Toon posts:

msi raid

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen ik heb een msi865pe neo2-v zij er nog meer mensen met zo mbje
wand ik wil graag weten of raid controller op zit.
ik heb al lopen zoeken op msi.com maar kan niet echt duidelijkheid over krijgen.
en nog vraagje ik las een keer dat je bij bios crtl ....? moest dan krijg je nog opi in bios.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie de site van MSI
• 865PE Neo2-S
[Standard Version, SATA(SB)]
• 865PE Neo2-LS
[10/100 LAN, SATA(SB)]
• 865PE Neo2-FIS2R
[Gb LAN, IEEE1394, SATA(SB), Ultra/SATA RAID(Promise)]
De FIS2R versie dus wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en v?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wederom van de MSI site

nee dus.

Wat betreft je BIOS vraag: Wat gedaan moet worden om bij welke opties van het BIOS te komen staat ten alle tijden vermeld in het boekje van je mainboard.
Als je dat vooraf wil bekijken, moet je de manual downloaden (wederom vanaf de... juist ja...)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nog vraagje serial ata echt wat sneller dan gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en zijn lossen raid c ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serial ata is in theorie en technisch gezien sneller, maar gezien het feit dat de huidige generatie schijven niet meer data kan doorvoeren dan 133 MB/sec (werkelijk maximaal tussen de 50 en 70mb kan ik me herinneren) is Pata voldoende.

een ander voordeel van sata is wel dat je van de brede 40-pins ide bandkabels verlost bent voor de schijven

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 11:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je, gezien je vragen, het best af bent door de PMG FAQ en OM FAQ / Beleid eens door te nemen. Daar staat *enorm* veel informatie.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

Losse SATA raid controllers kunnen zowel beter als slechter zijn dan een onboard ligt gewoon aan het merk etc. SATA heeft een aantal voordelen die PatrickDJ al aanhaalt en het ondersteund daarnaast (verschilt per controller) ook bepaalde technieken zoals NCQ etc.

(Wat dat allemaal betekend kan je prima op internet vinden evenzo wat een goede controller is kijk bijvoorbeeld maar eens op T.Net daar staat een erg uitgebreide raid controller review als je even zoekt.)

No signature found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 11:47:
nog vraagje serial ata echt wat sneller dan gewoon?
GoT Huisregels

- de antwoorden die je gekregen hebt, komen direct van de MSI site af. Misschien beter zoeken voortaan?
- je bij bios crtl ....? moest dan krijg je nog opi in bios. is ronduit onduidelijk. En als er bedoeld wordt wat ik denk dat er bedoeld wordt, kun je het antwoord in de manual terugivinden
- je topic binnen 24u schoppen is niet de bedoeling, twee keer binnen 5 minuten schoppen is totaal onnodig, er bestaat zoiets als een Edit-knop.

Te vaak schoppen is solliciteren naar slotje. Bij deze :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.