Remote met PDA voor D70

Pagina: 1
Acties:

• gtest
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09-2023
Ik heb een HP2210 maar het lukt niet om deze als remote te gebruiken op mijn Nikon D70 :/. Ik heb hem ingesteld als Sanyo TV type 7. Iemand een tip?

Verwijderd

Ik heb geen D70 en geen HP2210, dus concreet kan ik je niet helpen, maar...

* Heb je 't al geprobeerd met de PDA heel dicht bij de camera? De IRDA poortjes van PDA's spugen niet zoveel licht uit, en het kan zijn dat de D70 't niet binnenkreeg.
Een paar jaar geleden hebben ik en een vriend er wat mee zitten spelen. Zijn TV reageerde pas op de AB-software op z'n HP PDA wanneer 'ie er een meter vanaf stond, en met m'n Sony Clié palmpje kon ik 'm vanaf een meter of 6 uitzetten. Reden: die Sony had een extra krachtig lampje voor de afstandsbediening...

* Waarschijnlijk ten overvloede, maar via Google kwam ik ook nog deze pagina tegen: Afstandsbediening Nikon D70.
En op deze site:
In fact if you have a re-programmable TV remote there's a good chance you can program it to trigger your camera as well. Set the D70 into remote mode and while in front of the camera go through various programming defaults on the remote. I think Sanyo or Samsung TVs often work.
Oftewel, garantie tot aan de deur, your mileage may vary, en succes... ;)

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kan je niet direct helpen maar google moet je kunnen helpen ik heb zelf goede ervaring met de D70 en een palm, mooie is dat dan zelfs timelapse mogelijk is.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 12:18
Het hoort te werken. Ik heb zelf een 2210 en het is mij gewoon gelukt. Probeer het eerst voor de grap op 2 meter afstand.
Ik weet alleen de settings niet meer precies, dus die zou je moeten google-en. Sanyo is wel de juiste stand. Alleen het typenummer weet ik niet. En volgens mij werkte het alleen met de oneven nummers op het toetsenbordje.

Maar het hoort wel te lukken.