[2003] Roaming Profiles kopieeren lukt niet*

Pagina: 1
Acties:
  • 714 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-02 08:27
Ik heb hier een server waarop ik Roaming Profiles aan de praat wil krijgen, zodat ik met mijn clients altijd dezelfde desktop + settings heb.

Ik heb het al geprobeerd met Ubuntu, maar zonder succes. Ik kom daar niet uit.

Nu wil ik het dus ook met Win2003 proberen, en ik ben al een heel eind gekomen.
In principe werkt alles, maar ik loop nu toch tegen een probleem op.

Ik wil de Roaming Profiles vooral gebruiken zodat ik makkelijk 1 centrale backup plaats heb, en daarom was ik dit aan het testen.

Wat ik gedaan heb: profiel-map van user1 gekopieerd, en opgeslagen met als mapnaam user2, vervolgens een 'user2' aangemaakt, en de profiles-directory op deze user2 gezet.

Als ik dan inlog vanaf mijn client als user2 gaat dit goed, en krijg ik ook op bijv. mijn desktop de bestanden te zien die in dat profiel op de desktop stonden.
so far so good, maar als ik in dit profiel nu op de client instellingen wil veranderen, dan pakt ie dat niet.

Voorbeeld: rechtermuisknop op taakbalk --> menu start --> klassiek menu start --> aanpassen --> geavanceerde opties van het startmenu (dit is een lijst met vinkjes)

Als ik hier iets verander, en ik druk op OK, en ga dan weer kijken, dan zie ik dat mijn instellingen niet worden opgeslagen..

Lijkt mij dus iets met rechten ofzo. Het rare is dat ik dus wel gewoon bestanden op bijvoorbeeld de desktop kan lezen / schrijven / aanmaken / etc. Dus de rechten lijken toch goed.

Ik wil dit toch wel erg graag aan de praat krijgen. Want als dit zou werken, kan ik heel makkelijk mijn gehele profiles-map elke dag zippen, en zodra er iets is deze backup weer heel makkelijk terugzetten. Nu zou dat dus niet werken, omdat ik dan een 'corrupte' profile krijg, waarin ik geen aanpassingen kan maken.

Weet iemand wat ik aan dit probleem kan doen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoe heb je die profiles gekopieerd? Op de Server of (zoals het hoort) op de client naar \\server\userprofiles\user2 gekopieerd en daar de rechten goed op zetten gedaan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• JozyDaPozy
BackSlash32 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 21:29:
Hoe heb je die profiles gekopieerd? Op de Server of (zoals het hoort) op de client naar \\server\userprofiles\user2 gekopieerd en daar de rechten goed op zetten gedaan?
Ik heb gewoon op de server zelf het mapje gekopieerd. Maar dat moet toch kunnen?
Hoe kan ik anders, bij voorbeeld een nieuwe installatie van de server de profiles in 1x terugzetten op de server?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

JozyDaPozy schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 02:20:
Ik heb gewoon op de server zelf het mapje gekopieerd. Maar dat moet toch kunnen?
Nee want dan kloppen de rechten niet.
Het is het profiel van user1, en user2 heeft op de bestanden die er al zijn niet voldoende rechten.
Vandaar dat je geen wijzigingen in instellingen kan doen (NTuser.dat van user1) maar wel een nieuwe file @ desktop kan planten (want user2 is de creator)
Hoe kan ik anders, bij voorbeeld een nieuwe installatie van de server de profiles in 1x terugzetten op de server?
Daar gebruik je een backup voor.
En als je klakkeloos zomaar een Domain Controller "eventjes" opnieuw gaat installeren zonder na te denken over wat een Active Directory doet en betekent voor je netwerk voorspel ik dat je vaker hier dit soort vragen moet stellen :+

Ik zou je toch willen aanraden een boek te kopen, iets als Mastering Windows 2003 Server.

Daar staan dit soort dingetjes ook in uitgelegd in Jip-en-Janneke-taal :)

[ Voor 21% gewijzigd door alt-92 op 06-08-2005 11:29 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• JozyDaPozy
Ok, ik begrijp het verhaal over de rechten van de NTuser.dat.

Maar hoe doe je dat dan een backup terug zetten? Moet zo'n backup gemaakt worden met de win2k3 backup functionaliteit? Is er echt geen manier om zo'n reeks mapjes weer ergens neer te planten en users aan te maken, en dat het dan werkt?

Het is een hobby-projectje voor een thuis-situatie, dus ik ga nog even geen boeken kopen. Of is het onmogelijk zonder eerst een studie gedaan te hebben over dit onderwerp?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
JozyDaPozy schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 16:20:
Ok, ik begrijp het verhaal over de rechten van de NTuser.dat.

Maar hoe doe je dat dan een backup terug zetten? Moet zo'n backup gemaakt worden met de win2k3 backup functionaliteit? Is er echt geen manier om zo'n reeks mapjes weer ergens neer te planten en users aan te maken, en dat het dan werkt?

Het is een hobby-projectje voor een thuis-situatie, dus ik ga nog even geen boeken kopen. Of is het onmogelijk zonder eerst een studie gedaan te hebben over dit onderwerp?
kan ook zonder de ntbackup tool wel alleen zul je wel rechten op die mappen moeten toekennen zodat de users er weer inkunnen

en ja.. boeken lezen is wel handig ja, het is mischien een OS met een fijn grafisch schilletje, onder de motorkap is het complexe materie waar je wel voor moet studeren 8)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

JozyDaPozy schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 16:20:

Misschien toch handig om, voor je verder gaat, eerst eens wat over deze materie te lezen: :9

Hier bijvoorbeeld

dan weet je beter waar het over gaat... O-)

Verwijderd

Move NT > WOS

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

in de howto's section hier staat een leuk voorbeeld hoe je roaming profiles aan kunt maken. Ook dat je bepaalde security groups gelijk moet toevoegen zodat je als administrator bv ook nog in de profiles kunt kijken zonder take ownership te moeten doen..
Pagina: 1