[2003] lokaal directory laten zien duurt lang, remote niet

Pagina: 1
Acties:

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:23

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Ik heb op een Windows 2003 server een temp directory met daarin nogal wat subdirectories en files.
Als ik op de 2003 machine in die temp directory ga dan duurt het echt minuten voordat de explorer de inhoud laat zien, en in de tussentijd kan ik dus ook niets met de explorer doen. In die tijd rammelt de disk als een gek.

Het vreemde is is dat ik die directory ook geshared heb en als ik via de share op een andere computer ernaar toe gaat ik direkt de inhoud te zien krijg, zelfs als de server nog bezig is met zoeken.

Waardoor komt dit? Hoe kan ik ervoor zorgen dat de server ook direkt die directory laat zien?

Er staan veel (jpeg) foto's in die directory, kan het zijn dat windows dwangmatig in de files naar fileinfo gaat zoeken en dat niet doet als je er via een share naartoe gaat?

Signatures zijn voor boomers.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer het eens uit via de share op dezelfde computer? :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ze je netbios eens uit, evenals alle andere overbodige netwerkprotocollen. Werkte bij mij iig op een w2k workstation :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:23

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
@elevator: daar had ik nog niet aan gedacht, het werkt wel. Maar dat kan toch niet de oplossing zijn? Wat doet windows wel als ik lokaal naar een directory ga en niet als het via een share gaat en hoe kan ik dat uitzetten?

@The_Eagle: netbios is niet geïnstalleerd, alleen Client for Microsoft Networks, File and Printer Sharing for Microsoft Networks in TCP/IP

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Maasluip schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 13:00:
Er staan veel (jpeg) foto's in die directory, kan het zijn dat windows dwangmatig in de files naar fileinfo gaat zoeken en dat niet doet als je er via een share naartoe gaat?
Dat is ook de enige verklaring die ik kan bedenken voor dit soort wazig gedrag. Dit soort ellende heb ik zelf ook met Windows XP. Ik heb om die reden bijvoorbeeld al de Explorer instellingen aangepast en de zipfolders dll (ingebouwde zip ondersteuning) uitgeschakeld. En dan blijf je die ellende houden.

Ik heb inmiddels ook de W2k3 resource kit doorgespit (de registry guide) en daar kon ik weinig tot niets op dit gebied terugvinden. Misschien dat ik nader moet kijken onder entries voor bestandsextenties.

Misschien is dat wel een idee om uit te proberen. Een systeem met bijna geen applicaties, dus met weinig tot geen geregistreerde extenties.