Ik heb een zusje met 1 probleem ze weet echt niks van pc's af. Nou is het zo dat het vaak gebeurd dat we vreselijk veel virussen en spyware cookies etc van haar pc afhalen. Ze download vrijwel niks doet heel veel haboo en alles er om heen en ook wel is www.hi5.com nou heb ik bij het laatste iets van dat is niet egt goed. Ze zoekt ook veel plaatjes op internet en alles wat voor sites kan zij opkomen die gevaarlijk kunnen zijn? En hoe kan ik een blok op de pc zetten dat ze er niet meer op kan. Ik heb dat namelijk met sex sites ingesteld met norton daar kan je niet meer per ongeluk opkomen maar hoe kan ik andere sites blokeren...?
Het lijkt me niet dat je echt sites moet blokkeren, maar er eerder voor moet zorgen dat die sites geen brol kunnen installeren.
Missch een idee om IE eens dicht te nagelen (zoek op google naar IE security settings) Vooral ActiveX en scripting kan je (voor een deel) uitschakelen of op promt zetten. Dan nog een popupblokker en een goeie virusscan...
Als je het ziet zitten IE te configureren (je snapt het merendeel van de opties niet) kan je overwegen om firefox een keer te proberen!
edit: kijk ff je startpost na op spelling en grammatica: een goed gestelde vraag is leuker om te beantwoorden, hence je krijgt meer response hence je probleem is sneller opgelost!
Missch een idee om IE eens dicht te nagelen (zoek op google naar IE security settings) Vooral ActiveX en scripting kan je (voor een deel) uitschakelen of op promt zetten. Dan nog een popupblokker en een goeie virusscan...
Als je het ziet zitten IE te configureren (je snapt het merendeel van de opties niet) kan je overwegen om firefox een keer te proberen!
edit: kijk ff je startpost na op spelling en grammatica: een goed gestelde vraag is leuker om te beantwoorden, hence je krijgt meer response hence je probleem is sneller opgelost!
[ Voor 21% gewijzigd door the_stickie op 05-08-2005 21:09 ]
Met SpywareBlaster en IE-SPYADS kun je IE wat dichtspijkeren. En met dichtspijkeren bedoel ik: een paar duizend slechte sites blokkeren
Ik zou een combinatie nemen van SpywareBlaster (wat Klont zegt dus) en een alternatieve browser.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Verwijderd
Gewoon de sites blocken in de hosts file ofzo? Ik bedoel sites die spyware installeren oid zijn daarom juist de moeite niet waard het te bezoeken ook al installeer je popup blockers of anti spy zooi. Dan kun je waarschijnlijk toch de site bezoeken en support je ze indirect wat me niet de bedoeling lijkt.