Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Spraak herkenning ervaring

Pagina: 1
Acties:
  • 3.248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 08:24
Ik heb een aantal jaren *2 geleden een Text2Speech engine geinstalleerd, en kwam daarbij op het idee om Voice Commander (zo heette het, geloof ik) te installeren.
Dit was toen een vaag spraakherkenningsprogramma'tje dat wel werkte, met minimale functies jammergenoeg, maar niet voldeed aan mijn eisen qua gebruik.
Ik wil nl. graag dat er eerst een knop (bij voorkeur zelf kiezen) ingedrukt moet worden voor dit commando gebruikt kan worden.

ik kwam na zoeken uit op meerdere populaire progjes, gevonden via:
http://gathering.tweakers...512113///spraakherkenning
http://spraakherkenning.pagina.nl/
http://www.scansoft.com/naturallyspeaking/ <- dragon's naturally speaking.

Deze laatste krijgt mijn voorkeur, ziet er goed uit en ik hoor niet veel slechte dingen ( behalve zware systeemeisen) en op de site word je qua specs ook niet veel wijzer.

Nu wil ik graag weten van mensen die het gebruik(t)en, of het programma:

- Een "time 2 speak" knop heeft
- Winamp/WMP mute bij het indrukken van de "time 2 speak" knop
- Goed/snel reageerd
- En of de setup lang duurt (voorgeprogammeerd?)
of moet je weer telkens je eigen stem invullen bij elk commando, ik weet niet hoe ver v8.0 daar in is

andere programma's zijn natuurlijk ook welkom, maar die van philips zag er niet zo goed uit(FreeSpeex ofzo? )
Vooral de IBM ViaVoice lijkt me ook wel wat.
Oops, dat is alleen pocket pc?

alvast bedankt })

[ Voor 4% gewijzigd door sjongenelen op 05-08-2005 11:50 ]

you had me at EHLO

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
TheNymf schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 11:49:
Vooral de IBM ViaVoice lijkt me ook wel wat.
Oops, dat is alleen pocket pc?
Waarom lijkt je dat wat? De naam, of omdat je er zoveel goeds over hebt gelezen? Op hun site staat dat het voor zowel Windows als Mac is.

• sjongenelen
ik kwam het tegen, via google gezocht, ik ging er vanuit dat het programma te klein was om aan mijn 'eisen' te voldoen

you had me at EHLO

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:17

Nakebod

Nope.

Mijn ervaring met verschillende versies van L&H, tegenwoordig Dragon's Naturally Speaking:
Het werkt, maar je moet toch wel alle voorbeeld teksten door nemen voor een betere werking. Wel afhankelijk van hoe helder je stem is.
Laatste versie die ik ervan gebruikt heb: Dragon Naturally Speaking XP edition Preferred, is geloof ik versie 8 die op de site staat.
Ten opzichte van vorige versies (Heb vanaf versie 4 wel eens gebruikt gehad) is de herkenning al wel een stuk verbeterd, maar soms nog verre van ideaal. Sommige woorden deed hij constant verkeerd, ook na het handmatig leren van het woord.

En antwoord op je vragen:
Mute van winamp: volgens mij niet,
Knop indrukken: je kan wel met een knop de mic uitschakelen, maar geloof niet dat er een optie was om hem ook weer in te schakelen, muis voor nodig.
Snelheid: enige vertraging, maar als je rustig en duidelijk spreekt kan je eigenlijk een hele tekst oplezen. Wel is het aan te raden om per zin te doen, want als hij een woord niet herkend, zal hij of stoppen, of verkeerde dingen gaan doen.
Setup: programma installeren zelf, gewoon normaal, het laten wennen aan je stem, + alle voorbeeld teksten inspreken/lezen: paar uur.
De voorbeeld teksten zijn niet verplicht, maar voor betere herkenning, wel aan te raden.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Knop indrukken: je kan wel met een knop de mic uitschakelen, maar geloof niet dat er een optie was om hem ook weer in te schakelen, muis voor nodig.
Bij Philips Freespeech zat dit vroeger wel (de versie die ik gebruikt heb was gratis, en je kon er alleen mee internetten ("klik link 4", zoiets)). Wel was de accuracy verlaagd als de microfoon uitstond, om de cpu niet teveel te belasten. Gevolg was dat hij ook aanging als je dingen zei als 'sinterklaas' ipv 'microfoon aan'.

[ Voor 7% gewijzigd door GlowMouse op 05-08-2005 12:45 ]

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:17

Nakebod

Nope.

ik heb even gekeken.
In de opties kan je een sneltoets instellen. Hier had ikzelf eigenlijk nog nooit nagekeken.
Echter een optie om muziek te muten kan ik zo snel in de opties niet vinden.
En deze volledige tekst is gedicteerd met NaturallySpeaking. Hiervoor heb ik wel enkele handmatige correcties moeten toepassen, omdat niet alle woorden goed herkend worden. Zoals bijvoorbeeld het woord herkend, deze wordt nu twee keer als erkend neergezet. Ook het woord woord wordt soms als wordt neergezet.
Maar verder werkt het pakket wel weinig.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• sjongenelen
GlowMouse schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 12:44:
[...]

Bij Philips Freespeech zat dit vroeger wel (de versie die ik gebruikt heb was gratis, en je kon er alleen mee internetten ("klik link 4", zoiets)). Wel was de accuracy verlaagd als de microfoon uitstond, om de cpu niet teveel te belasten. Gevolg was dat hij ook aanging als je dingen zei als 'sinterklaas' ipv 'microfoon aan'.
Dat bedoelde ik dus, dat had ik ook vroeger, daarom moet ik zo'n sneltoetsje hebben, maar ik hoor het al ik ga even dat dragonsoftprogramma proberen.
Een mute knop is met Winamp zo gemaakt

you had me at EHLO

Verwijderd

[quote]TheNymf schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 11:49:
Ik heb een aantal jaren *2 geleden een Text2Speech engine geinstalleerd, en kwam daarbij op het idee om Voice Commander (zo heette het, geloof ik) te installeren.
Ik wil nl. graag dat er eerst een knop (bij voorkeur zelf kiezen) ingedrukt moet worden voor dit commando gebruikt kan worden.

Antwoord:
Er is zo'n knop mogelijk met Dragon NaturallySpeaking (namelijk min-toets en de plus-toets voor aan of uit). Het is ook mogelijk om andere knoppen in te stellen of simpel weg te zeggen "word wakker" of "ga slapen". *knip*
Ik denk niet dat de TS na twee jaar nog zit te wachten op een reclametekst voor jullie bedrijf. GoT is geen reclame- of wervingsplatform en tenzij je van spam houdt is het sowieso niet slim om je mailadres leesbaar op een publiek forum te zetten. Naw gegevens willen we al helemaal niet.

[ Voor 57% gewijzigd door Lustucru op 17-08-2007 14:20 ]

Verwijderd

Spraakherkenning werkt erg goed. Ik schrijf een blog over spraakherkenning. Ik heb hier een lijst gemaakt over spraakherkenningssoftware als je echter serieus met spraakherkenningom wil gaan, moet je echt Dragon NaturallySpeaking gebruiken.
Pagina: 1