Toon posts:

[Photoshop] Resolutie problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Momenteel ben ik bezig met een flyer te maken in Photoshop CS. De afbeeldingen die geleverd zijn, zijn .jpg extenties en bij openen zijn deze 300 pixels/inch en sommige 150 pixels/inch. Ik heb een document geopend (nieuwe) voor de flyer en daar 300 pixels/inch aan toegekend en lekker zitten werken. :P

De vormen zijn mooi en het ziet allemaal goed in elkaar en tijd voor een afdruk. Bij het selecteren van: View - Print Size zag ik dat mijn vormen niet meer zo mooi rond waren maar vervormd zijn door de resample. Heel irritant, en bij het maken van een 72 pixels/inch flyer (2de keer) waren de vormen ook niet zo scherp. :X

Misschien heeft iemand hier eerder ervaring mee gehad en zou hij mij verder kunnen helpen. De deadline begint dichterbij te komen en op het scherm ziet het er prima uit, maar op harde print foei lelijk ;( . Ik weet dat Photoshop werkt met pixels en Illustrator op vector based principe. Zou ik dan mijn flyer in Illustrator moeten maken?

Ik wacht op jullie reactie, al vast bedankt _/-\o_

edit:
Topic titel kan beter [Print resolutie problemen] worden
Deze topic mag dicht en verwijderd worden. De instellingen van PS waren goed, echter deed mijn printer op 100% afdrukken (is namelijk een fotoprinter die maximaal kan afdrukken) Ik heb deze optie uitgeschakeld en nu is het goed. B)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 17:52 ]