[Hema Fotoservice] Verbinding maken met FTP server mislukt

Pagina: 1
Acties:
  • 5.538 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Gabriel-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-04 23:56
Ik heb dus via het programma Hema Foto service (http://www.hema.nl/site/HEMA-NL/FOTOSERVICE/default.aspx) een eigen album gemaakt. Toen ik het wilde opsturen naar Hema (kan ook via dit programma) kreeg ik een melding "Contact maken met de FTP server is mislukt"

Op de Hema site is dit te vinden:
Ik heb problemen bij het bestellen. Hoe kan dat?
Dit kan te maken hebben met de instellingen van uw browserprogramma (Internet Explorer). De browser moet namelijk in staat zijn om 'cookies' te accepteren. U vindt die instellingen onder 'Extra / Internet Opties, tabblad Privacy'. De instelling moet staan op: 'normaal' of op 'alle cookies accepteren'. De oorzaak kan ook een Firewall-probleem zijn. Het programma gebruikt http en ftp om de bestanden te uploaden en te downloaden, dit moet dus worden opengesteld op de Firewall. Onder de menu optie 'Instellingen-Geavanceerd' in de software, kunt u ook kiezen voor een actieve dan wel een passieve ftp-verbinding. Klik het vinkje uit en probeer de upload opnieuw. Lukt het na een wijziging van de instelling nog steeds niet, probeert u het dan eens nadat u de Firewall tijdelijk hebt uitgeschakeld.
Cookies heb ik op 'alle cookies accepteren staan'. Firewall heb ik niet, wel Norton Anti virus, ook helemaal uitgezet. Windows XP firewall ook uitgezet. Passieve ftp-verbinding heb ik uitgezet, in het programma van Hema zelf, en bij extra-> opties -> geavanceerd. Ook al allebei aangezet of het dan wel werkte, maar ook niet.

Heb echt geen idee wat het nu kan zijn! Ik zit achter N-way mini Switch, samen met nog een pc. Maar dat is geloof ik geen router.
Bijvoorbaat dank voor replies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 21:30

PcDealer

HP ftw \o/

Bel Hema?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Gabriel-
al gedaan, maar niets hielp. Heb ook al nieuwste versie geinstalleerd, hielp ook niet

Geachte meneer,

Uw probleem zit hem in het volgende:
a) u heeft doublures in de op uw pc aanwezige albumsoftware. De 2
verschillende albumsoftware versies conflicteren en veroorzaken
foutmeldingen. U moet alle software van uw pc verwijderen en via de
windows verkenner spoort u ze op en met de rechtermuisknop kunt u ze
verwijderen
b) de windows xp versie die u heeft heeft een ingebouwd firewall die een
aantal cookies van onze software blokkeert. Uw windows firewall moet u
tijdelijk uitschakelen. Dat doet u via start, instellingen,
configuratiescherm, beveiligingscentrum en het icoontje firewall.
c) download de software genaamd windows 98/me van onze website. Deze
versie van onze software werkt op uw pc het beste.

Succes.

Mvrgr.

Hema AlbumPrintService

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

-Gabriel- schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 15:28:
al gedaan, maar niets hielp. Heb ook al nieuwste versie geinstalleerd, hielp ook niet
[...]
Hema AlbumPrintService
Ook de oude verwijderd, zie Configuratiescherm/Software?

[ Voor 58% gewijzigd door PcDealer op 05-08-2005 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Gabriel-
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:26

justifire

Shut up and squat !!

Is hier ondertussen al een oplossing voor?
Heb precies hetzelfde probleem, cookies worden geaccepteerd, firewall uitgeschakeld en nog krijg ik geen verbinding met de ftp van de hema :(

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

*bump*

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Hema links laten liggen en bij de plaatselijke fotoshop geld inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:32

Exirion

Gadgetfetisjist

Iemand een oplossing? Mijn zus zit ook met dit probleem en Hema geeft geen ondersteuning :(

"U kunt ze niet bellen mevrouw, alleen emailen"

Emailt ze, krijgt ze nooit een reactie |:(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

*bump*

Iemand?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Als ik de woorden "FTP" en "NAT router" hoor dan denk ik altijd meteen aan active/passive mode. Staan daar geen opties voor? En kan je het anders eens zonder router (of met de PC in DMZ) proberen? Ik denk eerder dat dit een connectie probleem is ipv iets met cookies.

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ook schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 21:27:
Als ik de woorden "FTP" en "NAT router" hoor dan denk ik altijd meteen aan active/passive mode. Staan daar geen opties voor? En kan je het anders eens zonder router (of met de PC in DMZ) proberen? Ik denk eerder dat dit een connectie probleem is ipv iets met cookies.
In het programma staat een optie voor de FTP mode in het geval er problemen zijn met een firewall, maar je raadt het al: die helpt niks. Verder gebruikt m'n zus niet eens een router, dus daar kan het ook niet aan liggen. Firewall uitzetten en de PC direct open aan Internet hangen helpt ook niet, dus dan blijft er weinig over :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 09:24

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

mmm..ik zou eerlijk gezecht de Hema fotoservice ook gewoon links laten liggen. zoek maar eens op het forum, de hema fotoservice (Fuji) gebruikt een slechte vorm van compressie bij de upload van je foto's, bij erg grote gedetaileerde foto's zijn dan zelfs artifacten zichtbaar.

persoonlijk zou ik eens bij pixem kijken

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Probleem blijft hier ook spelen, HEMA neemt me niet serieus en zegt dat ik het maar tijdens kantooruren moet proberen ,de server kan overbelast zijn, aangezien de firewalltruc niet werkt.
Vraag me af wat voor volk daar achter de klantenservice zit?
In ieder geval niet iemand die verstand heeft van software/hardware.

Het programma dat de hema gebruikt is trouwens van albumprinter.nl
Daar de basic versie gedownload en die is precies hetzelfde als de Hema versie (alleen dan zonder Hema logos)
En ook deze geeft een ftp error.
Ook extra achtergronden downloaden lukt niet.

Ik zit eraan te denken dat de provider (bij mij XS4ALL) de poort afgesloten heeft.
Aangezien port 21 word gebruikt bij het FTP verkeer en deze vaak word afgesloten door de provider om 'onbetaald' ftp te draaien.

Nu staat er op albumprinter.nl ook een pro versie van het programma om een fotoalbum te maken.
En in dit programma staat ook een optie om verbinding te maken met HTTP ipv FTP
Enige nadeel is wel dat je dan minder keus hebt uit albums etc.
Ga dit straks maar eens proberen, kijken of dat wel werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door justifire op 08-01-2006 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

justifire schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:20:
Ik zit eraan te denken dat de provider (bij mij XS4ALL) de poort afgesloten heeft.
Aangezien port 21 word gebruikt bij het FTP verkeer en deze vaak word afgesloten door de provider om 'onbetaald' ftp te draaien.
Bij Chello (dat zowel m'n zus als ik gebruik) werkt FTP gewoon beide kanten op, dus ik snap echt niet wat er nou fout kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Exirion schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:23:
[...]

Bij Chello (dat zowel m'n zus als ik gebruik) werkt FTP gewoon beide kanten op, dus ik snap echt niet wat er nou fout kan gaan.
Ik zie dat XS4ALL hem ook niet geblokkeert heeft.
Gisteren ook nog bij mijn broer geprobeerd en daar werkte het ook niet.
Dacht dat het misschien aan mijn windows instal lag, maar dat is het dus ook niet.
Ook hij heeft xs4all dus dat sluit nog niet het een en ander uit.
Wat zie ik nou over het hoofd?

-Firewall uitgezet
-Firewall in de modem uitgezet
-Antivirus uitgezet
-Poort 21 opengezet
-Passive FTP geprobeerd
-Externe webbrowser optie geprobeerd
-Naam van de map veranderd

Meer kan je toch niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

justifire schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:43:
-Firewall uitgezet
-Firewall in de modem uitgezet
-Antivirus uitgezet
-Poort 21 opengezet
-Passive FTP geprobeerd
-Externe webbrowser optie geprobeerd
-Naam van de map veranderd
Ik heb hetzelfde gedaan. Wat ik me afvraag: zijn er uberhaupt wel mensen waarbij het wel werkt? :D

Misschien is die server van hun gewoon zo dood als een pier. Kun jij niet eens Ethereal installeren en checken welke FTP server hij probeert te vinden? Dan kunnen we handmatig checken of die server wel draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Exirion schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:53:
[...]

Ik heb hetzelfde gedaan. Wat ik me afvraag: zijn er uberhaupt wel mensen waarbij het wel werkt? :D

Misschien is die server van hun gewoon zo dood als een pier. Kun jij niet eens Ethereal installeren en checken welke FTP server hij probeert te vinden? Dan kunnen we handmatig checken of die server wel draait.
Had dat dus ook aan de klantenservice gevraagd, of de server down was.
Toen kreeg ik dus eerst een standaardmailtje over die firewall en passive ftp blabla.
Na gevraagd te hebben of ze mijn vraag uberhaupt wel hadden gelezen kreeg ik dus het antwoord van die kantoortijden, de server was echter niet down, het kon wel erg druk zijn tijdens niet kantooruren.
Kan jij wel extra achtergronden downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Nou ik heb uiteindelijk maar een album gemaakt bij de appie heijn, vlekkeloos _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165490

Heb ook dezelfde problemen bij het uploaden.

Heb het bij een vriend geprobeerd en daar lukte het in een keer, hij gebruikt echter geen SP2 en ik wel. Naar mijn idee zit het probleem dus in SP2 maar wat het is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 165490 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 13:37:
Heb het bij een vriend geprobeerd en daar lukte het in een keer, hij gebruikt echter geen SP2 en ik wel. Naar mijn idee zit het probleem dus in SP2 maar wat het is weet ik niet.
Misschien heeft het te maken met een geupdate socket library. Ik zal eens nagaan, maar ik geloof dat m'n zus zonder SP2 draait. Tenzij de update functie aan staat, want dan zitten er SP2 hotfixes tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb mijn windows fire-wall helemaal gereset (alle programma's eruit).
Hema album software vraagt niet eens toestemming aan de firewall, het programma geeft direct een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Kan je/jullie niet het IP adres (en de poort?) van die FTP server achterhalen en dan met een 'echte' client testen of er überhaubt wel iets luistert..?

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ook schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:55:
Kan je/jullie niet het IP adres (en de poort?) van die FTP server achterhalen en dan met een 'echte' client testen of er überhaubt wel iets luistert..?
Ik ben momenteel wegens griep niet zo in the mood voor kluswerk maar zal vandeweek eens proberen met Ethereal op m'n zus d'r PC. Lang leve remote desktop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

justifire schreef op zondag 08 januari 2006 @ 20:30:
Nou ik heb uiteindelijk maar een album gemaakt bij de appie heijn, vlekkeloos _/-\o_
Hoe is daar de uiteindelijke kwalitieit op papier van geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het mooie van de Hema vond ik dat je er ook losse fotobladen kunt bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 165490 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:08:
Het mooie van de Hema vond ik dat je er ook losse fotobladen kunt bestellen
Theoretisch wel ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad,

het downloaden van verschillende paginastylen lukt nu al niet meer. Terwijl dit een paar weken terug mij nog wel is gelukt ????????????.
Heb het programma nog eens helemaal van mijn computer verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar helaas zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 20:24

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

For what it's worth:

Ik heb Planet en dat gaat vlekkeloos...

Zijn jullie wellicht iets meer in de richting dat het aan jullie provider ligt, of iets dergelijks.

Succes en sterkte ermee!

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ken iemand met @Home die dit zelfde probleem heeft. Zijn er meer mensen met @Home die dit probleem hebben?

Ik heb zelf Wanadoo en daarmee werkt het wel. Firewalls hebben geen enkel probleem gegeven overigens. Geen instelling veranderd en alles werkt gewoon.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Pagina: 1