Toon posts:

[SBS 2003] Fout tijdsverschil, kan niet inloggen*

Pagina: 1
Acties:
  • 673 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen mede tweakers,

Ik heb een probleem tijden het installeren van mijn nieuwe sbs 2003 server.
De eerste installatie gaat goed, dan krijg je de vervolg installatie (netwerk, exchange e.d.).
Je zet netjes de netwerkkaart uit die je voor het internet gebruikt, en op de andere gaat ie netjes het netwerk installeren. Dat gaat allemaal nog goed. Nu gaat de server reboten, en dan is het einde verhaal. Tijdens het inloggen krijg ik een melding dat de tijd van de locale omgeving niet overeenkomt met die van de server. (of andersom) En tenslotte mag je niet eens meer inloggen op de bak! Ik moet maar contact openemen met de administrator (ik log gewoon als admin in, en hang niet aan een domein). Netwerkkabels eruit trekken is geen optie.

Wat o wat kan ik doen!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hoi Cfox,

Welkom op GoT :) We hebben een aantal regeltjes opgesteld om het voor iedereen prettig te maken op het forum. Een daarvan is dat we in de topicstart altijd zo veel mogelijk relevante informatie plaatsen. Log je nu bijvoorbeeld op een pc in die lid is van het domein? En heb je daarop misschien een aparte tijdsbron ingesteld, of middels gpo aanpassingen gedaan? draait er misschien een Windows firewall op een van de machines? En krijg je in veilige modus ook errors? Was Windows al geactiveerd of niet? De afwijking in tijd tussen dc en client mag default maximaal 5 minuten zijn dacht ik.
Je topictitel is het advertentiepunt voor je topic, het is dan ook de bedoeling dat je een heldere probleempmschrijvende titel kiest, met in Windows Operating Systems je OS tussen [] vooraan. In dit geval dus [SBS2003]. Ik pas die nu even aan, let er in het vervolg even op, en check Windows Operating Systems - Policy als je je afvraagt waarom we dat ingesteld hebben :P

Wat heb je allemaal al geprobeerd om dit op te lossen? Het zoeken naar een oplossing en vermelding in je topicstart van wat je vond en niet lukte is ook erg belangrijk om te weten :)
Lees Algemene gedragsregels (Netiquette) daarover even door, en houd er in het vervolg rekening mee. Ook de stickies bovenaan subfora bevatten vaak nuttige info. Veel plezier op ons forum :)
Windows SBS 2003 > [SBS 2003] Fout tijdsverschil, kan niet inloggen*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Alle informatie staat er toch? Ik hang niet aan het domein, en kan niet inloggen op de server. Activeren kan ik nog niet omdat ie bezig is met de installatie van het netwerk. Of er nu netwerkkabels inzitten of niet, Ik krijg de zelfde melding. en kan niet inloggen met mijn administrator login. Dus weet niet wat je verder nog meer weten wil?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het is de eerste en enkele server?
Staat de tijd wel goed in je bios setup? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is de eerste, en de tijd van de bios is wel gewoon goed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 12:15:
Alle informatie staat er toch? Ik hang niet aan het domein, en kan niet inloggen op de server. Activeren kan ik nog niet omdat ie bezig is met de installatie van het netwerk. Of er nu netwerkkabels inzitten of niet, Ik krijg de zelfde melding. en kan niet inloggen met mijn administrator login. Dus weet niet wat je verder nog meer weten wil?
Even wat meer info graag, voor zover ik weet, wordt tijdens de installatie je SBS 2003 machine "automatisch" domeincontroller. Die netwerkfratsen (Internet toegang enzo) zijn leuke extra's, maar komen pas later aan bod. Heb je dit probleem op een client of de SBS machine zelf?

Dat je lokaal niet kunt aanmelden vanwege een tijdsverschil vind ik ietwat vreemd, het enige wat ik kan bedenken als het op de DC zelf is, dat is dat je SBS 2003 machine op Internet een timeserver opzoekt. dat is uit te schakelen trouwens. En inderdaad je BIOS is meestal niet zo accuraat als een echte time source.

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon op de server zelf!
Je installeerd de machine, en logt in. (niks aan de hand)
Dan komt stap 2, en dat is het installeren van het netwerk (in 2k3 server doet ie dat meteen al).
Bij de buisiness pakt ie dat allemaal later op. Je logt in en krijgt de vraag of jet het netwerk wil installeren. Je krijgt een vraagje over de dns-naam bla bla en dat was het ( geen melding over domeinen of wat dan ook) Je moet dan je locale netwerkkaart toewijzen, en de internetkaart uitschakelen. Windows plempt de shit erop en start opnieuw op. En dan begint het gezeik....

Ik heb het gevoel dat de server meent dat ie zich ergens moet aanmelden. Terwijl ik niet eens heb gezegd dat ie dat moet.

Verwijderd

Ik weet het het is al een oud topic maar omdat mijn vraag hier best veel op leek dacht ik ik zet hem hierbij.

Ik zit op dit moment op stage en net ging er nogal wat fout met de database van allerlei software, dat is nu opgelost (hoe moet je me niet vrage, geduld is een schone zaak :+) Maar nou was er een gebruiker al ingelogd die ineens de melding kreeg dat hij geen verbinding had met server, hij was nog aangemeld maar programma moest verbinding maken met server, moest wel aan die pc liggen want alle 50 andere gebruikers hadden nergens last van. Dus ik paar dingen geprobeerd maar niks lukte. toen probeerde ik om onder administrator in te loggen maar ik kon niet eens inloggen. Nou was er ook voor het eerst de melding dat de tijd niet klopte. Dus ik kwam erachter dat in de bios de datum een maand later stond en toen ik het had veranderd was het opgelost

Maar hoe kan het dat dat als een gebruiker aan het werk is gewoon verandert? Want ik weet haast zeker dat de gebruiker niks aan de tijd of iets dergelijke heeft veranderd (ik kijk recht op het scherm van hem dus :P)
Pagina: 1