Mail met nzb file ontvangen=>files autom. downl.

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 13:31
Misschien een stomme vraag maar ik stel hem even goed.

Ik zou graag willen dat wanneer thuis op mijn mail account een bepaald mailtje met een NZB file binnenkomt de pc automatisch met downloaden begint.
Is hiervoor iets beschikbaar?

Of kan ik dit met behulp van Outlook en VBA? En zo ja hoe?

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Of kan ik dit met behulp van Outlook en VBA?
Jazeker, hiervoor zijn verschillende manieren te bedenken.
En zo ja hoe?
Dat is iets wat je, in het kader van 'zelf programmeren' nog even wat verder onderzoeken ;).
Een hint de juiste kant in: als je een nieuwe mail ontvangt met een NZB, sla je die NZB op en open je hem met het programma om de files te downloaden?

[ Voor 29% gewijzigd door OZ-Gump op 05-08-2005 14:02 ]

My personal website

Verwijderd

ik gebruik voor mijn mails af te halen het programma Calypso, dit is een programma met zeer uitgebreide filter mogelijkheden zoals "als mail komt van x, en mail bevat .nzb bestand, dan : sla het .nzb bestand op in die map, en start dat programma" (effe simplistisch uitgelegd, maar echt, zo werkt het :-) )

in dat geval moet je gewoon je Calypso laten aanstaan, elke zoveel minuten pollen en voila...

het kan natuurlijk ook zonder mailclient: installeer gewoon een ftp server op je puter, en laadt de .nzb op in een map die automatisch gepolled wordt door je nieuwslezer (bijvoorbeeld newsleecher)... dan moet je niet van mailclient wijzigen :-)

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ja dat kan. Wat heb je zelf al bedacht om het te doen en wat lukt hier niet aan?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 13:31
Heb zelf nog niets bedacht want waarom zou ik zelf opnieuw het wiel gaan uitvinden...

En jullie komen echt met prima ideeën!
Heb inderdaad ook al aan die FTP server gedacht. Da's misschien nog het makkelijkste, maar ga zeker ook nog even naar die mailclient kijken.

Bedankt!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05 20:49

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Er is dus al software die zoiets voor je kan afhandelen blijkbaar. Hier in Programming & Webscripting draait het om het zelf programmeren, zoals OZ-gump en rwb ook al aangeven. Je geeft zelf al aan dat dat niet helemaal je bedoeling is, dus sluit ik je topic.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.