[PHP/MySQL] Gegevens uit database halen zonder refresh

Pagina: 1
Acties:

• Mythix
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-07 07:54

Mythix

www.ctrl-f5.net

Topicstarter
Ik heb een aanbod gekregen om een klein scriptje te maken :
een formulier dat er als volgt uit ziet:
4 selectie lijsten:
lijst 1 merk:
als je hier een merk kiest komt er in selectie lijst 2 alle modellen van dat merk die in de database staan:
als je in lijst 2 een model kiest komt kan je indien mogelijk in lijst 3 kiezen tss diesel of naft (staat ook in DB)

maar de pagina mag niet refreshen !, is het mogelijk gegevens uit de database te halen zonder de pagina te refreshen???

alvast bedankt

Whenever you find yourself on the side of the majority, it is time to pause and reflect

• Eranum
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 13:17

Eranum

geek!

Geen idee hoe het precies werkt, maar je zou eens naar Ajax/PHP kunnen kijken. Op vBulletin gebruiken ze het voor een aantal functies (willeswaar forumsoftware). Daar kun je zonder de pagina te reloaden je post wijzigen.

edit: wat info: http://www.phpbuilder.com/columns/kassemi20050606.php3

[ Voor 15% gewijzigd door Eranum op 05-08-2005 16:42 . Reden: linkje ]

tää on taas niin tätä

Verwijderd

Je kunt ook denken aan javascript. Alhoewel die bovenstaande manier denk ik toch beter is qua snelheid e.d.

Verwijderd

je kan een pagina maken met 4 iframes. ieder iframe laad een pagina met 1 list/menu box er op. veranderd er 1 herlaad doormiddel van javascript de volgende pagina....

• Klont
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07-2021

Klont

Destroyer of words

Ajax lijkt me hier the way to go. Je zou een Javascript functie kunnen aanroepen waarin wat PHP staat, en mbv daarvan de innerHTML van een element veranderen, maar dat lijkt me een hele smerige oplossing.

• Mythix
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-07 07:54

Mythix

www.ctrl-f5.net

Topicstarter
ok bednkt voor al jullie reacties , Ajax it is!
ik vlieg er meteen in.

Greets

Whenever you find yourself on the side of the majority, it is time to pause and reflect

Pagina: 1