Adapter zoek van TFT!

Pagina: 1
Acties:

• Sjarelke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-07 17:41
Hallo! Ik heb een tft monitor waarvan ik de adapter kwijt ben!
Het gaat om het type: GM151PYN

Zie: http://www.gtt.co.kr/b301.asp

Wie kan mij helpen ? :?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:06

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ga naar de winkel of een willekeurige dealer waar ze die TFT's verkopen en bestel er één. Reken er maar op dat je minimaal 50€ kwijt bent. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Soms zijn ze er duur inderdaad.

Wat ook soms kan, is op je pc voeding aansluiten. Ik had een compaq scherm, die mooi op 12 volt liep. Via een doe het zelf kabeltje aangesloten op de voeding. At maar een paar ampere extra.

specs

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:37

B-lennium

Volvo 164 1975!

volgende keer ook adapter mee jatten :9

vaak staat er bij de power aansluiting ook wat voor een voeding het apparaat nodig heeft.
bla bla volt bij bla bla amperé. volgens mij kun je dan elke voeding gebruiken die daar aan voldoet.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:52
9 van de 10 TFTs werken gewoon op 12V, 4-5A. Dit staat meestal wel op je scherm aangegeven. (uiteraard altijd eerst checken voor je zo'n voeding eraan hangt)

Bel een aantal lokale computerwinkels langs of ze zo'n voeding hebben liggen, grote kans dat ze die dingen hebben, al dan niet van defecte of RMA's. (Mijn Acer TFT is voor RMA, en ik moest m ZONDER adaptor opsturen, soms krijg je 'm met adaptor terug)

[ Voor 12% gewijzigd door DJSmiley op 05-08-2005 23:05 ]

• Sjarelke
Het probleem is dat ik nergens kan vinden wat voor een voeding ik erin moet stoppen, staat niet op het apparaat |:(

Waar kan ik een standaard AC adapter vinden van 12 v 4-5 amp ?? Dit beeldscherm heb ik nergens te koop zien staan, dus kan ik ook nergens navragen...

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 04:27
Als je het boekje nog hebt, kijk je daarin wat je nodig hebt. Vervolgens bestel je een netadapter die hetzelfde kan leveren bij http://www.elektronica-online.nl/

Heb je het boekje ook niet meer, dan zoek je op internet naar de specs van je monitor, zijn vast te vinden bij de fabrikant.

[ Voor 28% gewijzigd door poktor op 05-08-2005 23:52 ]

• Sjarelke
poktor schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 23:51:
Als je het boekje nog hebt, kijk je daarin wat je nodig hebt. Vervolgens bestel je een netadapter die hetzelfde kan leveren bij http://www.elektronica-online.nl/

Heb je het boekje ook niet meer, dan zoek je op internet naar de specs van je monitor, zijn vast te vinden bij de fabrikant.
Ik heb het boekje niet meer en bij de fabrikant vindt ik ook nergens iets. Ik heb ze nu gemaild. Misschien kunnen zij me vertellen welke ik nodig heb! ;)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:52
Uiterste methode is trail-and-error.

Massa is eenvoudig door te meten, je VGA connector (buitenkant) is massa, met een multimeter ben je er snel achter welke pen dus massa is. Ik gok de buitenste, das t meest gangbaar.

Vervolgens zet je er gewoon spanning op (regelbare voeding) en draai je m langzaam omhoog tot ie (goed) functioneerd.

• Sjarelke
DJSmiley schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 00:06:
Uiterste methode is trail-and-error.

Massa is eenvoudig door te meten, je VGA connector (buitenkant) is massa, met een multimeter ben je er snel achter welke pen dus massa is. Ik gok de buitenste, das t meest gangbaar.

Vervolgens zet je er gewoon spanning op (regelbare voeding) en draai je m langzaam omhoog tot ie (goed) functioneerd.
Wat voor een apparaatje kan ik hiervoor gebruiken ? (heb je een linkje ?? ) :*)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

multimeter en een regelbare voeding.
Oh ja en wat gezond verstand ;)

• Sjarelke
BoudewijnLinux schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 00:17:
multimeter en een regelbare voeding.
Oh ja en wat gezond verstand ;)
Ik heb geen verstand van multimeters of regelbare voeding. Dat laatste onderdeel kan ik nog wel volgen, maar hoe je erachter kunt komen hoe je "de massa"? door kunt meten heb ik geen idee van...

Ook weet ik niet waar ik deze apparaatjes kan kopen of waar ik dit kan laten doen. En hoeveel dat gaat kosten ... :/
Pagina: 1