ATI radeon7000 pci op P3 acer MB

Pagina: 1
Acties:

• Surdo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-07 11:39
Het lukt mij niet een ATI radeon7000 pci op P3 acer MB aan de praat te krijgen. Voorkeur display staat op PCI in de bios. Om XP te installeren heb ik er zelfs even een AGPje in moeten zetten. Maar ik wil deze kaart op dit MB aan de praat hebben.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat werkt er dan niet?

Krijg je helemaal geen beeld, of wanneer wel en wanneer niet. Werkt de kaart wel in een andere pc?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:59

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En die kaart doet het wel op een ander moederbord ofzo? En welke pci versie zit er op dat moederbord en welke op die kaart?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Surdo
DE kaart werkt gewoon op een ander mb. De computer geeft ook beeld en ik kan ook een windows opstartscherm krijgen om bijv. in de veilige modus te kunnen opstarten. maar windows zelf niet. Wat bedoel je met PCI-versie en hoe kom ik daar achter?

[ Voor 13% gewijzigd door Surdo op 05-08-2005 12:09 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Surdo schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 12:06:
DE kaart werkt gewoon op een ander mb. De computer geeft ook beeld en ik kan ook een windows opstartscherm krijgen om bijv. in de veilige modus te kunnen opstarten. maar windows zelf niet.
Geef dan eens de volledige specs van je bak, dan kunnen we er wat mee. Heeft het ding wellicht onboard VGA erop zitten?

• Surdo
De systeeminfo zonder de Radeon 7000 32mb ddr pci

Naam van besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
Versie 5.1.2600 Service Pack 2 Build 2600
Fabrikant Microsoft Corporation
Systeemnaam KLOJO
Systeemfabrikant Acer
Systeemmodel 91.E3976.H31
Systeemtype Op x86 gebaseerde pc
Processor x86 Family 6 Model 8 Stepping 3 GenuineIntel ~866 Mhz
BIOS-versie/datum Award Software International, Inc. 4.60 PGMA, 5-7-2000
SMBIOS-versie 2.2
Map van Windows C:\WINDOWS
Systeemmap C:\WINDOWS\system32
Opstartapparaat \Device\HarddiskVolume1
Landinstelling Nederland
Hardware Abstraction Layer Versie = "5.1.2600.2180 (xpsp_sp2_rtm.040803-2158)"
Gebruikersnaam KLOJO\Jeroen Baudoin
Tijdzone West-Europa (standaardtijd)
Totaal fysiek geheugen 512,00 MB
Beschikbaar fysiek geheugen 354,52 MB
Totaal virtueel geheugen 2,00 GB
Beschikbaar virtueel geheugen 1,96 GB
Ruimte voor wisselbestand 1,22 GB
Wisselbestand C:\pagefile.sys

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Surdo schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 12:45:
De systeeminfo zonder de Radeon 7000 32mb ddr pci
Tja, hier hebben we eigenlijk niets aan.
Geef gewoon eens de specificaties van je systeem, hoe je windows instellingen zijn maakt weinig uit namelijk.

[ Voor 59% gewijzigd door TERW_DAN op 05-08-2005 13:00 ]

• Surdo
Bedoel je dit?

Moederbord
CPU Type Intel Pentium IIIE, 866 MHz (6.5 x 133)
Moederbordnaam AOpen AX34(Pro)/AX34-U/AX64(Pro)/MX34(-U)/MX64
Moederbord Chipset VIA VT82C694X Apollo Pro133A
Systeemgeheugen 512 MB (SDRAM)
BIOS Type Award Modular (07/05/00)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM2)
Communicatiepoort Printerpoort (LPT1)

Scherm
Video kaart S3 ViRGE GX2 (4 MB)
3D-Versneller S3 ViRGE/GX2
Monitor Iiyama HF703U E [17" CRT] (14011)

Multimedia
Geluidskaart Creative SB Live! Value (CT4670) Sound Card

Opslag
IDE apparaat VIA Bus Master IDE Controller
Diskettestation Diskettestation
Harde schijf Maxtor 52049U4 (20 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/66)
Optische Station LG DVD-ROM DRD8160B (16x/48x DVD-ROM)
Optische Station LITE-ON CD-RW SOHR-5238S (52x/32x/52x CD-RW)
SMART Status harde schijf OK

Invoerapparaten
Toetsenbord Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Muis PS/2-compatibele muis

Netwerk
Netwerkkaart Compaq NC3121 Fast Ethernet NIC (192.168.0.97)

Peripherieapparaten
USB1 apparaat VIA VT83C572 PCI-USB Controller [D]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Video kaart S3 ViRGE GX2 (4 MB)
3D-Versneller S3 ViRGE/GX2
Is dit de AGP kaart die je erin hebt zitten? of zit die onboard.

Je geeft een stuk of 5 mobo types aan. Het is niet echt duidelijk welke je nu hebt. Zoek dat even op en kijk of het ding onboard VGA hebt, waardoor die pci kaart mogelijk geen beeld meer geeft.

• Surdo
deze heb ik er in zitten. Op het moederbord zit geen geïntegreerde video

• Surdo
weet je misschien een goede tool om achter de exacte naam van mijn moederbord te komen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Surdo schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:19:
weet je misschien een goede tool om achter de exacte naam van mijn moederbord te komen?
Ja, je ogen :o

Als je ipv die specs zonder enige eigen nadenkwerk te copy/pasten zelf eens bekeken had, zou je zien dat de mobomerk + naam er zelfs letterlijk in staat |:(

Er zijn dan wel een paar opties, voor compatibility doet het er niet toe (daarom dat je geweldige tool het niet kan achterhalen). Toch exacte naam weten? Diezelfde ogen op je moederbord zelf richten, daar staat de naam ook op geschreven namelijk...

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 05-08-2005 14:43 ]

Oslik blyat! Oslik!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Surdo schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:19:
Omdat een plaatje meer zegt dan 1000 woorden.
Afbeeldingslocatie: http://www.indiana.edu/~cel/w220/images/screwdriver-phillips.jpg

Wat wil je overigens met die PCI kaart? gebruiken als 2e videokaart of je AGP kaart vervangen?
Want dan is een AGP kaart toch veel interessanter om erin te vrotten. Desnoods ruil je die 7000 pci tegen een snellere AGP kaart.

[ Voor 27% gewijzigd door TERW_DAN op 05-08-2005 14:50 ]

• Surdo
Wat ik op het moederbord heb kunnen vinden aan info is:

Aopen
FC-PGA
99828
48.87893.016

Het is de bedoeling dat de PCI-kaart als enige kaart in het systeem gaat functioneren. Het moederbord is vrij klein en de processor zit op een gekantelde printplaat

[ Voor 18% gewijzigd door Surdo op 05-08-2005 15:20 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Surdo schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 15:16:

Aopen
FC-PGA
99828
48.87893.016

Het is de bedoeling dat de PCI-kaart als enige kaart in het systeem gaat functioneren.
Waarom kies je dan niet voor de makkelijke manier?
PCI kaart ruilen tegen een veel snellere AGP kaart zodat het verder prima werkt.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Surdo schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 15:16:

Aopen
FC-PGA
99828
48.87893.016

Het is de bedoeling dat de PCI-kaart als enige kaart in het systeem gaat functioneren.
Dan kijk je niet al te best - je weet dankzij die tool al het volgende:
Moederbordnaam AOpen AX34(Pro)/AX34-U/AX64(Pro)/MX34(-U)/MX64
Een van die namen ga je dan ook op het bord vinden. Zelf heb ik de MX64 liggen, daar is de naam in een wit kadertje net voor de PCI sloten te vinden :z

Maar idd, waarom zou je een PCI-kaart als enige in een systeem met AGP willen draaien? Je belast daarmee de PCI bus alleen maar onnodig, waardoor niet alleen VGA maar ook algemene systeemperformance omlaag gaat. Bovendien is de prestatie van een moderne videokaart aanmerkelijk lager als je het op PCI laat lopen.

Zie bijvoorbeeld hier:
http://www.barefeats.com/gr7000.html

Let op dat het hier een Mac benchmark betreft, waar dus de PCI bus op 66MHz draait (ipv 33MHz op een PC), dus de nadeel die je hier ziet is op een PC nog veel erger :o

Een AGP Radeon 7000 zou al zeker 25% sneller zijn, een Gf2MX AGP zou doorgaans al 50% sneller zijn (de Radeon 7000 is sowieso ERG traag). Als je iemand kunt vinden die wil ruilen (gaat makkelijk, PCI kaarten zijn relatief moeilijk te vinden), heb je zo iets beters te pakken.
Sterker nog, ik heb een Gf2MX AGP met TV-Out liggen waar ik niets mee doe - mail me maar als je van je PCI kaart af wilt ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Surdo
waar in het land zit je ergens

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hier on-forum is niet de plek om dit soort details te bespreken, ik mail wel ;)
Zie mijn profiel voor mijn mail trouwens

Oslik blyat! Oslik!

• Surdo
Ik ben er uit. De PCI radeon 7000 moest in het meest uiterste slot(van de 3) worden gezet. Alle kaarten er eerst uit gehaald. De soundblaster kon alleen in het middelste slot anders had ik weer geen beeld. Het netwerk in de eerste: Alles werkt. Het heeft denk ik met IRQ's iets te maken. Bedankt nog voor het meedenken.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Surdo schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 11:43:
Ik ben er uit. De PCI radeon 7000 moest in het meest uiterste slot(van de 3) worden gezet. Alle kaarten er eerst uit gehaald. De soundblaster kon alleen in het middelste slot anders had ik weer geen beeld. Het netwerk in de eerste: Alles werkt. Het heeft denk ik met IRQ's iets te maken. Bedankt nog voor het meedenken.
Klinkt verdacht als een interrupt probleem - je hebt hier een moederbord met Via 686, waarschijnlijk 686B southbridge en een Soundblaster live. Dat is een notoire combinatie - Creative heeft aan aantal non-standaard extensies van het PCI standaard gebruikt die wel door o.a. Intel geimplementeerd zijn, maar niet door Via (die zich gewoon aan het PCI-standaard gehouden heeft). Daar kun je aan toevoegen dat Creative zich niets aangetrokken heeft van het deel van de standaard dat een interrupt gedeeld zou moeten kunnen worden.

Bottom line: de SBLive is ongelofelijk kieskeurig, al helemaal op een 686B southbridge.

Een videokaart is op zich minder kieskeurig, maar blijkbaar wil je Radeon ook een ongedeelde interrupt en daar begint de ellende. Je zou denken dat 3 PCI sloten (dan is het zo goed als zeker de MX64 trouwens) geen probleem zouden geven als je 4 interrupts ter beschikking hebt, maar je USB, IDE en andere onboard meuk vreet ook interrupts. En dan kom je blijkbaar uit op 2 ongedeelde sloten, waarbij de SBLive per sé in de ene wil zitten...

Oslik blyat! Oslik!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:54

BHQ

SB Live!'s zijn idd een ellende :r

Als ze eenmaal goed werken zijn het best goede kaarten, maar ik heb in pc's genoeg gehad dat m'n Live! 5.1 voor allerlei conflicten etc. zorgde.
Pagina: 1