Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

waar aluminium profielen te koop?

Pagina: 1
Acties:
  • 797 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-11 22:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik wil een eigen htpc kast gaan maken, en zoek daarvoor aluminium zij-profielen.
Het gaat om profielen die vergelijkbaar zijn met de profielen die in dit soort kastjes worden gebruikt:
Afbeeldingslocatie: http://ic.dos.nl/catalog/img/cat/06.22.010.jpg

Het zijn dus profielen waar een plaat in geschoven kan worden en waar op de kopse kant schroeven in gedraait kunnen worden. De hoogte moet tussen de 7 en 10 cm zijn en de lengte per profiel tussen de 30 en 50 cm.
Ik heb al bij verschillende ijzerhandels gekeken, maar kan ze daar niet echt vinden...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Conrad en andere goede/grote electronica (b.v. Display) zaken hebben het vast wel.

Speur maar rond op Conrad site en kijk of je wat aantreft.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Uhm, ijzerhandel of gamma al geprobeert?

How about eerst zoeken en dan pas vragen?

U vraagt, wij antwoorden.

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 19:28

nXXt

Carpe omnia

MeMoRy schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:42:

De TS zei:
Ik heb al bij verschillende ijzerhandels gekeken, maar kan ze daar niet echt vinden...
Blijkbaar is dat al geprobeerd.

Verwijderd

MeMoRy schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:42:

How about eerst lezen...

Ontopic:
Ik denk dat je beter eerst bij de electronicaboek langs kan gaan voor een complete behuizing. Ik denk dat losse onderdelen erg duur worden. Misschien is het een idee om eens in de goudengids te zoeken op aluminium.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Ik werk zelf bij een electronicaboer, en de kasten die in de handel beschikbaar zijn, zijn om verschillende redenen ongeschikt.
Ze zijn namelijk of 15 cm hoog (te hoog en lomp daardoor) of je krijgt 19 inch kasten en die hebben gelijk randen om ze in rekken te hangen, wat ik ook niet wil.

De goudengids heb ik, net als www.pagina.nl al helemaal door gespit, en vind eigenlijk alleen bedrijven die standaard hoekprofielen enzo hebben, maar niet van dit soort montage randen (of hoe je ze ook moet noemen).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-11 10:47
Hm zijn dat niet profielen waar flightcases van gemaakt worden?
Afbeeldingslocatie: http://www.shop.licht-geluid.nl/Afbeeldingen/CC0152t.jpg

http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=1893 in verschillende maten..

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:48

TheBorg

Resistance is futile.

Ik heb die kastjes van de foto hier een paar liggen, voor zover ik weet zijn ze er alleen in een centimeter of 4 hoog.

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:52
klik

Niet eens zo duur ook daar :)

They who buy the dip, deserves the rip.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
@ParaDot
Deze profielen ken ik (ik verkoop ze zelf namelijk). Het is wel het type wat ik zoek, echter zijn deze bedoeld voor (meestal) 9mm hout, en niet voor 1,5 of 2 mm aluminiumplaat. Misschien, als ik de profielen niet kan vinden, ik dergelijke profielen ga gebruiken en de ruimte met iets opvul.

@TheBorg
Een dergelijk kastje heb ik zelf ook. Ik zoek dus vergelijkbare profielen die in dergelijke kastjes gebruikt worden, maar dan zo'n 7 tot 10 cm hoog.

@Danjel
Ik kan ook daar alleen de standaard hoekprofielen vinden. Als ik er overheen kijk hoor ik het graag (het gaat dus NIET om zo genaamde hoekprofielen, dat zijn namelijk L-vormige latten).

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Hmm...ik heb vakantiewerk en "we" verkopen...aluminium profielen! :P

Helaas, geen verkoop aan particulieren en als ik er nu vast werkte had ik wel wat voor je geritseld ('t ligt er in lengte's van 6 meter in alle maten enzo)...maar wie weet is er bij jou in de buurt een alu-bedrijf die wél wat reststukjes oid. aan je willen verkopen?

leoaq.fm // Jeune Loop

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:52
deepbass909 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 22:08:
*knip*

@Danjel
Ik kan ook daar alleen de standaard hoekprofielen vinden. Als ik er overheen kijk hoor ik het graag (het gaat dus NIET om zo genaamde hoekprofielen, dat zijn namelijk L-vormige latten).
Sorry dan heb ik me vergist in wat jij bedoelde.

Ik ga een deze dagen wel naar het bedrijf toe (ongeveer 2 minuten fietsen)
Maar ik wil wel ff voor je vragen of ze iets hebben wat jij moet hebben?

They who buy the dip, deserves the rip.

Verwijderd

Ik heb in de schuur een dergelijk kastje liggen, ooit bij een electronicaboer (Elektra, Breda) gekocht. Net even gemeten en de hoogte is iets meer dan 8cm, de lengte zal zo'n 30cm zijn. Het bestaat (bestond) dus wel. Indien gewenst kan ik nog wel een pic posten dit weekend.
Pagina: 1