Vast lopers en niet kunnen opstarten met XP.

Pagina: 1
Acties:

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55
Of mijn computer loopt ineens vast tijdens bijvoorbeeld het surfen op internet.
Of ik kan niet opstarten, tijdens het laad scherm van xp waarbij je een blauw blokje naar rechts zou moeten zien schuiven zie ik een 'gevlekt' blokje schuiven en vervolgens een vastloper.
Of nog voor het Xp laad scherm gebeurt er niks meer en gaat mijn monitor op zwart.

Ik heb een week of twee geleden andere videokaart drivers geinstalleerd en volgens mij zijn de problemen er sinds die tijd. Heb dus van de week die drivers gedeinstalleerd en andere drivers geinstalleerd maar zonder vooruitgang.

Zijn dit kenmerken voor fouten m.b.t. drivers/videokaart?

Had net nog een keer of 8 nodig om in Xp te komen. :(

Ik heb een Radeon 9800, AMD 3500, 1GB, MSi mobo.
Windows en de verdere drivers zijn allemaal up to date.

Heb de search gebruikt maar kon niks vergelijkbaars vinden, er staat wel heel erg veel dus kan wat over het hoofd hebben gezien, hoop zo op een snellere oplossing.

Edit/ foutje, heb 1Gb geheugen (2*512)

[ Voor 8% gewijzigd door GoEV6 op 05-08-2005 20:12 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je zou eens even een paar uurtjes achter elkaar Memtest kunnen draaien om eventueel brakke geheugenmodules uit te sluiten.
Als je 512MB geheugen uit 2x256MB bestaat, doe dit dan eerst met elk reepje apart, daarna samen.

http://www.tweakers.net/meuktracker/9910 >> Memtest86+ 1.60.iso (42,5 kB)

[ Voor 4% gewijzigd door Rone op 05-08-2005 20:00 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• GoEV6
r00n schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 20:00:
Je zou eens even een paar uurtjes achter elkaar Memtest kunnen draaien om eventueel brakke geheugenmodules uit te sluiten.
Als je 512MB geheugen uit 2x256MB bestaat, doe dit dan eerst met elk reepje apart, daarna samen.

http://www.tweakers.net/meuktracker/9910 >> Memtest86+ 1.60.iso (42,5 kB)
Dus je denkt aan het geheugen?
Ik krijg nu steeds meer rare dingen, rara balken boven Firefox, vakjes met rode kruisjes op mijn desktop :r

Verwijderd

Memtest is inderdaad een goed begin. Je kan ook nog even je kast opendraaien en controleren of alles nog goed vast zit. Desnoods even het geheugen er uit en weer terugin doen, idem voor videokaart.

• GoEV6
Geheugen is het volgens mij niet, heb ze een voor een geprobeerd en probleem blijft zich voordoen.
Als ik iets download en hij loopt vast dat is de gedownloade data weg. Is het probleem niet de hardeschijf?

Verwijderd

Als je nog ergens een andere HD hebt liggen zou ik je aanraden om eens een nieuwe windows te installeren. Zo kan je hard/softwareproblemen beter determineren

• GoEV6
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 13:35:
Als je nog ergens een andere HD hebt liggen zou ik je aanraden om eens een nieuwe windows te installeren. Zo kan je hard/softwareproblemen beter determineren
Het installeren van XP lukt op deze hd niet meer, het formatteren kan hij niet voltooien.
Volgens mij is het voor deze hd over een uit. Heb helaas geen andere hd liggen om te testen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

jasperj stuurde een topicreport dat het aan het geheugen lag en of de topic dicht mocht.

GoT is geen helpdesk, dus het gaat niet dicht :o

Wel is het nuttig in de topic te vermelden dat het dus toch een RAM issue was :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1