Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4
De NForce 2 chipset is de enige chipset (van alle mobo's maar ook van alle geluidskaarten) in de wereld, die realtime een volwaardige DD5.1-geluidsband kan encoderen. De geluidschip op het mobo word ondersteund door redelijk veel games, zoals Unreal Tournament 2004, Half-Life 2, Doom 3 enz...
Realtim DolbyDigital 5.1 in een videogame is niet niets. Dankzij de samenwerking van Nvidia en Microsoft, die deze zelfde chip ook hebben ontworpen om de XBOX DD5.1 ondersteuning mee te geven, bezit deze reeks moederborden ook over deze chip.
Wanneer je nooit gamed, geen gebruik maakt van DD5.1 of what soever kan je de andere kaart erin gooien, als je dat graag wil. Ik draai hem op mn soundstorm, digitaal coaxiaal aangesloten op mijn Z5500, volledig DD (en dankzij coax DTS) direct op mn decoder.
Realtim DolbyDigital 5.1 in een videogame is niet niets. Dankzij de samenwerking van Nvidia en Microsoft, die deze zelfde chip ook hebben ontworpen om de XBOX DD5.1 ondersteuning mee te geven, bezit deze reeks moederborden ook over deze chip.
Wanneer je nooit gamed, geen gebruik maakt van DD5.1 of what soever kan je de andere kaart erin gooien, als je dat graag wil. Ik draai hem op mn soundstorm, digitaal coaxiaal aangesloten op mijn Z5500, volledig DD (en dankzij coax DTS) direct op mn decoder.
Soundstorm is kwa snelheid in games ongeveer vergelijkbaar met een Audigy 2 , kwa kwaliteit zal het er ook dicht bij zitten. Hijs erg snel in games, heb m zelf ook een tijd gebruikt , hijs iig zeker beter dan dat PCI kaartje.