Toon posts:

Video playback probleem (6800GT)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij eender welk videofragment (wmv, avi, mov,...) dat ik probeer af te spelen, krijg ik een wazige witte schijn over het beeld... Kleuren zijn ook vaak vervormd enzo...

Wmp, Quicktime, Divx + alle mogelijke codecs eraf gezwierd en opnieuw geïnstalleerd... -> geen beterschap

Aangezien het bij eender welk videofragment en media player hetzelfde probleem is, dacht ik aan probleem met drivers graphics card... (6800GT) Het zijn de laatste nieuwe (77.76) dus het enige wat ik eens kon proberen was de nieuwe 80.40 bèta drivers -> terug geen beterschap

Wat kan ik voor de rest nog doen? Eens proberen een oudere driver te installeren? Heb er voor de rest echt geen idee van... :?

Verwijderd

Als ik me goed herinner is het een bekende bug met de nieuwere forceware dat deze een (witte)waas en vreemde kleuren geven in films/media. Ik heb het ook met mijn 6800gt + 77.72 drivers.

Je kan t oplossen door je color profile van de color correction op "advanced" te zetten. (dit staat bij je options van je videokaart, in dat gekke pop up menu-tje)

Ik lees dat je het ook hebt met de nieuwste forceware, maar probeer dit toch even :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 16:29 ]

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-12-2025
raar, bij mij was het opgelost nadat ik de nieuwste drivers heb geinstalleerd. maar color profile op advanced werkt ok zoals piet-jan al zegt.

Verwijderd

Topicstarter
hartelijk bedankt jongens! het werkt nu! _/-\o_

had het op 'geavanceerde modus' gezet, maar dat werkte nog niet direct; bovenaan de eigenschappen stond 'toepassen op: bureaublad' -> even in 'toepassen op: alle' veranderd en het was in orde!! :7

Nogmaals bedankt voor snelle 'service'! 8)

Mag al slotje op! :Y)