Toon posts:

bridgen versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zou graag weten als het mogelijk is om een versterker akai 2200 met 4uitgangen om deze uitgangen te bridgen. Het is de bedoeling om een versterker met 1 uitgang te bekomen en een subwoofer aan te sluiten.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:57

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Helaas, is niet mogelijk.

Je zou een kanaal kunnen gebruiken?

Wise enough to play the fool

Verwijderd

1 Kanaal gebruiken lijkt me niet handig: die AM-2200 is 2x 30W, en 30W lijkt me voor een subwoofer nogal krapjes.
Bridgen zal waarschijnlijk wel kunnen, maar niet zonder soldeerwerk, en je moet weten waar je aan begint. Service manuals voor die amp zijn wel op internet te vinden, maar daar heb je nog niks aan wanneer je niet weet welk piefje op welk palletje, etc. moet.

Ik zou eerder op zoek gaan naar een leuke subwoofer amp of een leuk monoblokje van 120W of meer. In de DHZ subwoofer topics zijn hier al een aantal kwalitatief goede en betaalbare ampjes voorbijgekomen, dus even zoeken...

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:57

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

volgens mij is die versterker al eens gebrugd (van binnen)...

Wise enough to play the fool

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

Hij heeft wel 4 uitgangen, maar die zijn verbonden met maar 2 versterkers (weet het niet 100% zeker).... dus als je wilt bridgen, kom je iets tekort. (mja je zou dan maar 1 bridge versterker kunnen maken)
Trouwens er is een snelle manier om uit te vinden of die al intern gebridged is, pak een multiemeter en kijk of 1 van de (waarschijnlijk de zwarte) aansluitingen van de speakers aan de kast verbonden is (massa), als dat zo is dan is die dus niet gebridged.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
En is er ook een methode om uit te zoeken als de versterker gebridged kan worden?

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 17:56:
En is er ook een methode om uit te zoeken als de versterker gebridged kan worden?
als de versterker :?

iig, een versterker kan altijd gebridged worden, bij sommige zul je er alleen iets meer moeite voor moeten doen, zoals bijvoorbeeld een dual-mono signaal geven waarvan 1 kant een omgekeerde fase heeft.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Pagina: 1