WINE CUPS and X

Pagina: 1
Acties:

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
We zijn hier een centrale applicatie aan het opzetten om vanaf een centrale RH machine een applicatie aan te gaan bieden naar een X aantal locaties op internationaal niveau.
De applicatie is windows maar WINE en een remote X connectie zorgen er voor dat we vanaf overal deze applicatie kunnen bereiken.

De applicatie op zich werkt, maar we zijn nu met het printer gebeuren bezig.
Kunnen we via WINE of CUPS ergens een filter maken zodat locatie X alleen maar de printers krijgt op het netwerk van locatie X zodat ze niet even aan de andere kant van europa een printje laten uitkomen?

Het zou wel op netwerk niveau moeten gebeuren vermits iedereen overal de zelfde gebruiker heeft op die terminal.
Dus gebruiker logt aan en heeft IP X.X.X.X en cups filtert alleen die printers er uit die op de server geinstalleerd zijn voor dat IP?

Because Great minds Think alike

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
kick.

Er moet in wine toch een mogelijkheid bestaan om te filteren op IP adres?

Because Great minds Think alike

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
djack schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 09:29:
kick.

Er moet in wine toch een mogelijkheid bestaan om te filteren op IP adres?
Uhhh, Wine? Windows op Wine? Ben je wel helemaal lekker bezig? Want:
Wine is an Open Source implementation of the Windows API on top of X and Unix.

Think of Wine as a compatibility layer for running Windows programs. Wine does not require Microsoft Windows, as it is a completely free alternative implementation of the Windows API consisting of 100% non-Microsoft code, however Wine can optionally use native Windows DLLs if they are available. Wine provides both a development toolkit for porting Windows source code to Unix as well as a program loader, allowing many unmodified Windows programs to run on x86-based Unixes, including Linux, FreeBSD, and Solaris.

More information can be read in the articles Why Wine is so important, and Debunking Wine Myths. If you are wondering how well a particular application works in Wine, please examine the Applications Database. For installation instructions and step-by-step help with running Wine, take a look at the User Guide.

Wine is free software. The licensing terms are the GNU Lesser General Public License.
Dus ik weet niet wat je probeert te bereiken, maar ik weet bijna 100% zeker dat je het niet gaat bereiken met WINE :) . Voor dit soort dingen zijn er veel geschiktere app's, zoals bijv.
VMware GSX Server 3.2. En je gebruikt Wine niet om ports te filteren e.d., dat doe je op Linux-niveau met bijv. cups en samba.....

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer