Toon posts:

Onderwerp: Snel USB-apparaat aangesloten op een trage hub

Pagina: 1
Acties:
  • 781 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Al enige tijd krijg ik de melding "Snel USB-apparaat aangesloten op trage hub" als ik een externe 2.0 harddisk aansluit. De situatie is als volgt:

Sis 7002 USB 2.0 Enhanced Host Controller
USB Root Hub ( 6 poorten)
1.ongebruikte poort
2.ongebruikte poort
(..)
6.ongebruikte poort

Gevolg is bijvoorbeeld dat de overdracht van gegevens uiterst traag verloopt tussen de gewon harddisk en de externe harddisk ( beetje usb 1.1 snelheid denk ik)

De PC is een zelfbouw met 2 USB poorten op de achterzijde en 4 op het front paneel, met volgens mij toch echt een usb 2.0 verbinding.

Ik kan de kreet "USB Root Hub " met 6 ongebruikte poorten ook niet verklaren omdat mijn printer en de scanner altijd op de 2 USBs aan de achterzijde zijn aangesloten. Als ik de USB externe harddisk ipv de printer op die achterkant inplug krijg ik ook de bovenafgebeelde melding.

Wie weet hoe of wat of weet mij wat diagnostics tips te geven?

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:32

Exigence

dnkroz

Windows XP SP1 geinstalleerd? Staan er uitroeptekens in apparaatbeheer?

Verwijderd

Topicstarter
SP 1 is geinstalleerd, en ook geen vraag-of uitroeptekens in systeembeheer.Het is een reserve comp. die verder niet met een netwerk of internet is verbonden, daarom (nog) geen sp2 geinstalleerd.

Maar als ik de overdrachtsnelheid nog eens bekijk, dan vraag ik me af of die melding van een trage hub wel correct is: Over het kopieren van 650 MB vanaf de vaste HD naar de externe HD doet ie ongeveer 35 seconden. Lijkt me toch wel redelijk snel. Zou dit de snelheid kunnen zijn die bij USB 2.0 zou kunnen passen ?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:37

breinonline

Are you afraid to be known?

650MB/35s = 18.57MB/s

USB 2.0 is 480mb/s=60MB/s (theoretisch, in de praktijk haal je vaak nog niet de helft). Aangezien USB1.1 maximaal 12mb/s=1.5MB/s haalt, heb je echt USB 2.0.

De snelheid is wel wat laag lijkt mij, heb je netjes de moederbord drivers geinstalleerd en dat soort dingen?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik de drivers wel goed geinstalleerd, maar ik zal er nog eens heel goed naar kijken. Misschien zijn er ook nieuwe drivers beschikbaar. In ieder geval dank !