Toon posts:

FC4 ftp installatie mirror maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de 4 iso's gedownload van Fedora Core 4. Nu wil ik geen cd'tjes bakken van die iso's die ik stuk voor stuk in mijn server moet stoppen. Ipv. wil ik de installatie doen via een ftp-server.

Nu moet ik dus die 4 cd's samen in een map zetten. Ik weet al dat dit niet de iso's zelf kunnen zijn.

Ik kan de inhoud (mbv. WinRAR) wel gewoon allemaal in een map zetten, maar daarbij worden een aantal bestanden overschreven. Deze bestanden zijn afkomstig van iso1 en worden overschreven door bestanden afkomstig van iso2 (en ook vast door iso3 en iso4).

Mijn vraag is dus of het samen in een map dumpen goed gaat?
En is er nog iets anders waar ik op moet letten?

dank.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 12:00

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Dat kan. Dan maak je een mirror van deze ftp-site op je eigen server: (nluug heeft ook rsync, dus dat zou je ook kunnen gebruiken)

ftp://ftp.nluug.nl/pub/os/Linux/distr/fedora/core/4/i386/os

Vervolgens download je een kleine boot-iso:
ftp://ftp.nluug.nl/pub/os...4/i386/os/images/boot.iso

Bij het booten geef je aan dat je ftp-install wilt doen en geeft daar je eigen ftp op en de directory waarin je os hebt gezet. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn plan was eigenlijk om met de inhoud van de cd's een 'mirror' te maken, aangezien ik deze namelijk al heb gedownload. Dus ik wilde weten of dát kan.
Maar toch bedankt, als niet kan wat ik wil ga ik dat inderdaad doen.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 12:00

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Je kan de ISO even mounten natuurlijk en de inhoud ervan even vergelijken met die FTP-site. Mijn wilde gok is dat ze niet veel van elkaar zullen afwijken, maar dat alleen ftp://ftp.nluug.nl/pub/os...ore/4/i386/os/Fedora/RPMS verdeeld staat over de 4 CD's. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.