Hallo,
Ik ben op dit moment bezig met mijn laatste opdrachten voor het afstuderen en heb zoals gewoonlijk het lastigste voor het laatst bewaard.
De opdracht die ik nu moet doen heeft betrekking op Access en we moeten formulieren maken waarop de uitslagen van voetbalwedstrijden worden weergegeven en dergelijke. Op zich lukt het best goed, alleen ik heb een probleem met de group by functie.
het gaat om het volgende:
als ik de volgende SQL tekst heb:
Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
Ik ben op dit moment bezig met mijn laatste opdrachten voor het afstuderen en heb zoals gewoonlijk het lastigste voor het laatst bewaard.
De opdracht die ik nu moet doen heeft betrekking op Access en we moeten formulieren maken waarop de uitslagen van voetbalwedstrijden worden weergegeven en dergelijke. Op zich lukt het best goed, alleen ik heb een probleem met de group by functie.
het gaat om het volgende:
als ik de volgende SQL tekst heb:
Dan krijg ik een overzicht van alle teams (18 in totaal), alleen worden ze meerdere keren weergegeven. Ik krijg dus drie keer het adres van ajax, 3 keer Ado, 4 keer AZ. Nu wil ik dit eigenlijk allemaal maar 1 keer zien, dus probeer ik een group by command toe te voegen. Als ik dan het volgende doe:SELECT DISTINCT tblclubs.*, tblwedstrijden.datum, tblseizoen.BeginDatum, tblseizoen.EindDatum
FROM tblclubs, tblwedstrijden, tblseizoen
WHERE (((tblwedstrijden.datum) Between [begindatum] And [einddatum]) AND ((tblwedstrijden.Thuisploeg)=[clubid]) AND ((tblseizoen.seizoen)='2004/2005'))
ORDER BY tblclubs.Club;
Dan krijg ik de melding dat ik velden die geselecteerd zijn met * (tblclubs) niet kan groeperen.SELECT DISTINCT tblclubs.*, tblwedstrijden.datum, tblseizoen.BeginDatum, tblseizoen.EindDatum
FROM tblclubs, tblwedstrijden, tblseizoen
WHERE (((tblwedstrijden.datum) Between [begindatum] And [einddatum]) AND ((tblwedstrijden.Thuisploeg)=[clubid]) AND ((tblseizoen.seizoen)='2004/2005'))
GROUP BY tblclubs.Club
ORDER BY tblclubs.Club;
Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
Sup