Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sony Vaio VGF-AP1L 40GB als foto opslag?

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er al iemand ervaring met het kopieren van foto's naar de Sony Vaio VGF-AP1L?

Ik heb een Sony Vaio VGF-AP1L 40GB mp3 speler. Ik heb een Canon Powershot S2 erop aangesloten zoals in de handleiding staat. Maar het enige wat ik te zien krijg is "Camera not detected. Check the power and connection of the camera."

Ik weet dat het wel kan. In de handleiding van de Vaio staat dat het alleen zou kunnen met Sony camera's. Maar ik heb op diverse forums gelezen dat men ook andere camera's er op aan kan sluiten. In ieder geval elke camera die een "mass storage device" optie (o.i.d) heeft.

De camera detecteert wel dat er iets is aangesloten op de USB poort, want op het moment dat je de usb plug in de vaio plugt spring de camera aan en staat in transfer mode. Menu e.d.werkt dan ook niet meer. Het enige wat je kan doen is de camera uitzetten.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De ene camera is de andere niet.
Bij sommige merken werkt het wel, en bij sommige merken niet, kijk maar naar de iRiver H3x0, daar doen ook lang niet alle camera's met UMS het.

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:17
Kijk hier even.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Verwijderd

je camera moet toch de host functie hebben? of is dit in dit geval de vaio?

verder weet ik het ook niet..

Edit: I'm with Stupid ^^

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 12:27 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De Vaio moet uiteraard de host functie hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, we zijn weer wat verder. De Sony Vaio werkt helaas niet met mijn Canon Powershot S2.

Het werkt wel met een Nikon D70 (zelf vastgesteld).

De Vaio werkt ook met een losse card reader.

Echter, alleen met het eerste slot van een multi card reader. Dit is meestal het CF slot. Aangezien ik een SD kaartje heb, werkt dit dus ook niet :+

Dus je kan er wel een externe card reader op aan sluiten. Deze moet echter dan alleen SD kaartjes kunnen lezen of het SD slot moet het eerste slot in een multicard reader zijn.

Al met al heb ik er dus net niets aan... :(

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-11 10:19
Card readers met alleen SD zijn er sowieso wel; bij sommige merken SD-kaartjes krijg je er ook eentje meegeleverd. Verder zou je eens kunnen kijken of je communicatie-instelling in de camera op Normaal of PTP staat.. misschien helpt dat nog.

[ Voor 3% gewijzigd door T_E_O op 10-08-2005 10:04 ]

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 09:59:
Ok, we zijn weer wat verder. De Sony Vaio werkt helaas niet met mijn Canon Powershot S2.

Het werkt wel met een Nikon D70 (zelf vastgesteld).

De Vaio werkt ook met een losse card reader.

Echter, alleen met het eerste slot van een multi card reader. Dit is meestal het CF slot. Aangezien ik een SD kaartje heb, werkt dit dus ook niet :+

Dus je kan er wel een externe card reader op aan sluiten. Deze moet echter dan alleen SD kaartjes kunnen lezen of het SD slot moet het eerste slot in een multicard reader zijn.

Al met al heb ik er dus net niets aan... :(
De universele knoeiers oplossing is hier: in de eerste slot(CF) een SD->CF adapter steken en zo verdergaan.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:06
Hallo allemaal, de TS was zo vriendelijk om mij zijn Vaio te lenen als backup voor mijn foto als ik straks op vakantie ga. Alleen nu ben ik even aan het testen met het hele zaakje maar als ik een usb2.0 kaartlezer op de cradle aansluit en foto's ga overzetten dan lijkt het alsof hij usb1.1 snelheden gebruikt. Ben nu 700 mb aan foto's aan het overzetten en dat duurt nu al 15 minuten maar hij is pas bij 55 van de 240.
Is deze sony wel echt usb2.0? Want dit zou dan toch sneller moeten kunnen?

Hail to the king baby!

Pagina: 1