Toon posts:

[HDD Sony Vaio] Primary Master Hard Disk Erro, einde raad...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Normaal open ik haast nooit een nieuwe topic en vind ik bijna alles met de zoek-functie.
Maar nu ben ik echt einde raad... :'(

Dit is /was de situatie.
Ik heb een Sony Vaio VGN-A297-XP. Gisteravond, terwijl ik aan het werk was met de laptop,
crashte mijn computer. Nu, ik dacht dat dit niet zo heel erg zou zijn en probeerde gewoon te herstarten maar mijn probleem bleek helaas heel was groter, zoniet onoverbrugbaar.

Na veel zoekwerk gisterenavond en vanmorgen ben ik echt einde raad... vandaar mijn start van een nieuwe topic.

Dus na mijn herstart kreeg ik zoals gewoonlijk eerst een "VAIO-logo" maar daarna liep het fout.
Dan kreeg ik het volgend foutberichtje, nl: "Primary Master Hard Disk Error Press F2 to Resume"

Mijn enige optie was om op F2 te klikken wat ik ook gedaan heb. Dan kom ik in mijn Bios instelling van mijn vaio. Daar ik wel iets opgemerkt, onder Advanced setting: Primary IDE Adapter 0MB :?

Nu, om een lang verhaal kort te houden...
Uit uiterste wanhoop heb ik besloten om een clean-install te doen maar zelfs nadat ik mijn XP-cd heb ingestoken krijg ik wederom zelfde foutmelding. CD-rom staat opgegeven als eerste opstartdrive.

Please, herkent iemand mijn probleem of hebben jullie enige suggesties?

Thx tweakers

ps: Ik zal later nog foto's uploaden van die foutboodschappen.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:20

boesOne

meuh

Alles wijst erop dat je harddisk dood is.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat ik dan niet zo goed begrijp....

Als ik een XP-cd insteek, moet ik toch mijn installatiescherm zien van mijn XP?
Zelfs dat krijg ik niet...

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:20

boesOne

meuh

Als je HDD dusdanig rot is dat de bios over zijn nek gaat dan boot/post ie niet meer verder.
Wat is trouwens het eerste bootdevice? Als dat ook HDD is dan gaat ie dus niet meteen van de XP cd booten.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-02 16:00
Eerst en vooral moet je de bootvolgorde aanpassen met CDROM als eerste.
Als het dan nog niet lukt (waarschijnlijk niet, je HDD is kapoet denkek), ga dan naar je lokale pcboer, koop een HD en plaats hem, dan zal alles waarschijnlijk weer in orde zijn. :)