Toon posts:

Slechte Service Versatel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na meerdere malen gebeld te zijn door medewerkers van Versatel over alle voordelen die het upgraden naar het 20Mit abonnement met live eredivisie voetbal met zich mee zou brengen ging ik over stag. Supersnel internet en live eredivisie voetbal, wat heeft een mens nog meer nodig? Hier kwam ik snel achter

Terug van twee weken vakantie lag er een brief van Versatel in de bus. Of ik binnen vijf werkdagen contact wilde opnemen met het afspraakbureau zodat een monteur kon langskomen op een geschikte dag. Deze zou de benodigde apparatuur voor het internet en voetbal aansluiten. De volgende dag had ik een afspraak gemaakt voor 4 augustus 2005 tussen 12 en 6, het kon helaas niet eerder. Hiervan kreeg ik nog diezelfde dag een bevestiging via de e-mail. Saillant detail is dat ik te horen kreeg dat 'wanneer de monteur voor een dichte deur stond de voorrijkosten a 40 Euro in rekening zouden worden gebracht'

Toen ik vrijdag 29 juli jl. een belangrijke e-mail wilde versturen bleek dat mijn internet het van de één op de andere dag niet meer deed! Het eerste telefoontje naar de 'klantenservice' van Versatel, a 25 cent per minuut, was een feit. Het klopte dat mijn oude Versatel abonnement niet meer werkte aangezien het signaal al van het oude naar het nieuwe was omgezet, dat ik nu een week zonder internet zou zitten was spijtig aldus de 'klantenservice' van Versatel. Tegen beter weten in belde ik met het afsprakenbureau, of het echt niet iets eerder kon? Helaas, dit was niet mogelijk, de eerst volgende open plek was op 8 augustus 2005, hier had ik dus niets aan. Ik sloot het gesprek af door te zeggen dat het dan maar op 4 augustus 2005 tussen 12 en 6 moest gebeuren en dit werd door de andere kant bevestigd.

4 agustus 2005; vanaf 12 uur 's middags thuis geweest tot 6 uur 's avonds. Geen monteur gezien. Na een telefoontje om ca. 5 uur, waarin mij werd verteld het nog even aan te kijken, belde ik nogmaals even na zessen om te vragen hoe dit toch mogelijk was? Nadat de persoon aan de andere kant van de lijn had gekeken naar de afspraken voor die dag bleek dat mijn afspraak er helemaal niet tussen stond! Hier had hij/zij geen verklaring voor. Ik stelde voor om z.s.m. een monteur te laten komen maar natuurlijk niet tegen het tarief van 50 Euro. Een vergoeding van deze kosten lijkt mij het minste dat een bedrijf, dat de regel hanteert om 40 Euro voorrijkosten te rekenen wanneer hun monteur voor een dichte deur staat, kan doen. Dit kon deze medewerker mij echter niet toezeggen, hiervoor moest ik bij de 'klantenservice' van Versatel zelf zijn waar ik wordt begroet met de tekst; 'het is zeer druk op het moment, probeert u het later nog eens'. Deze tekst heb ik op de avond van 4 augustus jl. vijf keer moeten horen en op 5 augustus om 09.10 's ochtends, de 'klantenservice' van Versatel is dan pas 10 minuten geopend!
Uiteindelijk komen we er toch doorheen en wordt mij verteld dat de week geen internet wel gecrediteerd kan worden maar dat van vergoeding van de installatiekosten geen sprake is

Dit alles krijg ik te horen na minimaal 1.5 uur a 25 cent bij de Versatel 'klantenservice' aan de telefoon te hebben gezeten, waarvan het merendeel in de wacht! Na deze ervaring zal ik dan ook iedereen afraden om nog met het nieuwe product van Versatel in zee te gaan, dit zijn namelijk geen kinderziektes die zich voordoen bij een nieuw product maar kwaadaardige tumors!

Snel internet en live eredivisie voetbal is niet wat je nodig hebt Versatel. Nee, service naar de klant toe is wat er nodig is. Voordat dat bewerkstelligd is zal de teller nog lang op een schamele 20.000 klanten blijven steken en na dit gebeuren is die teller terug naar 19.999!

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-02 15:03
Wij hebben hier thuis al bijna twee jaar Canal+ gehad enkel en alleen voor het eredivisievoetbal. Nu dat weg is hebben we ook Canal+ de deur uit gedaan (dat zijn we van plan althans :)). Hier thuis hebben we op dit moment een @Home verbinding waar ik persoonlijk tevreden over ben. Het hele verhaal Versatel is ten eerste in deze regio (Boxmeer/Mill) niet leverbaar. Aangezien de centrale nog niet is klaargemaakt voor ADSL2+ en waarschijnlijk speelt de afstand (~3km) straks ook nog een rol.

Mocht het hier wel allemaal mogelijk zijn dan had ik nog niet meteen een abonnement afgesloten. Ik ken Versatel nog van enkele zakelijke aansluitingen waar ik inderdaad qua service ook geen goede verhalen over hoorde. Ook geloofde ik het hele verhaal over TV kijken en surfen met 20Mbit tegelijkertijd niet. Een ander nadeel vind ik dat Digitenne (toch :?) de andere 'eredivisie-partner' is. Iets wat nogal onhandig is als je al een kabel aansluiting hebt, dan moet je die afzeggen (en dus ook internet) en dan een schotel aanvragen, enkel en alleen om de eredivisie wedstrijden live te kunnen bekijken...

Maar genoeg geklaag van mijn kant, ik weet niet of programma's als Kassa/Radar al nieuwe aanmeldingen omtrent klachten tegenover bedrijven aan het noteren zijn. Anders is dat zeker een idee! Succes in ieder geval.

zeroxcool.net - curity.eu