Toon posts:

[ME] Geluidskaart wil niet werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay begin niet met mij uit te lachen want ik draai windows ME op een iet wat oudere laptop. Wegens Windows 98 die heel erg irritant deed. Ik heb alleen een probleempje. Op de een of andere manier doet mijn geluidskaart het niet meer. De laptop was uitgevallen wegens te weinig stroom en toen ik hem weer opstarte deed het geluid het niet.

Er zit een ESS soundcard(zo een modem combi ding geloof ik) in heb via hun identification proggie de juiste drivers gedownload. Alleen het werkt gewoon weg niet. Volume regeling wil gewoon niet openen. Als ik iets afspeel krijg ik de melding dat er iets mis is met mijn geluidskaart maar in het apparaatbeheer staat dat alles goed werkt. Alleen in het configuratie scherm bij geluiden staat dat de driver om een onbekende reden niet is geactiveerd.

Een re-install doen is niet mogelijk omdat ik op vakantie ben. Ik dacht laat ik een volgegooid portable hdtje meenemen en zo soms een paar filmpjes kijken maar dat kan nu dus niet. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Het is een btw een Siemens laptop
Amd K6 III
56 mb ram

Voor de rest werkt alles gewoon perfect en nergens staan er vraagtekens in het apparaatbeheer.

Dit zijn overigens de resultaten die het indentificatie programma van ESS geeft:

Finding ESS devices present under the PCI Enum tree.

HWID:: PCI\VEN_125D&DEV_1998&SUBSYS_1998110A&REV_00
Device: ESS Maestro PCI Audio (WDM)
Driver: MEDIA\0000

HWID:: PCI\VEN_125D&DEV_1999&SUBSYS_1998110A&REV_00
Device: ESS WDM MODEM ENUMERATOR
Driver: ESSWDM\0000

2 active ESS PCI Device(s) found.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je al eens geprobeerd de drivers te installeren zonder alle dingen in de programas eromheen? En al eens geprobeerd het er uit te kieperen in de device manager en te rebooten? Misschien anders eens Windowsupdate draaien als je dat nog niet gedaan had na je laatste reinstall. Alles wat er opstaat kan je nog helpen :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik allemaal al geprobeerd. Het vage is echter dat als ik de drivers installeer ik de boxen heel kort aan hoor gaan maar ze het daarna niet meer doen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik schop hem ff omhoog

Verwijderd

Probeer is knoppix, om te kijken of het niet hardwarematig kapot is.