Ik wil een type maken waarin je deel van de integer range kunt opslaan. Bijvoorbeeld van 5..160, nu weet ik dat zoiets in Delphi kan, maar nu heb ik zoiets nodig in C#, maar nu heb ik dit niet kunnen vinden naar wat google'en en wat boeken te bekijken. Weet iemand van jullie misschien of dit mogelijk is en hoe dit dient te gebeuren?
Integer kan je niet extenden omdat hij Sealed is. Wat je wel kunt doen is een eigen class maken en daar een Getter en een Setter voor maken waar je controleert of de waardes wel kloppen.
Je kan dan de Operators overloaden zodat je er gewoon mee kunt rekenen. Volgens mijn is het alleen niet mogenlijk om de assignment opperator te overloaden maar dat weet ik niet zeker.
Je kan dan de Operators overloaden zodat je er gewoon mee kunt rekenen. Volgens mijn is het alleen niet mogenlijk om de assignment opperator te overloaden maar dat weet ik niet zeker.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ik vraag me sowieso af waar je dit voor nodig denkt te hebben?
Misschien dat een enum sowieso een beter idee is?
Misschien dat een enum sowieso een beter idee is?
Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack
Wat denk je van een int[]?
En dan kun je zelf ff een method schrijven die een range van getallen bouwt, door een minimum getal op te geven, en een maximum getal, dat in de for-loop te gooien, in de for de array laten vullen, en returnen.
En dan kun je zelf ff een method schrijven die een range van getallen bouwt, door een minimum getal op te geven, en een maximum getal, dat in de for-loop te gooien, in de for de array laten vullen, en returnen.