Ik gebruik al enkele maanden de drivers van KXproject (op een audigy 2 ZS), en indien mogelijk wil ik die toch blijven gebruiken.
nu wilde ik een microfoon gebruiken op de computer (voor skype) maar met deze drivers werkt de microfoon niet.
uiteraard heb ik gecontroleerd of de microfoon in orde is, en hij werkt prima met de originele drivers van creative, maar ik vind de KX drivers beter klinken.
wat ik al heb geprobeerd:
- google & de GoT search gebruikt (geen problemen gevonden die hier op lijken / oplossing heeft niet gewerkt)
- gecontroleerd of in de KX software de opname bron op microfoon staat
- gerommeld met de schuifjes van de opnameniveaus
- de drivers vervangen door de originele drivers (dit werkte wel, maar ben ik niet tevreden mee)
- de drivers geupdate naar de nieuwste versie (3538i)
- in de AC97 tab in de mixer van KX de volumeschuif van de microfoon helemaal opengezet + boost
- in de software van KX de opnamebron op alle mogelijke bronnen geprobeerd.
ik heb geen idee meer hoe het is op te lossen, het heeft nooit gewerkt denk ik (nooit eerder een microfoon aangesloten gehad met deze drivers) maar ik mag toch wel aannemen dat het moet werken.
Heeft iemand nog een idee hoe ik mijn microfoon toch kan gebruiken?
alvast bedankt.
Edit...
Het is gelukt!
er bleek toch nog een ingang gedempt te staan, wat ik niet doorhad door een vertaalfout in de software.
onder iedere schuif staat een bolletje, en als dat bolletje blauw is, staat de in / uitgang open.
maar als je erover heen gaat met je muis staat er "gedempt" in plaats van "niet gedempt".
de 2 regels zijn blijkbaar omgewisseld bij het maken van het programma.
nu wilde ik een microfoon gebruiken op de computer (voor skype) maar met deze drivers werkt de microfoon niet.
uiteraard heb ik gecontroleerd of de microfoon in orde is, en hij werkt prima met de originele drivers van creative, maar ik vind de KX drivers beter klinken.
wat ik al heb geprobeerd:
- google & de GoT search gebruikt (geen problemen gevonden die hier op lijken / oplossing heeft niet gewerkt)
- gecontroleerd of in de KX software de opname bron op microfoon staat
- gerommeld met de schuifjes van de opnameniveaus
- de drivers vervangen door de originele drivers (dit werkte wel, maar ben ik niet tevreden mee)
- de drivers geupdate naar de nieuwste versie (3538i)
- in de AC97 tab in de mixer van KX de volumeschuif van de microfoon helemaal opengezet + boost
- in de software van KX de opnamebron op alle mogelijke bronnen geprobeerd.
ik heb geen idee meer hoe het is op te lossen, het heeft nooit gewerkt denk ik (nooit eerder een microfoon aangesloten gehad met deze drivers) maar ik mag toch wel aannemen dat het moet werken.
Heeft iemand nog een idee hoe ik mijn microfoon toch kan gebruiken?
alvast bedankt.
Edit...
Het is gelukt!
er bleek toch nog een ingang gedempt te staan, wat ik niet doorhad door een vertaalfout in de software.
onder iedere schuif staat een bolletje, en als dat bolletje blauw is, staat de in / uitgang open.
maar als je erover heen gaat met je muis staat er "gedempt" in plaats van "niet gedempt".
de 2 regels zijn blijkbaar omgewisseld bij het maken van het programma.
[ Voor 20% gewijzigd door nick_haak op 05-08-2005 15:09 . Reden: toevoeging ]