Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

CCFLs te warm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar weken 1 enkele Sharkoon CCFL (blue) en 2 Sharkoon CCFL UV in mijn computer. Nu doet het volgende probleem zich voort: De 2 UV lampen hebben inmiddels beide een zwarte aanslag op de gloeidraad aan het uiteinde waar geen draadje aan zit ,en sinds enkele dagen begint de blauwe dit ook te vertonen. Bij 1 van de UV buisjes is zelfs een deel van dat krimpkaus binnenin gesmolten ,zie de foto's (beetje brak ,had zo geen fotocamera bij de hand 8)7)
Afbeeldingslocatie: http://usera.imagecave.com/remczero/ccfl1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://usera.imagecave.com/remczero/ccfl2.jpg
(let op ,het zwart op de achtergrond van het 2e plaatje is het klitteband , ik heb ze even uit mijn kast gehaald ,het gaat om het gesmolten witte vlekje op de voorgrond.).

Nu mijn vraag: Heb ik de ccfls te lang aan laten staan (dat is al niet langer als 2 uur per keer geweest) ,of is dit een fabrikagefout (lijkt me raar met 2 setjes). Ik vraag dit hier omdat een winkelier natuurlijk altijd zal zeggen dat ik ze verkeerd gebruikt heb. Vooral omdat CCFLs bekend staan doordat ze redelijk koud blijven tijdens het gebruik vermoed ik toch eigenlijk zelf al dat dit niet zo hoort..

Ik heb de zoekfunctie gebruikt en daar word verwezen naar fabrikagefouten van de inverters ,maar is dit dan bij beide het geval ?? :( :X

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 16:02 ]

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:35

Exigence

dnkroz

De uiteindes worden bij elk balkje behoorlijk heet. Ook die van mij zijn bruin aan de uiteindes (heb er genoeg gehad, en elk balkje had het). Niks aan te doen voor zover ik weet :)

[ Voor 15% gewijzigd door Exigence op 05-08-2005 16:11 ]

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-11 14:10
Die dingen worden aan de uiteinden vastgelijmd. Anders zouden de blokjes er zo afvallen. Door de warmte die gegenereerd wordt aan de uiteinden van de ccfl smelt die lijm wat waardoor je dat effect krijgt.

Een beetje verlies heb je altijd...

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
bij mij branden ze regelmatig gewoon door, maar die dingen kosten niks..

Verwijderd

.... =/ bij mij branden ze regelmatigdoor maar ze kosten niets? the FUCK? Ik heb ook van die lampen, en als die kuren zouden vertonen gaan ze GELIJK terug... is DAT waarom er klitteband bijzit? =/ dat ze vlug om te wisselen zijn? belachelijk... Als je een GOED merk koopt is er niets aan de hand... Revotec houd hier iig aardig stand... terugbrengen die zooi! Ik merk ook dat goedkope inverters wel erg enthousiast stroom naar dat ding pompen... leuk, dat uberfelle licht, maar toch een beetje oververmogen lijtk het

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 16:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 16:16:
.... =/ bij mij branden ze regelmatigdoor maar ze kosten niets? the FUCK? Ik heb ook van die lampen, en als die kuren zouden vertonen gaan ze GELIJK terug... is DAT waarom er klitteband bijzit? =/ dat ze vlug om te wisselen zijn? belachelijk... Als je een GOED merk koopt is er niets aan de hand... Revotec houd hier iig aardig stand... terugbrengen die zooi! Ik merk ook dat goedkope inverters wel erg enthousiast stroom naar dat ding pompen... leuk, dat uberfelle licht, maar toch een beetje oververmogen lijtk het
Ik denk er ook zo over.. Helaas zijn deze online gekocht en zullen de verzendkosten duurder uitvallen als een nieuw setje 8)7. Het ergste vind ik eigenlijk dat mijn kast temperaturen zelfs omhoog gaan als ik ze alledrie aanzet. Dit moet niet de bedoeling zijn van CCFL's natuurlijk. Zeker niet ,omdat deze dus bedoelt zijn voor casemods. Wel wil ik caselights in mijn kast. Wat denken jullie? Revoltec aanschaffen ,of ledjes?

(kom net ook ccfls van coolermasters tegen ,ervaringen graag :)) Ik wil dus mijn kast zo koel mogelijk houden , geen doorgefikte meer ,en een paar centen meer mag wel voor nieuwe..)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 16:28 ]

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-11 23:50
Ik heb 2 revoltec 30cm groene neon buizen en ik had perongeluk toen ik op vakantie ging me pc aan laten staan, me neon buizen stonden dus ook aan 7 dagen achter elkaar. En de neon buizen zijn nog steeds ok en meestal laat ik me pc altijd aanstaan en me neon buizen die gaan al 3 maanden gewoon mee zonder dat ze te heet worden.

Dus als jullie problemen hebben met dat ze te heet worden raad ik jullie aan om Revoltec neon buizen te kopen.

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 16:16:
hahaha van me 3 revoltec inverters zijn er.......jawel 3 ontploft, geld teruggekregen en sunbeam gehaald :|

K to the KillaZ

Verwijderd

Topicstarter
KillaZ schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 17:28:
[...]

hahaha van me 3 revoltec inverters zijn er.......jawel 3 ontploft, geld teruggekregen en sunbeam gehaald :|
En hoe bevallen die sunbeams dan? (nooit geweten dat er zoveel merken zijn die die dingen maken :)) Worden die buizen warm? En van die revoltec?

• PeGys
Al die dingen komen meestal uit dezelfde fabriek, dus echt veel kwaliteitverschil heb je niet. Gewoon geluk hebben is de boodschap bij die ccfl's.

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:03

BioHazard

*\o/*

Ik heb ze van ACRyan gehad, pure troep, ook van Sunbeam en Sharkoon welke hetzelfde zijn maar die zijn echt goed! Ook Revoltec vind ik maar bagger want die invertors zijn dus echt niks waard. Neem dus Sunbeam of Sharkoon en je zit goed. Die doen het het best bij mij :)

Verwijderd

Ik heb lange tijd een Lange groene gehad van sunbeam en nu vervangen met een korte blauwe van 10 cm ook van sunbeam. maar zodra er iets gaat smelten wil ik toch echt een andere.
Er staat toch echt op mijn verpakking:

-High Brightness
-Long lifetime
-Low heat
-High Reliability
-Easy Installation
-Dual inverter
-Compatible with sound control module

Dus smelten is geen optie 8)7

• PeGys
Elektriciteit = warmte. Het midden van de buis is idd low heat.

Maar voor die mannen kan low heat evengoed 50°c betekenen.

De contactpunten waar de elektriciteitskabels verbinding maken met de lamp worden veel warmer dan de buis zelf wat normaal is.

Verwijderd

Ik heb 2 Coolermaster ccfl's hangen, en die zitten er al in vanin september, en er is nog altijd niets aan te zien, zelfs geen verkleuringen aan de uiteinden (de vierkante voetjes zitten er wel niet opgeplakt, je kan ze der afhalen, maar dat stoort totaal niet, zeker als je bruine verkleuring kunt voorkomen :*)

coolermaster vond ik zelf wel redelijk duur (heb 25€ betaald voor 2 ccfls), maar kan ook aan mijn pcboer liggen, ik vergelijk namelijk niet echt...

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:13
Hmm, ik heb van Revoltec, Sunbeam, Sharkoon en ACRyan CCFLs gehad. ACRyan en Revoltec voldeden mij beide niet, ACRyan maakt gewoon beroerde buizen en de Revoltecs hadden last van verrotte inverters. Sunbeam en Sharkoon werken hier beide perfect, alleen vind ik de kleur van Sunbeam intenser en dus hangen die momenteel in mijn case =)

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Na paar maanden m'n Sharkoon inverter naar de knoppen. Kunnen 2 CCFL's op, maar altijd maar een op aangesloten gehad, zou 'ie dus makkelijk moeten trekken zou je dus denken. Dus kwaliteit laat ook beetje te wensen over. Moet 'm nog altijd repareren. (zekering en condensator zo te zien kaduuk). Maar ik denk dat ik wel iets van een LED balkje in elkaar vogel. Hele rits LED's met weerstandjes in zo'n plexie buisje, misschien iets minder licht, maar wel langer mee en nauwelijks warmte :).

[ Voor 43% gewijzigd door _XipHiaS_ op 05-08-2005 21:00 ]

Verwijderd

_XipHiaS_ schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 20:59:
Na paar maanden m'n Sharkoon inverter naar de knoppen. Kunnen 2 CCFL's op, maar altijd maar een op aangesloten gehad, zou 'ie dus makkelijk moeten trekken zou je dus denken. Dus kwaliteit laat ook beetje te wensen over. Moet 'm nog altijd repareren. (zekering en condensator zo te zien kaduuk). Maar ik denk dat ik wel iets van een LED balkje in elkaar vogel. Hele rits LED's met weerstandjes in zo'n plexie buisje, misschien iets minder licht, maar wel langer mee en nauwelijks warmte :).
Ik heb al een jaar of 4 CCFL's in en bij mijn pc in gebruik. Ik heb pas 2x een defecte CCFL/Inverter gehad. En dat was dan nog uit een brakke levering vanuit de fabriek ook. Verder heb ik mijn 1e CCFL (nog zonder buisje zelfs) nogsteeds liggen (die doet het dus al 4 (!!!) jaar PERFECT).

Ik denk dat sommige merken gewoon goedkoper materiaal gebruiken, en dus meer voor de kwantiteit gaan dan voor kwaliteit. Hierdoor leveren ze een goedkoper product en een lagere kwaliteit.

Verder zou ik eerst even het voltage meten dat uit de inverter komt, en het voltage wat er in gaat. Het kan nl best dat je gewoon een brakke voeding hebt (en dus een te hoog voltage de inverter in gaat. Dan gaat er dus "nog meer" uit (normaal is het 600v meen ik)).

Verwijderd

Topicstarter
_XipHiaS_ schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 20:59:
Hier zat ik ook aan te denken ,maar dan kun je volgens mij geen UV effect krijgen. Is wel zo fijn als er delen fluoriserend zijn in je case...Ik ben dus bang dat ik gewoon nieuwe buisjes moet kopen...

• PeGys
eurm, uv leds bestaan ook hoor. Geven gewoon niet zo'n leuk effect als cathodes.

Ik heb es een paar balkjes met leds in elkaar gestoken, zowel met 3mm leds, 5mm leds en 120° leds es geprobeert.

Ze gaven alle3 meer licht dan ccfl's, vooral de 120° leds omdat die een groter lichtveld hebben. 3mm en 5mm leds moet je meer gaan richten.

Qua verbruik en warmte zijn ze idd veel beter dan ccfl's en qua levensduur zeker. Je hebt niet zo'n mega grote inverter meer nodig.

En dan het grootste voordeel: als je rode leds gebruikt is het ook ECHT rood, diep rood wat je mist bij die cathodes.

Rode cathodes geven donker roze wat echt wel om te spugen is.

[ Voor 3% gewijzigd door PeGys op 05-08-2005 23:12 ]

Pagina: 1