Net een andere processor aangesloten op mijn mobo een asus a7v8x.Er zat een amd athlon 700Mhz processor in en heb er nu een amd athlonxp 1800+ in gezet.De monitor doet het heel even en gaat dan in stand by mode.Moet ik wat in mijn bios omzetten en zo ja wat dan,of ligt het ergens anders aan.De fsb van de nieuwe processor is 266 eb van de oude 133 dacht ik,Gaarne reacties svp john
en je mobo is wel compatible volgens boekje?
ja dus.
Motherboard Specifications
CPU Socket Socket A for Athlon XP/ Athlon/ Duron up to 2.4GHz+
Voltages 1.75 - 2.0 in 0.025v increments
ja dus.
Motherboard Specifications
CPU Socket Socket A for Athlon XP/ Athlon/ Duron up to 2.4GHz+
Voltages 1.75 - 2.0 in 0.025v increments
[ Voor 65% gewijzigd door coolgoza op 05-08-2005 18:38 ]
Nature will strike back.....
Die Athlon 700 heeft een FSB van 100MHz. De 1800+ 133MHz. Staat er in je boekje van het moederbord niet een jumper of dipswitch die je moet omzetten om een FSB te krijgen van 133? Ook op 100 zou hij al beeld moeten geven, de 1800+ loopt dan alleen op een lagere snelheid, 1150MHz. De nominale snelheid van zo'n cpu is 1533MHz.
Lees ook even deze door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Is je voeding sterk genoeg voor de nog meer energieslurpende processor? Merk/type/vermogen?
Lees ook even deze door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Is je voeding sterk genoeg voor de nog meer energieslurpende processor? Merk/type/vermogen?
[ Voor 23% gewijzigd door PD2JK op 05-08-2005 18:40 ]
Toen waren beige computers heel gewoon.
Weet je zeker dat de processor goed is, die 1800+ dus?
Werkt alles weer naar behoren als je de 700MHz Athlon er weer in doet?
Gebruik je minimaal PC2100 geheugen?
Heb je de vragen beantwoordt met een 'Ja', probeer dan eens een sterkere voeding. Q-tec heeft niet een geweldige reputatie wat betreft voedingen helaas.
Welke voeding heb ik nodig? Deel 12
Die 350W is het piekvermogen van de voeding, je houdt ongeveer 250W over, toch zou dit nét voldoende moeten zijn als je geen high-end videokaart gebruikt of veel schijven hebt aangesloten.
Werkt alles weer naar behoren als je de 700MHz Athlon er weer in doet?
Gebruik je minimaal PC2100 geheugen?
Heb je de vragen beantwoordt met een 'Ja', probeer dan eens een sterkere voeding. Q-tec heeft niet een geweldige reputatie wat betreft voedingen helaas.
Welke voeding heb ik nodig? Deel 12
Die 350W is het piekvermogen van de voeding, je houdt ongeveer 250W over, toch zou dit nét voldoende moeten zijn als je geen high-end videokaart gebruikt of veel schijven hebt aangesloten.
[ Voor 30% gewijzigd door PD2JK op 05-08-2005 18:51 ]
Toen waren beige computers heel gewoon.
Heb een paar dagen geleden ook een andere videokaart erin gezet.Een Geoforce fx5300,misschien dat daarom die voeding hem niet trekt.Over dat PC2100 geheugen weet ik niet.John
stop je oude processor erin, update je bios en probeer het opnieuw. Als je een oude bios hebt kan het namelijk zijn dat die nog geen support heeft voor je cpu en dan kan je rare dingen krijgen. Met een BIOS upgrade weet je iig of het aan je BIOS lag of niet.
Q-TEC ALARM!!! Ook al zal hij het misschien doen, je kan hem nog beter vandaag dan morgen vervangen (nou ja toch maar morgen, tis nu half elf 's avonds), want Q-Tec voedingen zijn ongeveer de slechste voedingen die er zijn. Ze leveren ong. 100 watt minder dan ze beweren en een gebouw dat op instorten staat is nog veiliger en stabieler! Dus volgens mij zou hij het met een nieuwe voeding iig al beter doen!
Verder zou je je BIOS ff kunnen resetten op het moment dat je de CPU erin hebt (10 minuten batterijtje eruit of de jumper ff verzetten). Hij zou dan als het goed is alles goed instellen om met de nieuwe CPU te werken. De BIOS update kan het ook zijn, die kun je vinden in de download sectie bij Asus, waar je dan het goede moederbord selecteerd. Of automatisch, dat kan met Asus liveupdate
Verder zou je je BIOS ff kunnen resetten op het moment dat je de CPU erin hebt (10 minuten batterijtje eruit of de jumper ff verzetten). Hij zou dan als het goed is alles goed instellen om met de nieuwe CPU te werken. De BIOS update kan het ook zijn, die kun je vinden in de download sectie bij Asus, waar je dan het goede moederbord selecteerd. Of automatisch, dat kan met Asus liveupdate
CMOS Clear dmv. jumper lijkt me voldoende. Van pin 1,2 verzetten naar 2,3 en weer terug zetten op 1,2. Of de batterij even eruit halen en er weer terug in. Werkt dat niet? Probeer een biosflash. Vervolgens CMOS resetten dmb van die jumper. Daarna pas naar die voeding kijken.
Een QTEC 350W zou dat systeem het systeem met gemak van stroom kunnen voorzien. Iedereen neigt altijd meteen naar de voeding. Waar halen jullie die wijsheid vandaan? Wijs mij anders een stel topics aan waarin een voeding de oplossing is gebleken. Heb het dus niet over een voeding die al het loodje heeft gelegd. Dan wil ik dat advies best overnemen
Ik ben de beroerdste niet...
Een QTEC 350W zou dat systeem het systeem met gemak van stroom kunnen voorzien. Iedereen neigt altijd meteen naar de voeding. Waar halen jullie die wijsheid vandaan? Wijs mij anders een stel topics aan waarin een voeding de oplossing is gebleken. Heb het dus niet over een voeding die al het loodje heeft gelegd. Dan wil ik dat advies best overnemen
Het systeem van de TS zal bij bootup absoluut niet meer gebruiken dan 150-200W. Heb zelf net een Coolermaster Realpower in m'n PC gezet en gecheckt hoeveel m'n systeem verbruikt:
AMD64 3000@3500+
2x 512MB
3x SATA 7200RPM & 2x WD RAPTOR
GF 7800GTX
Soundkaart
2 opticals
Dit verbruikt bij een bootup niet meer dan 250W en zakt daarna in idle toestand in Windows terug naar ongeveer 210.
Dan mag iemand mij vertellen waarom een 350W Q-Tec te weinig zou zijn
AMD64 3000@3500+
2x 512MB
GF 7800GTX
Soundkaart
2 opticals
Dit verbruikt bij een bootup niet meer dan 250W en zakt daarna in idle toestand in Windows terug naar ongeveer 210.
Omdat het een q-tec is.. die dingen zijn goedkope bagger zooi...mad-dog schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 00:58:
Het systeem van de TS zal bij bootup absoluut niet meer gebruiken dan 150-200W. Heb zelf net een Coolermaster Realpower in m'n PC gezet en gecheckt hoeveel m'n systeem verbruikt:
AMD64 3000@3500+
2x 512MB
GF 7800GTX
Soundkaart
2 opticals
maja hij kant het testen om effe zen cd-roms spelers los te gooien en dan proberen te booten.
Wat ook altijd fijn is dat de topicstarters zelden aangeven of het probleem nu is opgelost en wat de oorzaak nu was en wat de oplossing is gebleken
Pagina: 1