[rar/zip] Alle downloads zijn corrupt

Pagina: 1
Acties:
  • 505 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-08 16:11
Dag,

Sinds enige tijd +- 2 weken zijn alle zip en rar files die ik download corrupt. Ik heb het download probleem op 3 laptops en 2 vaste computers. de laptops en de ene PC draaien allen windows XP SP2 en 1 computer draait windows 2003 server. Ik heb elke pc volledig gechecked op spyware(met hitmanpro2) en virussen(norton 2005) maar elke pc is helemaal clean. Ik heb de router en de modem al diverse malen gereset maar niks mag baten. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

iRacing Profiel

Verwijderd

Waarmee download je de bestanden ? Gewoon met je browsen, of gebruik je een downloadmanager ?

Verwijderd

Update je WinRar eens, ik draaide hier een beta afgelopen week, werkte ook niet goed. Wat je ook kan proberen de SFV te checken (of MD5 sum). SFV check programmatjes zijn overal te vinden, dan weet je ieg wel waar de fout zit, je unpack software of het downloaden zelf.

Verwijderd

Als je ze probeert te unzippen ; staat er dan "no files to extract" ? en als je iets in de .zip probeert te openen "Corrupt zip file" ?

Bij mij komt dit probleem ook soms voor maar na een restart of 2 (soms meer) is het weg.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je al eens iets met een rarrepairtool geprobeerd?
Aangezien ik hier iets zie over meerdere computers: Vertel eens iets meer over de router? Wat is dat? en is die qua firmware en patches up to date? En heb je dit direct met je pc aan je internetmodem ook, of een evt router/adslmodem in bridge mode?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• TonCoronel
Jup heb diverse zip/rar repair tools gebruikt maar geen is in staat om de gedownloade bestanden te repareren.

Situatie is:

1. Casema Motorolla modem die gaat naar
2. Draytek Vigor 2200E Router, splitst zich op naar 1 switch en 1 sweex wireless router
3. 3 laptops wireless verbonden met de sweex router
4. 3 pc's verbonden met de switch

Voorheen nooit problemen gehad hiermee.

iRacing Profiel

• Klont
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07-2021

Klont

Destroyer of words

Als je Norton Internet Security gebruikt kan dit gebeuren, volgens mij. Ik heb ook wel eens last met de voorloper hiervan, Atguard. Het ding compleet uitzetten helpt.

• TonCoronel
1 laptop en 1 pc heb ik helemaal opnieuw geinstalleerd zonder een anti virus programma en nog steeds problemen.

Ook heb ik de router naar de laatste firmware geupdate, dit mocht ook niet baten. Kan ik eventueel de modem nog upgraden? Tis een zwarte motorola modem van casema

iRacing Profiel

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

vriend vna me had dit ook.. was uiteindelijk dood gehuegen oid.. check daar is naar..

hij had zelfs zijn hele raid0 config opnieuw aan gemaakt..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• TonCoronel
Op 6 verschillende PC's allemaal memory errors dat lijkt me wel heel sterk!

iRacing Profiel

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:19
Interessant. Een vriend van me heeft zoiezo fouten bij alles wat hij download en wat hij zou willen installeren. Vooral bij het installeren wil het nog weleens fout gaan. Dit gebeurd niet alleen bij bestanden van internet maar ook van CD/DVD. Zou dit met brak geheugen te maken hebben?

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Verwijderd

Ik heb dit euvel ook eens gehad, bleek een probleem met de harde schijf.
Bad blocks.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Bij dit soort problemen is het belangrijk om systematisch de oorzaak te gaan zoeken. Immers tijdens het transport vanaf het een host ergens op het internet naar het betreffende systeem zitten er heel wat tussenstappen.
Ga dus op die hele route controleren of de data wel intact worden getransporteerd. Maak daarbij liefst gebruik van bijvoorbeeld md5 als controle van de bestandsintegriteit. Controleer dus het kabel/adsl modem, alle routers, switches, kabels en netwerkkaarten één voor één. Op die manier moet de fout op te sporen zijn.
Geheugen of harddisk van de PC's spelen hierbij geen rol, omdat het op meerdere systemen optreedt.

[ Voor 9% gewijzigd door Henk007 op 06-08-2005 23:24 ]

• IceClub
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-07-2025
Wat ik zelf graag wil weten wat voor merk switch je hebt merk/type/etc? Wat ik persoonlijk zou doen is een pc direkt aan de modem hangen kijken wat er dan gebeurd

[ Voor 41% gewijzigd door IceClub op 06-08-2005 23:27 ]

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:02

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik heb dit probleem op het werk gehad. We hadden een Draytek router voor de internetverbinding. Als je een zip downloade en probeerde uit te pakken ging het fout, hetzelfde met iso bestanden.
Kregen we zip per mail binnen (dat ging over een andere connectie welke niet door de draytek kwam) dan ging het goed.
Later hebben wij een ander product dan draytek gekregen en hadden we nooit meer de problemen met zip files. Mocht je een andere router kunnen testen dan zou je dat zeker even moeten doen. Ga desnoods even rechtstreeks aan internet zitten, (wel even software firewall draaien dan)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 06:58

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Als ik het verschil in pc's zie denk ik niet dat het aan de hardware van een pc ligt, dan is het OF de sotware die je vaak gebruikt, OF modem router e.d
Laptop eens bij een ander aan de lijn hangen (op het werk bijv.) en als het dan nog voorkomt ligt het niet aan de verbinding.

Als het probleem dan nog bestaat daarna eens adere programma's gebruiken als normaal.

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Pagina: 1