er een beetje tekensoftware aanwezig?
- Is er een beetje kompleet office pakket?
- Hoe is de support?
En misschien wel het leukste om te weten... Kost de software geld of is het netzo "goedkoop" als ieder ander vrij OS?
[ Voor 10% gewijzigd door L0g0ff op 27-09-2005 19:24 ]
De support sjah, die is matig. Dat is het hele probleem van dit OS.
maar kijk eens op bebits en bezip naar software
Het is een laptop, maar niet echt exotische hardware.ThunderNet schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 16:25:
[...]
Wel typisch dus.
Heb je misch. een afwijkend systeem? of aparte indeling van je partities/ schijven?
Is er ook een programma om windows programma's te draaien? net zoals wine?
[ Voor 13% gewijzigd door Jazzle op 27-09-2005 20:17 ]
* McGryphon heeft BeOS op zijn antieke bejaarde bijna gare P200 pc geïnstalleerd en het werkt!
BeOS rookt op mijn P200 zelfs nog terwijl de Athlon 1333 op 98 gaar aan het worden is.
* McGryphon is blij
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Verwijderd
BeOS vergelijken met Windows 98 is op zich al een belediging voor BeOS...geforce guy schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 20:55:
BeOS rookt op mijn P200 zelfs nog terwijl de Athlon 1333 op 98 gaar aan het worden is.
/me is blij
Ik heb er destijds ook een paar maand mee gespeeld (toen op een PII 350). Booten en aan het werk in minder dan 10 seconden, da's hier nog steeds ongeëvenaard denk ik. En die responsiviteit had ik nooit eerder gezien. En zelfs nu niet, tenzij op m'n dual dan, maar da's natuurlijk geen eerlijke vergelijking. BeOS is trouwens ook nog steeds het enige OS wat ik hier ooit heb gedraaid wat ik nooit heb platgekregen. En dat wil wat zeggen
BeOS Dev. Ed op een Shuttle SN41G2 met 1 GB geheugen (en het werkt inderdaad erg lekker
Je kunt natuurlijk ook in de documentatie kijken (staat op de DevED cd) over hoe drivers geschreven moeten worden.
Er zitten wel een aantal beperkingen op. Zo kun je geen bestanden opslaan en is de interface in eerste instantie in het duits. (wel aan te passen)
yellowTAB nieuwsbericht
It never hurts to tryA_L schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 20:40:
Misschien interessant om hier even te melden dat yellowTAB nu een gratis Zeta 1.1 live-cd ter download aanbied.
Er zitten wel een aantal beperkingen op. Zo kun je geen bestanden opslaan en is de interface in eerste instantie in het duits. (wel aan te passen)
yellowTAB nieuwsbericht
Had het eerder deze vorige week al gespot, maar krijg deze error tijdens het booten; heb de .cue-file (in de zipfile) gebrand met Nero v5.5.10.56.
Zodoende de zip nog 'ns gedownload, maar de inhoud blijkt hetzelfde
Nope.hmmm, hast Du einige Kratzer auf Deiner CD?
[ Voor 6% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 24-10-2005 21:10 ]
"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg
Que
"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg
je hebt de volgende pakketten / ' distro's'
- YellowTab Zeta
- Haiku (voormalig open-BeOS)
- BeOS max edition
- BeOS developer edition
Ah ! Nee heb n poging gedaan om YellowTab's Zeta LiveCD 'out te checken' (zie ook 0xDEADBEEF in "BeOS vragen/opmerkingen en ervaringen", url naar zipped isoThunderNet schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:24:
[...]
je hebt de volgende pakketten / ' distro's'en nog een paar kleinere
- YellowTab Zeta
- Haiku (voormalig open-BeOS)
- BeOS max edition
- BeOS developer edition
Ondertussen is er naast een reeks zeer goede (vrijwillige) programmeurs ook een allereerste betaalde (voltijdse) programmeur aan Haiku bezig.ThunderNet schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:18:
[...]
Op deze link kan je verschillende Haiku images terugvinden (waaronder voor VMWare) waarmee je wat kunt experimenteren. Haiku is bijlange nog niet klaar, maar dit project om een opensource BeOS te creëren gaat echt goed vooruit.
Dit is een opensource project om in de gaten te houden, want op enkele jaren tijd zou dit wel eens de ultieme gratis vervanger voor Windows kunnen worden.
[ Voor 65% gewijzigd door .tommie op 02-11-2005 18:42 ]
maar ik zie niet echt welk versie ik nu moet hebben als ik weer met BeOS wil experimenteren.
Die Haiku, die Zeta of een oude BeOS 5...
ben nu bezig ze allemaal te downen
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
de oude BeOS5 is de laatste versie die uitgebracht is door Be.
En tenslotte Haiku, heeft als basis BeOS5, maar die vervangen onderdeel per onderdeel door open-source varianten die ze zelf maken. Momenteel zijn ze ook bezig met een open-source kernel.
Dit door reverse-engineering, en hulp van wat oud werknemers van Be.
Zelf zou ik voor Haiku gaan, of iig kijken hoever je dat werkend krijgt
Heb net ook de BeOS Dev 1.1 versie gebrand en ben ik op die zelfde pc mee aan het testen.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Verwijderd
Het irc channel was trouwens ook leeg

Kan ook zijn dat m'n iso misschien niet goed is, ik ga nog wat knoeien ermee.
[ Voor 17% gewijzigd door Noork op 04-01-2006 14:58 ]
zeta is een comercieele versie, daar is dus geen iso van te downloaden, behalve de live iso die ze recent hebben uitgebracht.Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:18:
Ik ben even opzoek gegaan naar een iso, van een van zeta of haiku. Maar ik kan hem nergens vinden, weet iemand ook een mirror?
Het irc channel was trouwens ook leeg
Haiku zijn momenteel nog steeds losse componenten die je over de orginele heen kopieerd
@Noork
Zo te zien heb je de Intel specifieke kernel geinstalleerd? probeer het eens met de standaard kernel
Ik kwam nog niet zover als de installatie. Nu is 't gelukt, ik heb wat zitten rommelen met safe boot options, nu ben ik bij de installatie. Alleen nu gaat m'n muis heel traag.
[ Voor 39% gewijzigd door Noork op 04-01-2006 17:07 ]
Maar dit gebeurt dus niet... Ik heb er alleen echt geen kaas van gegeten zelf drivers te schrijven of iets...
Kan iemand mij hierbij helpen of zeggen welke driver ik moet gebruiken/ welke chipset op mijn mobo zit?
je hebt geen verschillende desktopenvironments nee. BeOS is ontworpen als een Desktop OS, en heeft dit dus ook gewoon echt ingebouwdMegajr schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 21:39:
Mss klinkt het dom maar kan je het net zo aanpassen als bijv. KDE of Gnome ?
Ik kwam op t.net wat tegen over beos, en vroeg me ineens af, van hey, is dat niet wat voor mij.
Ik vroeg me een aantal kleine dingen af;
hoe is de compatibiliteit? Bv. een Teamspeak variant (zodat ik kan inloggen op TS servers)
gaming? Is het mogelijk om Battlefield 2 'knap' te draaien?
Kan BeoS met een windows 2000 domein overweg?
Hardware zoek ik zelf wel uit mocht ik de overstap nemen, kan altijd nog dual boot nemen denk?
Heb ook nog een laptop: p3 750, 128mb intern, 10gb hd, usb 2.0 nec pcmcia kaartje met daarin weer een usb wifi dongle, win2k draait er op, maar is nog te traag eigenlijk (te weinig ram) zou beos een leuk alternatief zijn? Enige wat ik op de laptop doe is msn, surfen en af en toe telewerken (php'en).
ps, kan iemand die topic start aanpassen zodat die tags weer werken
[ Voor 4% gewijzigd door Mister_X op 18-02-2007 14:40 ]
Maar, Battlefield e.d. forget it
Waar ik naar zou kijken als ik jou was zijn de nieuwste builds van Haiku. Maar verwacht nog niet die dingen als teamspeak e.d.
Me laptop is alleen maar voor wat msn/surfen/php'en...
Stamt idd uit die periodeMister_X schreef op zondag 18 februari 2007 @ 20:30:
nee ik ga eens kijken of ik het op me laptop wil installeren, maar ik zag dat die developer edition 1.1 vanaf 2002 stamt?
Me laptop is alleen maar voor wat msn/surfen/php'en...
De enige reden om per se een nieuw OS te draaien is veiligheid, maar bij BeOS speelt dat nauwelijks - ook al is het theoretisch zo lek als een zeef, omdat geen hond het gebruikt is er gewoonweg geen malware voor en ook de scriptkiddies weten er geen raad mee. Dus tenzij jij iets op die laptop hebt wat interessant zou zijn voor een echte hacker kun je veiliger een BeOS build uit 2002 draaien dan een Windows of Linux build van afgelopen week
Oslik blyat! Oslik!
Dat is een commerciele variant met een test versie ( live cd ).
iig bedankt voor de reacties allemaal, ik ben iemand die altijd 'het nieuwste' wil, die haiku, die is gewoon helemaal up-to-date, niet dat ik achteraf een zooi updates moet uitvoeren? (niet dat dat erg is, maar tochThunderNet schreef op zondag 18 februari 2007 @ 20:30:
[...]
Stamt idd uit die periodeDaarom zoals ik al eerder zei, ga voor de nieuwste Haiku versie (www.haiku-os.org)
Morgen op me werk ga ik het installeren, denk eerst nog even als multiboot, en als het 'draait' dan donder ik windows in de prullebak.
hmz die haiko-org is niet echt duidelijk waar nou staat welke image je moet downloaden...
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
[ Voor 3% gewijzigd door usr101 op 21-02-2007 21:31 ]
- Hoe gaat BeOS om met LVM partities? Kan ik daar gewoon mee werken?
- Is er ook iets als een Samba server zodat ik een map zou kunnen delen met mn Windows en Linux computers?
- Is er ook Rhythmbox/iTunes-achtige software beschikbaar? Ik zie veel afspeelsoftware, maar niet echt iets wat met libraries werkt waarin je op artiest/album/genre kan luisteren en daar statische en dynamische lijsten van kan maken.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
( http://www.zeta-os.com/cms/news.php?extend.49 ) De hoofdontwikkelaar heeft er de bui aan gegeven. ( http://www.iscomputeron.com/ ) Dus of Magnussoft het aan iemand kan slijten die het wil doorontwikkelen... Zeer onwaarschijnlijk.
Jammer, ZetaOS 1.01 heb ik nog geprobeerd en zag even had ik de hoop dat dit prachtige OS nog een beetje kans zou maken. Versie 1.5 is nog geen maand uit en leek ook veelbelovend. Maar zoals deze Nederlandse reviewer http://osnews.com/story.php/17518/Review-Zeta-1.5/ al grapte: het ontwikkelteam van Vista's startknop is groter dan die van heel Zeta.
Hopelijk is kan Google's Summer of Code nog iets betekenen voor de opensource BeOS tak Haiku. (http://haiku-os.org/news/...er_of_code_2007_we_are_in) Maar als ik al zie hoe weinig interesse er is bij Tweakers.net...
Denk dat BeOS echt dood is nu eigenlijk... Want wie wil er nu nog software voor schrijven? Eeuwig zonde.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 05:59 ]
Het probleem met Haiku is, dat het echt een dev-site is. Er is eigenlijk geen duidelijke site om als gebruiker heen te gaan, waar je de laatste build makkelijk kunt downloaden etc.
Er zou eigenlijk een groot bedrijf een zooi geld in moeten pompen, en wat meer developers aan trekken. Want BeOS/Haiku heeft mijn inziens veel potentie.

Ik zat net in een recente PC Active te bladeren en dat ging over Haiku OS de open source opvolger van BeOS.
Wellicht interessant om eens met zijn allen te bekijken en te volgen?
http://haiku-os.org/
van de BeOS wiki:
verdere info ook nog hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Haiku_(besturingssysteem)Tegenwoordig zijn er twee nieuwe versies van BeOS, te weten Haiku en Zeta. Haiku is een open-source project wat als doel heeft de laatste uitgebrachte versie van BeOS (R5) opnieuw ontwikkelen. Zeta is de commerciële variant van BeOS, beheerd door het aanvankelijk YellowTab en tegenwoordig Magnussoft. Magnussoft heeft naar eigen zeggen een licentie om de overgebleven code van BeOS te gebruiken en voegt daar haar eigen programma's aan toe. Eind maart 2007 maakte Magnussoft bekend de ontwikkeling en distributie van Zeta te staken wegens tegenvallende resultaten. Begin april 2007 claimt Access, laatste eigenaar van PalmSource en daarmee Be, dat YellowTab en Magnussoft nooit een licentie heeft gehad en Zeta van YellowTab en Magnussoft in feite illegale versies van BeOS betreffen. Hiermee is de commerciële ontwikkeling van BeOS vrijwel zeker ten einde.
edit: niet dat ik het hierboven niet gezien heb en doe alsof ik met iets nieuws kom overigens hoor. Meer dat het nu weer enigszins actueel is.
[ Voor 5% gewijzigd door Jazzper op 11-10-2007 11:01 ]